Kremsa Digital

Ako elektromobilita ovplyvní váš automotive marketing?

11.12.2023

Ako elektromobilita ovplyvní váš automotive marketing?

Elektromobilita je na vzostupe. Záujem zo strany zákazníkov o elektrické vozidlá potvrdzuje aj štatistika od Medzinárodnej agentúry pre energiu. Podľa nej sa predaj elektrických áut zvýši do konca roka 2023 o 35 % na 14 miliónov v porovnaní s rokom 2022.

Rastúca popularita neobišla ani Slovensko, kde sa za prvých 6 mesiacov roka 2023 zaregistrovalo takmer toľko elektromobilov ako za celý rok 2022. To má vplyv aj na zmeny v komunikácii a marketingu, ktoré by mali zohľadňovať zvýšený záujem. Preto je potrebné držať krok s dobou a prispôsobiť tomu aj marketingovú stratégiu.

Zmeny v komunikácii značiek

Podľa spoločnosti JP Morgan budú elektrické a hybridné vozidlá do roku 2025 predstavovať takmer 30 % všetkých áut v predaji. To by sa malo odrzkadliť aj na marketingových rozpočtoch vyhradených na propagáciu elektrických a hybridných vozidiel, ktoré by sa mali postupne zvyšovať.

Zároveň si predajcovia musia uvedomiť, že elektrické autá menia aj spôsob komunikácie. Už nepredávajú len prepravný prostriedok, ale životný štýl, ktorý šetrí prírodu aj financie zákazníkov.

Elektromobilita je témou až natoľko, že samotný Google pridal do rozhrania Google Moja Firma aj detailné informácie o nabíjacích staniciach vo vašom okolí. Stačí zadať do Google kľúčové slovo „nabíjacie stanice” a vo výsledkoch nájdete tie najbližšie, navyše s informáciou o kilowatoch a voľných nabíjačkách.

Zmenu si môžete všimnúť aj v komunikácii veľkých výrobcov automobilov. Na udalosti Super Bowl, kde firmy každoročne odprezentujú svoje najlepšie reklamy, sa v roku 2022 tradične objavili aj reklamy automobiliek. No tentokrát až šesť zo siedmich reklám na autá zobrazovali práve elektrické modely.

Ako na to?

Hoci sú elektromobily stále obľúbenejšie, treba mať na pamäti, že veľká časť potenciálnych zákazníkov stále netuší, či sú pre nich elektromobily vhodné a aké sú ich výhody. Práve toto by mala byť východisková pozícia pre prvé kroky vo vašej stratégii.

1. Vzdelávajte cez sociálne siete

V komunikácii na sociálnych sieťach dbajte na vysvetľovanie technológií elektromobilov, ich fungovania a finančných a ekologických benefitov, ako je ekonomickejšia údržba aj prevádzka.

Sociálne siete sú skvelý nástroj, ako svojich potenciálnych aj existujúcich zákazníkov edukovať v téme elektromobility, vďaka čomu zvýšite šance, že neskôr budú pri kúpe elektromobilu zvažovať práve vaše modely.

2. Zapojte influencerov do propagácie elektromobilov

V prípade influencer marketingu dokážete dnes už nájsť a osloviť na spoluprácu dostatočné množstvo tvorcov, influencerov a známych osobností, ktorí majú pozitívny vzťah k elektromobilite.

Zapožičajte im vami predávaný elektromobil, natočte s nimi zaujímavý videoobsah alebo usporiadajte event o elektromobilite. Známe osobnosti, ktorým sú blízke témy elektromobility, nielenže dodajú vašej komunikácii kredibilitu, ale prilákajú tiež potenciálnych zákazníkov s rovnakými hodnotami a záujmom o danú tému.

3. Zamerajte sa na personalizáciu obsahu

Vďaka tvorbe a propagácii kvalitného obsahu o elektromobilite dokážete prilákať potenciálnych zákazníkov na svoj web a budovať si tak dôveryhodnosť. Okrem toho môžete blogy, videá, ebooky a ďalší podobný obsah poskytovať svojej cieľovej skupine aj výmenou za e-mailový kontakt.

Takto získané kontakty viete v e-mailových nástrojoch segmentovať a personalizovať. Fanúšikov elektromobility tak môžete zásobovať novinkami, zaujímavosťami, ale aj personalizovanými ponukami vami predávaných elektrických a hybridných vozidiel. Kontakty, ktoré na vašom webe neprejavili záujem priamo o elektromobilitu, môžete postupne edukovať, vysvetľovať výhody a zasvätiť do tejto oblasti.

4. Ukážte spokojných zákazníkov a recenzie

Elektrické a hybridné vozidlá sú oproti tým spaľovacím relatívne novinkou. Preto si mnoho používateľov s nimi nedokáže predstaviť bežný život a aj to je dôvod, prečo veľa z nich pri kúpe váha. Ukážte im recenzie a referencie vašich spokojných zákazníkov.

To je skvelý spôsob, ako prezentovať výhody a ukázať všetky aspekty elektromobility pomocou konkrétnych príkladov. Nielenže zvýšite povedomie o svojich modeloch, zvýšite tiež dôveru u potenciálnych zákazníkov, keďže tí často viac veria reálnym ľuďom ako prehláseniam značky.

5. Využite mediálny priestor naplno

Elektromobilita prináša pre predajcov a automotive spoločnosti aj jednu zásadnú príležitosť a tou je relatívne nízka konkurencia v mediálnom priestore. Inzerovanie elektrických a hybridných vozidiel je síce na vzostupe a stále viac značiek sa sústredí na svoje elektrické a hybridné modely, no stále to nie je v takej miere ako pri spaľovacích vozidlách.

Reklamné platformy ako Google Ads a ich ceny za kliknutia sú stále pomerne výhodnejšie, než ako to bude o pár rokov s nástupom konkurencie. Rovnako to platí v prípade natívneho obsahu, PR a bannerovej reklamy.


Chopte sa príležitosti

Elektromobilita ponúka množstvo príležitostí, ktoré môžu pomôcť zlepšiť predaje a tiež vzťahy s potenciálnymi zákazníkmi. Kľúčové je však vzdelávanie a edukácia. Až keď vaši potenciálni klienti pochopia, že kúpou elektrombilu neprídu o komfort, ba naopak prinesie im rôzne výhody, až potom budú ochotní zvažovať nákup. Premyslená stratégia je preto nutnosťou.

Ak máte ďalšie otázky týkajúce automotive marketingu zameraného na elektromobilitu, kontaktujte nás a radi si s vami prejdeme všetky dostupné možnosti pre vaše potreby.

Ak hľadáte profesionálneho partnera, ktorý drží krok s dobou v automotive segmente a postará sa o váš komplexný marketing, prečítajte si, ako sa nám darí dosahovať ciele pre predajcov aj dovozcov automobilov.





Komentáre

Comments are closed.






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia