Bežný človek sa stal terčom sociálnych sietí, ktoré zaujímavý obsah nechajú preletieť svetom za pár milisekúnd.
Obsah už nie je tvorený iba mediálnymi korporáciami ako tomu bývalo niekedy. Internet a sociálne siete dokázali zrušiť bariéry vo vytváraní obsahu, kde každý užívateľ môže obsah vytvárať a zdieľať s ostatnými. Priemerný zákazník je denne vystavený viac ako 5 000 marketingovým správam. V taktom prostredí je pre firmy čoraz zložitejšie zaujať svojich stálych a potenciálnych zákazníkov, a tým sa firmám vytvára núdza o hodnotný obsah, ktorý zaujme viac ako všetky ostatné. V dnešnom dynamickom svete už nestačí iba produkovať veľa obsahu, treba produkovať hodnotný obsah, na ktorý ľudia reagujú.
Presná definícia content marketingu:
“Content marketing je marketingový a obchodný proces na vytváranie a distribúciu hodnotného a relevantného obsahu za účelom zaujať, získať a zapojiť jasne určené publikum, s cieľom dosiahnúť ziskovú reakciu od zákazníka.”
Voľná definícia content marketingu:
Content marketing je stratégia zameraná na vytváranie hodnotného zážitku. Takýto obsah je zdieľateľný, podmanivý a podnecuje zákazníkov objaviť, že váš produkt alebo služby sú tie, ktoré sú pre nich tie najlepšie.
My si myslíme, že Content marketing je umenie komunikovať so zákazníkmi a potenciálnymi zákazníkmi bez zamerania na predaj. Dodávame informácie, ktoré našich zákazníkov buď vzdelávajú alebo ich zabávajú, a tým si vytvárame u zákazníka emočné puto, ktoré časom prerastie až k zakúpeniu produktu alebo služby.
Príliš veľa obsahu a informácií, ktoré momentálne firmy produkujú sú zamerané na propagáciu samotnej firmy alebo jej produktov. Firmy chcú povedať „kto sme“ a „čo robíme“. Snažia sa ukázať aké sú dobré a chytré. Takýto obsah všeobecne vysiela jednotnú správu – staráme sa a zaujímame sa iba sami o seba. Problém je, že takéto správy nikto nepočúva, nikto ich nečíta a nereaguje na ne.
Najväčší problém vzniká u firiem v otázke, prečo treba obsah vôbec vytvárať? Pretože správnym obsahom a dodávaním konzistentných, neprestajných a hodnotných informácií si zákazník vytvorí k firme vzťah a bude šíriť nielen dobré referencie o firme, ale zároveň sa stane aj jej hodnotným a oddaným zákazníkom. Preto by mala firma rozmýšľať a správať sa ako vydavateľ – vytvárať obsah, ktorý zákazníci hľadajú a menej obsahu, ktorý ignorujú. Najväčšou výzvou content marketingu je uprednostniť potreby zákazníka pred našimi potrebami a komunikovať príbehy, ktoré ľudí spájajú.
Content marketing je beh na dlhé trate. Obsah nebude nikdy perfektný, ale dôležité nie je vytvárať ihneď perfektný obsah, dôležité je uvedomiť si potrebu urobiť zmenu v marketingovej komunikácii tak, aby sa vaša firma nielen adaptovala na dnešné potreby a prežila, ale aj rástla.