Určite poznáte príslovie, že jeden krát vidieť je lepšie ako sto krát počuť. Tiež sa hovorí, že jeden obrázok je hodný až tisíc slov. Skúsme sa teda zamyslieť nad tým, akú výpovednú hodnotu môže mať čo i len jedna minúta kvalitného videa. Odborníci hovoria až o 1,8 milióna slov.
Chcete predávať ešte viac?
Odhady hovoria, že až 3 z 5 užívateľov webu strávia sledovaním videa o produkte, ktorý plánujú kúpiť, nie menej ako 2 minúty. Nikomu sa dnes už nechce pozerať na obyčajné obrázky. Ľudia túžia po akcii a chcú vidieť „svoje“ produkty v pohybe. Podľa prieskumov, viac ako polovica opýtaných tvrdí, že kvalitné produktové video v nich vzbudí väčšiu dôveru, než obrázok či text. Tiež je to vec, na základe ktorej sa rozhodujú o kúpe daného produktu.
Chcete svojej značke budovať dôveru a dlhodobé vzťahy so zákazníkmi?
Vlogging (Video blogging), je dnes trend, ktorý v súčasnosti nasledujú mnohé značky. Odkedy značky pochopili, že môžu ovplyvňovať mienku ľudí a ukazovať sa v pozitívnejšom svetle produkciou virálnych videí, začali používať vlogging. Aj vďaka tomu sme dnes zavalení novou vlnou video marketingu. Medzi miliardou užívateľov Youtube a 300 hodinami videí nahrávanými každú minútu môžeme nájsť novodobé hviezdy online marketingu – vloggerov.
Podľa prieskumu Global Web Index, až 12 % užívateľov webu tvrdí, že sa o nových značkách dozvedajú od svojich obľúbených vloggerov. Okrem toho, čo mnohých prekvapilo, bol fakt, že vplyv týchto internetových hviezd je väčší, než vplyv hollywoodskych celebrít.
Tajomstvo úspechu najznámejších video bloggerov spočíva v tom, že produkujú obsah, ktorý je populárny a zaujímavý pre veľké skupiny ľudí. Svoje postrehy podávajú ľuďom vo veľmi príjemnej a jednoduchej forme. Keď sledujete ich videá, máte dojem, že sú to vaši priatelia a že oni za priateľov považujú vás.
Nie, nie sú dokonalí a nemajú dokonalé ani figúry. No to im na popularite nič neuberá. Naopak, môžu mať vyrážky, akné, malé prsia či širšie boky… Prečo ich ľudia tak milujú? No predsa preto, že sa s nimi tak ľahko identifikujú!
Ak si myslíte, že vloggeri oslovujú len teenagerov, mýlite sa. Štatistiky hovoria, že až 50 % ľudí vo veku od 16 do 34 rokov má svojich favoritov na Youtube. Vďaka faktu, že svojim idolom dôverujú, stále viac nadnárodných spoločností vyhľadáva vplyvných vloggerov, aby sa stali tvárou ich značky.