Kremsa Digital

10 zásad ako na sociálne siete

08.08.2016

10 zásad ako na sociálne siete
Na sociálnych sieťach nedosiahnete úspech zo dňa na deň. Chce to čas a tvrdú prácu. Kvalita príspevkov je základ, no nestačí to. Prečítajte si týchto 10 zásad, ako na social media puzzle .

 

  • Zásada trpezlivosti. Úspech na sociálnych sieťach je beh na dlhú trať. Vybudujte si stratégiu, plánujte príspevky dopredu a nevzdávajte sa.
  • Zásada špecializácie. Vždy je lepšie špecializovať sa, ako „fušovať“ do všetkého. Zamerajte sa na jednu cieľovú skupinu, namiesto oslovovania širokých más, čím nakoniec neoslovíte nikoho.
  • Zásada kvality. Kvalita predčí kvantitu. Lepšie je mať 1000 followerov, ktorí lajkujú, komentujú a zdieľajú váš obsah, ako 10 000, ktorí nie sú aktívni.
  • Zásada načúvania. Úspech na sociálnych sieťach vyžaduje viac počúvania a menej rozprávania. Čítajte, čo hovorí vaša cieľová skupina. Zapájajte sa do diskusií a zisťujte, čo je pre vašich fanúšikov dôležité.
  • Zásada virality. Ak uverejňujete skvelý a prínosný obsah, vaši fanúšikovia budú zdieľať vaše príspevky všade. Na Facebooku, Twitteri, na LinkedIn, na Google+ či na vlastných blogoch. Takéto zdieľanie zvyšuje na webe vašu autoritu a Google vás automaticky posúva na predné pozície vo vyhľadávaní.
  • Zásada vplyvu. Nájdite si online influencerov, napr. vplyvných bloggerov či vloggerov, ktorí sa venujú vašej téme a neváhajte ich osloviť.
  • Zásada hodnotnosti. Ak na sociálnych sieťach iba ponúkate produkty a služby, ľudia vás čoskoro prestanú sledovať. Dajte ľuďom kvalitný, hodnotný obsah. Ponúknite im riešenie ich problémov a budú vás mať radi.
  • Zásada poďakovania. V reálnom svete by ste pravdepodobne poďakovali človeku, ktorý o vás „zadarmo“ šíri dobré slovo. Tak prečo to nerobiť aj online? Budovanie dobrých vzťahov je esenciálna súčasť online arketingu.  Poďakujte svojim fanúšikom, keď sa o vás zmienia.
  • Zásada dostupnosti. Nezmiznite hneď po publikovaní obsahu. Ostaňte dostupní a reagujte na otázky či komentáre.
  • Zásada reciprocity. Nemôžete čakať od ostatných, že budú zdieľať vaše príspevky a rozprávať o vás, ak vy nerobíte to isté pre nich. Vytipujte si ľudí, ktorých témy sú príbuzné vašim, no navzájom si priamo nekonkurujete, a zdieľajte si navzájom svoje príspevky.

Zaujímajte sa o svojich zákazníkov a prinášajte im hodnotný obsah, ktorý pomáha riešiť ich problémy. Základy psychológie hovoria, že človek má potrebu „dobre aj zle“ odplatiť. V preklade do marketingovej reči to znamená, že ak dáte zákazníkovi zadarmo svoje vedomosti, on „na oplátku“ u vás nakúpi.

 

Ak potrebujete pomôcť so správou sociálnych sietí, napíšte nám na office_sk@kremsa.com. Radi vám pomôžeme a poradíme.

Naše aktivity v oblasti správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia