Niekedy je potrebné, aby ste pred ľuďmi vystupovali a komunikovali s nimi ako značka, a podľa nej Vás ľudia aj vnímajú.
V podstate Váš osobný marketing vplýva aj na marketing korporátnej značky, pre ktorú robíte, keďže udávate jej smerovanie a aj napriek silným komunikačným pravidlám do nej vnášate esenciu samého seba. Úspešné osobné brand persóny vytvárajú konzistentný dojem, ktorý umožňuje rýchlo dosiahnuť osobné a profesionálne ciele.
Zoberte si to tak, že Vaše meno je brand a vy ste reprezentantom tohto brandu. Ten by mal v skutočnosti refelektovať to, kým ste. Toto zahŕňa všetko od Vašich schopností až po osobnostné hodnoty a preferencie. Ak to ukážete správne a ľudia to identifikujú, stanete sa rozoznateľným lídrom v rámci Vášho poľa pôsobenia. A práve kvôli tomuto je dôležité vnímať seba samého ako značku, keď sa “predávate” pred publikom. To je to, čo Vás robí unikátnym.
Hoci existuje množstvo rôznych kategórií a príkladov osobných brand persón a každý deň vznikne určite nová, v zásade rozoznávame šesť typov, ktoré môžeme vztiahnuť na človeka a značku zároveň. Tie detailne psychologicky analyzoval ešte v roku 2011 New York Times.
Altruista
Altruisti sú ľudia, ktorí sú rozoznateľní najmä vďaka ich ochote pomáhať druhým. Títo ľudia neodkazujú pri všetkom iba na seba, ale radšej vyzdvihujú svoje vlastnosti v súvislosti s prácou iných.
Kariérista
Ozajstný kariérista je ten, ktorý poukazuje na všetky svoje profesionálne vlastnosti a úspechy viac ako na tie osobné. Častejšie sa nachádza v spoločnosti orientovanej na biznis a navštevuje siete ako je napríklad LinkedIn. Kariérista konštantne zdieľa informácie, ktoré vedú k posilneniu jeho štatútu v segmente biznisu, v ktorom pôsobí.
Hipster
Branding hipstera reflektuje a rozoznáva subkultúry progresívnych osobností, ktoré vyzdvihujú svoju individualitu nad ostatných. Hoci tento termín existuje už od jazzových čias, moderný hipster je zvyčajne spájaný s mladou generáciou takzvaných Millennials, ktorá nasleduje mainstreamové trendy. Hipster je taktiež osoba, ktorá rada skúša veci ako prvá a potom sa o to rada podelí s ostatnými. Hipsteri obsahujú obidve vyššie spomínané vlastnosti ako je altruizmus a kariérizmus. Zdieľanie je pre nich podstatou ich existencie.
Bumerang
Brandisti typu bumerang patria k ľuďom, ktorí zdieľajú obsah a generujú interakcie jednoduchým vytvorením nesúladu vďaka ich kontroverznosti. Vo veľa prípadoch nesúhlasia s názormi a známym obsahom a otáčajú témy a informácie proti zaužívaným postupom a robia ich provokatívnymi.
Konektor
Sú to ľudia, ktorí sa hrdia schopnosťou spájať ľudí dohromady. Sú to zvyčajne individuality, ktoré sú veľmi dobre prepojené a otvorené používať ich siete k zjednoteniu. Sú typicky kreatívni a utvrdzujú sa vo svojej spokojnosti prostredníctvom druhých ľudí.
Vyberavý
Je to človek, ktorá zdieľa svoje informácie a znalosti iba s niektorými ľuďmi. Zvyčajne dôkladne vyberá informácie založené na všeobecných potrebách a záujmoch cieľovej skupiny. Sú poväčšinou známi ako hodnotný zdroj.
Ktorá z týchto persón k Vám teda najlepšie pasuje? K rozhodnutiu vedie často dôkladná analýza samého seba, ktorá Vám pomôže poodhaliť Vaše hodnoty, silné a slabé stránky. Je veľa kvalitných a excelentných zdrojov, ktoré vám k tomu pomôžu.
Najdôležitejšia vec je zapamätať si, že nikdy nebudete vedieť nafejkovať inú úspešnú osobnú značku. Ľudia sa chcú spájať s tými, ktorí sú autentickí a jedineční.
Ak si chcete urobiť kvíz osobnostnej značky, kliknite sem…