Kremsa Digital

Google Customer Match pre cielenie reklamy na najlepších zákazníkov

13.11.2015

Google Customer Match pre cielenie reklamy na najlepších zákazníkov
Google začiatkom októbra predstavil nový nástroj na cielenie svojich reklám, ktorý veľavravne nazval Customer Match.

Kvalita, načasovanie a relevancia reklamy ovplyvňuje vnímanie značky. S týmto tvrdením sa podľa prieskumu Google sotožňuje až 70% “online zákazníkov”.1 Vychádzajúc z tohto predpokladu, Google začiatkom októbra predstavil nový nástroj na cielenie svojich reklám, ktorý veľavravne nazval Customer Match, vo voľnom preklade “Párovanie so zákazníkmi”.

Áno, správne, Google sa chce párovať so zákazníkmi a to prostredníctvom zoznamov e-mailových adries, ktoré mu nahráte priamo do AdWords. Následne sa zoznam stane podkladom pre cielenie vašej reklamy v štyroch základných reklamných sieťach Google:

  • Google Search Network – sponzorované výsledky vyhľadávania
  • Google Display Network – reklamná sieť web stránok
  • YouTube TrueView – YouTube video reklama
  • Gmail – reklama zobrazovaná v e-mailových schránkach používateľov

Bez najmenších pochýb tak chce konkurovať Facebooku, svojmu najväčšiemu rivalovi v reklamnom biznise, ktorý obdobu nástroja zahrnul do možností cielenia v rámci Facebook Custom Audiences.

Prečo by ste mali začať používať Customer Match na cielenie vašich Google reklám? Dôvodov je hneď niekoľko3:

  1. Aktivácia starých zákazníkov – zacieľte na používateľov, ktorí u vás v minulosti nakúpili, no už dlho nezavítali na váš web, aby nákup zopakovali.
  2. Vynechanie existujúcich zákazníkov – Podobne ako využívate remarketingové zoznamy, aj Customer Match vám pomôže zamerať sa výlučne na oslovenie nových používateľov.
  3. Cross-Sell na existujúcich zákazníkov – Rovnako dobre môžete existujúcim zákazníkom ponúkať vaše nové a podobné produkty, ktoré by ich podľa vás mohli zaujímať.
  4. Vytvorenie podobných cieľových skupín (tzv. Look-Alike Audiences)  – Ak máte jasnú predstavu o tom, kto sú vaši najcennejší zákazníci pre daný produkt/službu, nechajte Google pripraviť vám podobné publikom pomocou jeho algoritmov.

Podľa agentúry WordStream2, ktorá Customer Match testovala na vzorke 357 584 e-mailových adries bola miera napárovania adries na používateľov vyššia než 99,8%, čiže vytvorené publikum pre inzerovanie malo rozsah krásnych 356 964 používateľov.

V ďalšom kroku Google vyhodnotil, že 180 000 z takto nahratých kontaktov využíva produkty Google, čím sa dostávame na úctyhodných 50,4% z pôvodne zamýšľaných používateľov vhodných na cielenie reklamy. Iba pre porovnanie, pri uploadovaní toho istého zoznamu mailových adries na Facebook vzniklo veľmi podobné, no predsalen o niečo menšie potenciálne publikum, pričom miera napárovania na používateľov Facebooku bola v tomto prípade bezmála 49%.

Stojí samozrejme za zmienku, že tento test nie je úplne relevantný a hoci Google v tomto prípade vyhral a zoznam adries dokázal využiť s väčšou mierou napárovania, výsledky sa môžu rôzniť podľa veľkosti a charakteru e-mailového zoznamu, ktorý do systémov nahráte. Nech je už miera napárovania adries akákoľvek, rozhodne ide o veľký mílnik v inzerovaní na Googli a sme presvedčení, že Customer Match bude mať významný pozitívný dopad na efektívnosť Google reklamy.

Ak by vám objem takto vytvoreného publika predsalen nestačil, nezabudnite, že vždy si ešte môžte k zoznamu doplniť Similar Audience, čiže “Podobné publikum”, ktoré vám Google aj Facebook vytvorí na základe spoločných znakov s originálnym publikom. Vo všeobecnosti je síce efektívnosť takto vytvoreného publika ďaleko nižšia, ale ako sa vraví, keď nie je kôň, aj somár je dobrý.

U nás v Kremsa už Customer Match takisto testujeme a v ďalšom článku s touto tematikou vám predstavíme výsledky z našej vlastnej prípadovej štúdie. Ak patríte medzi podnikateľov, ktorí neustále držia krok s najnovšími trendami v marketingu a chceli by ste nový nástroj otestovať na vlastnom biznise, neváhajte sa na nás obrátiť a my sa radi staneme vašim online partnerom.

Google/Ipsos, “Consumers in the Micro-Moment”, March 2015

http://www.wordstream.com/blog/ws/2015/10/05/adwords-customer-match

http://searchenginewatch.com/sew/opinion/2428080/how-to-use-googles-new-customer-match-feature

 

 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia