S rastúcou popularitou Instagramu a rozrastajúcou sa základňou vyše 300 miliónov aktívnych používateľov bolo len otázkou času, kým platforma otvorí svoje dvere do platenej inzercie pre širokú verejnosť. S nadšením oznamujeme, že sa tak 30. septembra 2015 stalo a reklama na tejto mobilnej sociálnej sieti je už dnes globálne dostupná pre všetkých inzerentov a developerov cez API (programovacie rozhranie) a čoskoro aj Power Editor. Konečne by sa teda Facebooku mala začať vracať investícia spojená s kúpou Instagramu a po 3 a pol roku od akvizície priniesť veľkému bratovi zisk z platenej inzercie.
Doteraz boli totiž reklamy na Instagrame dostupné iba pre niekoľko vybraných partnerov, ktorých úlohou bolo možnosti inzercie najprv otestovať a zistiť, či sa takéto príspevky negatívne neprejavia na lojalite aktívnych používateľov. Evidentne sa tak nestalo a na promované posty infiltrované do feedu sa môže “tešiť” všetkých 300 miliónov používateľov. Šanca, že na promo posty v aplikácii narazíte bude teraz čoraz vyššia, keďže okrem veľkých značiek do hry vstúpujú už aj malý zadávatelia reklamy.
Prípadové štúdie z testovania
Dopyt po Instagramovej reklame je údajne zo strany inzerentov obrovský a čakalo sa iba na to, kedy ju sociálna sieť sprístupní aj pre zvyšok sveta. Najväčší záujem o tento typ propagácie prejavili segmenty ako elektronické obchody, cestovanie, zábavný priemysel, no a svoje uplatnenie si reklama určite nájde aj v oblasti mobilných aplikácií. Spomenieme niekoľko “success stories” z testovacej fázy:
- Spoločnosť Kenshoo ako jeden z partnerov uvádza, že počas testovania získala vďaka reklame na Instagrame vyše 18 000 mobilných inštalácií a 17% nárast miery preklikov oproti ostatným online aktivitám,
- Spoločnosti Ampush, ktorá spolupracovala s vývojármi mobilných hier, sa podarilo počas ich kampane zvýšiť mieru konverzií o 25% a ešte aj znížiť CPA (cenu za akciu) o 52%,
- Za ďalšou úspešnou prípadovou štúdiou stojí spoločnosť CitizenNet, ktorej sa podarilo znížiť CPM (cena za 1000 zobrazení) o 30% a CTR (mieru preklikov) zvýšiť o 32%,
- Gilt Group sa teší z 85% nárastu v počte mobilných inštalácií,
- Kebam, vývojár hier, získal hráčov, ktorí hrali dlhšie a utrácali viac peňazí.
Komu Instagram zobrazuje platené príspevky a ako ich vypnúť
Snahou siete je zobrazovať používateľom relevantné inzeráty, ktoré ich budú baviť a netají sa tým, že na to využíva informácie o správaní používateľov na Instagrame, ale aj na Facebooku a stránkach tretích strán a aplikácií, ktoré používajú. Tak, ako pri veľkom bratovi Facebooku, aj tu sa treba pripraviť na to, že uvidíte inzerát zacielený podľa toho, koho a čo sledujete a čomu ste dali pri scrollovaní Instafeedu “srdiečko”. Ak vás bude inzerát až príliš iritovať, kliknutím na “Sponsored” vpravo hore ho môžte skryť cez tlačidlo “Hide This”.
Video reklama s 30-sekundovým spotom
Instagram prekvapil aj druhou veľkou novinkou, ktorou je možnosť promovať na svojej sieti 30-sekundové videá namiesto 15-sekundových a využívať okrem klasických štvorcových videí aj širokouhlé formáty. 30-kové videá tak uľahčia situáciu zadávateľom televíznej reklamy, ktorí budú tým pádom môcť jednoducho použiť svoje existujúce televízne spoty na Instagrame.
Marquee: Instantný masový zásah
Na záver, aby toho nebolo málo, Instagram sa pochválil aj revolučnou možnosťou nákupu reklamy s okamžitým masovým zásahom, ktorú určite ocenia hlavne veľkí hráči pri uvádzaní nových produktov na trh. Novinku nazval Marquee a dokáže inzerentom v priebehu krátkej doby zabezpečiť obrovský reach reklamy. Záujem o takúto bleskovú propagáciu prejavil známy filmový gigant FOX, ktorý chce takto propagovať svoje nové televízne programy.
Ako spustiť reklamu
Ak teda potrebujete v priebehu niekoľkých hodín zasiahnuť milióny potenciálnych zákazníkov, bude vám k tomu stačiť nakúpiť reklamu cez Facebook a ten zabezpečí jej zobrazenie na Facebooku aj na Instagrame. To je však momentálne ešte hudba budúcnosti.
Kým sa tak stane a uvidíte túto možnosť v Power Editore, odporúčame vám využiť nástroj AutoBoost, cez ktorý môžete nakúpiť a spustiť reklamu na Facebooku aj na Instagrame jednoducho v intuitívnom používateľskom rozhraní za pár minút.