Kremsa Digital

Copywriting v marketingu. Aké sú trendy?

21.07.2021

Copywriting v marketingu. Aké sú trendy?

Ako každé iné odvetvie, aj copywriting podlieha trendom. Keby to tak nebolo, obchod aj marketing by v žiadnej firme dobre nefungoval. Súčasný copywriting je aj o tom, byť stále v obraze. Vyhnite sa pravidlám, ktoré sú staré 40 rokov. Každý copywriter by mal poznať nasledujúce trendy. Tie vám pomôžu zistiť, ako zaujať trh a zostať na očiach.

SEO optimalizovaný obsah

Aby bol obsah optimalizovaný pre SEO, stal sa dôležitým viac ako kedykoľvek predtým. Preto musí každý copywriter poznať základy SEO. Ako na to, píšeme v našom blogu. Nezáleží na tom, aký dobrý je váš text, publikum si ho neprečíta. Ak chcete, aby boli vaše články v poradí, optimalizujte ich na SEO.

Správna gramatika

Správne používanie gramatiky, interpunkcie a pravopisu je dôležité. Aj vyhľadávače sú inteligentné – obsah, ktorý nie je správne napísaný, sa nezobrazí vo výsledkoch vyhľadávania. Musíte sa ubezpečiť, že článok, ktorý sa chystáte publikovať, nemá chyby a je kvalitný. Iba potom máte šancu prežiť v tomto odvetví.

Tu sú najčastejšie chyby, aké v slovenčine robíme. 

Technika rozprávania

Obsah, ktorý je napísaný vo forme príbehu z vlastnej skúsenosti autora, vždy zostane na trendovom zozname. Vďaka tomu je obsah pútavejší a čitatelia majú tendenciu dôverovať autorovi. Používanie tejto techniky pri písaní textov vždy fungoval a stále je to tak.

6 slov v názve

Snažte sa, aby názov nebol kratší ako 6 slov. Podľa výskumov človek v prvých momentoch kontaktu s textom vníma prvé 3 slová a posledné 3. Všetko medzi nimi spadne do prázdnoty. Titulok môže byť aj kratší, ale nie vždy je to prínosom.

Copywriting s infografikou

Infografika je užitočná na pochopenie významu obsahu letmým pohľadom. Čitateľovi uľahčí pochopenie informácií uvedených v článku. Hlavnou úlohou je vyplniť medzery v informačnom poli medzi obrázkami s minimálnym počtom textu. Infografika predstavuje vynikajúci spôsob vysvetlenia témy. 

Psychologický faktor

Ľudia si o sebe myslia, že sú racionálni. V zásade to ale tak nie je. V budúcnosti uspeje copywriter, ktorý by mal byť aj silným psychológom. To znamená, že musí vedieť čítať myšlienky publika. Z tohto dôvodu nie je potrebné získať špecializované vzdelanie; stačí pravidelne čítať správnu literatúru a sledovať prostredie

Čestný copywriting

Copywriting nie sú báchorky. Kvalitný a pravdivý text je dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Nie je potrebné vyzdvihnúť len jedinečné vlastnosti, výhody a benefity. Ak to nie je pravda, nie je potrebné písať o milióne dokončených objednávok a ultrarýchlom doručení. Klient nie je padnutý na hlavu. Píšte obsah čestne.

Odseky

Moderný človek je zvyknutý na pekný vizuál. Zastrašuje ho efekt hutného textu. To znamená, že pri navrhovaní textu sa musíte vyhnúť tomuto efektu. Copywriting je aj o odsekoch, tabuľkách, grafike. Aj odrážky pomôžu. Účelom je opäť zvýšiť čitateľnosť obsahu. Odrážky sú lepšie ako dlhé vety. To pomáha čitateľovi rýchlo získať informácie, ktoré potrebuje.

Jedným z najlepších spôsobov, ako robiť dobrý copywriting, je písanie blogov. Vďaka SEO a výskumu kľúčových slov je písanie blogu jedným z najpopulárnejších marketingových nástrojov a očakáva sa, že stúpne jeho popularita ešte viac.

Forma verzus obsah

Od krátkeho 400-slovného short form príspevku až po long form 3 000-slovný podrobný článok, ponúkajú blogy autorom veľa rozmanitosti a príležitosť dozvedieť sa viac o marketingovom svete. Pri písaní blogov pre vaše podnikanie je potrebné vziať do úvahy niekoľko faktorov:

  • Vždy, keď je to možné, použite činný rod.
  • Zvoľte ľahší formát pre online čítanie. Odseky musia byť krátke a ľahko čitateľné. 
  • Snažte sa, aby to bolo jednoduché a praktické. Vyvarujte sa poúčaniu a poskytnite svojim čitateľom praktické rady.
  • Ako záver vždy zahrňte výzvu na akciu – call to action. Či už píšete pre seba alebo pre klienta, poskytnite čitateľom spôsob, ako sa s vami spojiť alebo kontaktovať svojho klienta. 

Nech je to konverzačné

Formálna obchodná komunikácia je už minulosťou. Spotrebitelia v súčasnosti uprednostňujú skôr neformálne a konverzačné písanie. Štúdie preukázali, že marketingové stratégie s konverzačným písaním sú efektívnejšie a u čitateľov obľúbenejšie. 

Bol pre vás tento článok užitočný?

Napíšte nám





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia