To nám bolo zrejmé už dávno, keďže človek vyhľadáva produkt len vtedy, keď má oň záujem a väčšinou ho nenakupuje cez banner. Nebolo nám však zrejmé aký veľký potenciál search v sebe skrýva, na koľko každý z nás má radšej vizuálnu predstavu a teší sa keď môže pretaviť svoju kreatívu do chytľavej a zaujímavej grafiky. A povedzme si na rovinu, taký search je pre každého nudnou záležitosťou.
Ak si teda myslíte, že vyhľadávanie je nudné a súčasnosť je hlavne o programatickej a displejovej reklame, tak vás Microsoft vyvedie z omylu. Ten deklaruje, že search generuje viac ako polovicu z celkového online predaju. Môže to byť z časti spôsobené aj tým, že vyhľadávanie je hlavne kontrolované iba tromi spoločnosťami: Google, Bing a Yahoo. Zatiaľ čo pre displejové reklamy existuje tisíce providerov a platform.
Úloha search-u je taktiež veľmi dôležitá z iných pohľadov a to napríklad, že je vynikajúcim doplnkom klasického SEO. Výborne produkované SEO a platená reklama vo vyhľadávaní je veľmi silná kombinácia a stratégia ako stiahnuť k sebe návštevnosť pri vyhľadávaní vašich kľúčových slov. Samozrejme stojí to peniaze a úsilie, ale oplatí sa to a tu sú tri dôvody prečo:
1. Samotné SEO nie je kompletná online stratégia
Neexistuje žiadna magická SEO formulka, ktorá garantuje, že vaša stránka sa bude zobrazovať na najvyšších pozíciách. Google, Bing a Yahoo menia algoritmy ako na bežiacom páse a keď s nimi nestíhate, musíte sa uspokojiť s tým, čo máte. Vtedy treba zvýšiť šance platenou reklamou vo vyhľadávaní. Je to najistejšia cesta ako si zaručíte viditeľnosť pre publikum.
2. Zákazníci vyhľadávajú aj cez mobil
Číslo vyhľadávaní cez tablet alebo smartfón sa za posledné mesiace dramaticky zvýšilo. To znamená, že toto publikum míňa displejovú reklamu skoro sto percentne a taktiež nenájde tie stránky, ktoré nie sú responzívne. Preto je najlepšia cesta pustiť platený search aj pre mobilné zariadenia
3. Platené vyhľadávanie pomáha zviditeľniť vašu značku a získať reputáciu
Pri vytváraní textovej kreatívy, máte kontrolu nad tým, čo uvidí Vaše publikum, čo je špeciálne dôležité vtedy, keď niekto vyhľadáva meno vašej značky a algoritmus biduje medzi ostatnými možnosťami, ktoré by ukázal. Takto sa vyhnete nepríjemným prekvapeniam, keď niekto vyhľadáva vašu značku a organický search mu ponúkne úplne niečo iné. Taktiež zvyšujete svoju brand awareness, keďže ľudia hľadajúci vám relevantné produkty, vidia vo výsledkoch aj Vás. A nakoniec platené vyhľadávanie je jednoznačne najefektívnejšia cesta ako sa uistiť, že vaša správa je doručená správnemu publiku.