Kremsa Digital

9 spôsobov ako urobiť značku atraktívnejšiu na sociálnych médiách

25.06.2015

9 spôsobov ako urobiť značku atraktívnejšiu na sociálnych médiách
Chcete si budovať pevnejšie vzťahy s vašimi fanúšikmi na sociálnych sieťach? Ak chcete vedieť, kde začať a ako zmysluplne angažovať vaše publikum, skúste to nasledujúcimi spôsobmi. Tie pomáhajú poľudštiť a zatraktívniť komunikáciu vašej značky.

1. Ukážte zmysel pre humor

Humor je jednoduchý a účinný spôsob, ako sa spojiť s publikom na sociálnych sieťach. Pri používaní vtipu by ste mali mať na pamäti nasledujúce tri faktory, ktorými sú zábava, informácia a kontrola. Taktiež si musíte byť istý, že váš humor nikomu neubližuje.

Najlepším prikladom je aplikácia Zomato, ktorá komunikuje unikátnym a zábavným spôsobom so svojim publikom, tak ako to môžete vidieť na obrázku s pizzou. Používa humor citlivo a účinne, aby čo najviac zaangažovala fanúšikov.

2. Používajte bežný jazyk

Veľa ľudí sa pripája na sociálne siete práve preto, lebo sa chcú zabávať. Nechcú počúvať strohý biznis jazyk a žargón, zatiaľ čo si listujú svojou nástenkou.

Ak sa chcete priblížiť k svojmu publiku, hovorte naň presne takým istým spôsobom, ako hovoríte so svojimi priateľmi alebo rodinou. Napríklad Levi`s odpovedá šťastnému zákazníkovi vtipne a zároveň kamarátsky. Namiesto obyčajnej odpovede Ďakujem na reakciu fanúšika: “Nikdy neprestante vyrábať džínsy”, odpovedali “Zapísané!”.

3. Hovorte o vašich online a offline skúsenostiach a zážitkoch

Podnikatelia často bojujú s tým, ako najlepšie spojiť ich online a offline aktivity. Jeden overený prístup je vytvárať offline zážitky, ktoré vychádzajú z online prostredia.

Napríklad značka Nordstrom má silnú komunitu na Pintereste, asi okolo 4.5 milióna pinnerov. K preklenutiu priepasti medzi ich fyzickým obchodom a stránkou im pomohla identifikácia najpopulárnejších produktov medzi pinnermi a tie potom dostali špeciálnu pozornosť v ich kamenných shopoch. Týmto spôsobom zvýraznili najpopulárnejšie produkty v reálnom svete a to práve vďaka ich online komunite.

4. Zapojte sa do konverzácie

Vaše publikum chce byť vypočuté, keď sa k vám obracia s otázkou alebo pripomienkami. Ale taktiež môžete hovoriť s ľuďmi iba kvôli zábave. Takéto malé gestá potom vedú k dlhodobému budovaniu vzťahou prostredníctvom sociálnych médií.

HubSpot sa sústavne spája so svojím publikom v osobnej rovine. Spokojný zákazník tweetol správu, v ktorej odporúčal HubSpot svojim priateľom. HubSpot okamžite zaregistroval odpoveďou, v ktorej spomenul tohto tweetera a dal mu pocit dôležitosti a honoru.

5. Priznajte chyby

Je úplne v poriadku demonštrovať, že aj vy ste človek. Ak vaša spoločnosť urobí chybu, priznajte ju a buďte transparentný k vašim zákazníkom a snažte sa ju opraviť. Niesť zodpovednosť za svoje chyby vás ukazuje ako správneho človeka.

Tento typ reakcie upokojuje naštvaného zákazníka a buduje dôveru medzi ním a vašou značkou. Pomáha to ukázať zákazníkovi, že si ho vážite a načúvate jeho hlasu.

6. Podpíšte sa pod post

Pridať meno postujúceho človeka je najjednoduchší spôsob ako dať svojej značke ľudskú tvár. Myšlienka je ukázať vášmu publiku jasný obraz o človekovi, ktorý k nim hovorí a snaží sa s nimi interagovať.

Je to jeden z nových trendov marketingu na sociálnych médiách a mnoho značiek to už začalo robiť. Napríklad tento post od Chipotle Mexiacn Grill zahŕňa meno postujúceho človeka.

7. Poskytnite riešenie

Ak poznáte slabé miesta vášho publika, môžete sa efektívnejšie s ním spojiť. Poskytnúť riešenia k týmto bolestivým témam, pomáha otočiť pohľad fanúšikov na vašu značku na priateľskejší a dôvernejší.

Business Insider pozná určite každý z Vás ako trend settera v spravodajstve na sociálnych médiách. Rozumie a pozná slabé miesta svojich fanúšikov a podľa toho vytvára aj obsah, v ktorom poskytuje riešenia. Konkrétne v tomto poste vysvetľuje ako takticky odísť z konverzácie a cieli to práve na tých ľudí, pre ktorých je táto téma aktuálna.

8. Prekvapte vašich zákazníkov

Všetci milujeme prekvapenia, špeciálne keď prichádzajú od ľudí, ktorých máme radi. Rovnako ako v skutočnom živote, aj na sociálnych sieťach môžete urobiť vaše publikum šťastným, ak im budete venovať špeciálnu pozornosť a starostlivosť.

Morton`s Steakhouse v USA prekvapil svojho zákazníka tak, že reagoval na jeho tweet, v ktorom si želal stánok ich steakov na letisku v Newarku, tak, že ho tam naozaj prišiel čakať so svojim steakom.

9. Vytvorte si špeciálny hlas

Každá osoba má vlastný spôsob ako rozpráva o veciach a to ju robí unikátnym. V rovnakom duchu potrebujú značky vytvárať ich vlastné osobnosti na sociálnych médiách.

Adidas urobil veľmi dobrú prácu pri vytváraní špeciálneho hlasu a jazyku. Ak ho sledujete na sociálnych sieťach, tak viete, že Adidas má motivačný a autoritatívny tón hlasu. Tieto atribúty pomáhajú Adidasu budovať takzvanú personu na sociálnych sieťach, ktorú publikum rozoznáva a oceňuje.

Zdroj: http://www.socialmediaexaminer.com/humanize-your-brand-with-social-media/




Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia