Kremsa Digital

Ako robiť príťažlivý vizuálny obsah?

09.06.2015

Ako robiť príťažlivý vizuálny obsah?
Existuje dôvod prečo sú infografiky na výslní a nie je to len preto, že stále viac a viac firiem si uvedomuje ich dôležitosť a potenciál. Obsahujú relevantné informácie spracované do pútavých vizuálov, ktoré priťahujú publikum.

Pri vytváraní chytľavého obsahu treba pochopiť úlohu, ktorú dizajn zohráva v podaní a vykreslení informácií a nemusí to byť nevyhnutne infografika, ale môže to byť kľudne obyčajný obrázok, video alebo iná forma vizuálnej prezentácie informácií. Našťastie existuje zástup dostupných spôsobov ako takýto obsah vytvoriť a prispôsobiť ho tak, aby zaujímal vašich fanúšikov a nasledovateľov.

1. Nájdite rovnováhu medzi slovami a obrázkom

Asi 90 percent informácií vníma mozog cez vizuál. Pomáha teda, keď je text prezentovaný vo viac vizuálnej forme, napríklad cez štylizovaný font, bold písmo a obsahuje grafiku. Nie je to však všetko, čo robí grafiku úspešnú. Ľudia sú viac zvyknutí reagovať na vizuálnu komunikáciu. Súčasné sociálne médiá nám vytvorili infraštruktúru, aby mohol takýto typ obsahu prekvitať. Pamätajte, že to čo hovoríte je rovnako dôležité ako spôsob, akým to prezentujete. Nenechajte vaše informácie stratiť sa v obsahu a vystrčte ich z neho. Ukážte iba hlavnú myšlienku a spracujte ju pomerne jednoduchým spôsobom ako to robí napríklad SproutSocial.

2. Dávajte pozor na vizuálnu hierarchiu

Dôležité je porozumieť špecifickým pravidlám vizuálneho jazyku, podľa ktorých sú pripravované infografiky. Veľmi dobrým spôsobom je využiť priestorové vzťahy pri komunikácii myšlienok. To im dáva edukačnú umeleckú formu, ktorá je navrhnutá tak, aby štatistické údaje vyzerali príťažlivo a boli náchylné na lajky a zdieľania.

Porozmýšlajte nad tým ako zoradíte informácie a zakomponujte do vizuálu prázdne miesta, ktoré sú nevyhnutné na oddelenie myšlienkových pochodov. Používajte rôzne pozície a veľkosti pre informácie, ku ktorým chcete pritahnuť pozornosť. Taktiež nezabudnite na psychológiu farieb, ktorá má veľký vplyv na čitateľnosť vizuálu.

3. Jednoduchosť podporuje zdieľania

Výhodou vizuálov je potenciál byť virálny. Ak chcete dosiahnuť ich šírenie musíte zjednodušiť prístup k ich tvorbe. Obsah sa stane virálny len vtedy, keď zapracujete aspekty sociálneho dizajnu, ktorý je ľahko pochopiteľný na prvý pohľad. Ak obsah informácií prepálite, môžete zmiasť čitateľa a váš post ostane navždy zabudnutý. Používajte teda iba naozaj nevyhnutné detaily.

Väčšina ľudí aj tak nečíta všetko a nasajú len to, čo potrebujú. Vizuály sa stávajú virálnymi najmä vďaka sociálnym médiám a preto musia byť pochopiteľné do piatich sekúnd a mali by povzbudzovať publikum k diskusii a výmene nápadov.

4. Pokúste sa vyriešiť problém

Excelentným príkladom sú vizuály, ktoré hovoria o bolestivých životných momentoch a zároveň ponúkajú riešenie. Pinterest a Reddit by vám vedel o ich virálnosti rozprávať celú väčnosť. Obrázok ako tento ukazuje a rieši problém zároveň a nesnaží sa ho zložito vysvetliť a ponúknuť riešenie mimo neho.

5. Povedzte emotívny príbeh

Ak sa chcete skutočne spojiť s vašim publikom, musíte pochopiť, že vizuály nie sú len o prezentácii štatistických informácií. Obrázok má niekedy väčšiu cenu ako tisíce slov. Treba preto nájsť spôsob, ako povedať váš príbeh obrázkom a pridať mu dávku emócií, pretože tie najviac zaujímajú publikum. Najlepšie to vedia robiť samozrejme v Amerike, kde sú médiá a sociálne siete priam nabité emóciami.

Tento obrázok apeluje na čitateľov zmysel pre morálku a ponúka alternatívne metódy pre riešenie situácie drogovo závislých. Tie sú silne náchylné byť rozdiskutované medzi čitateľmi. Dôvod prečo takýto obrázok funguje je postoj ku kontroverznej téme, ktorý je vyrozprávaný do príbehu a nabáda tak publikum intervenovať s ich vlastným názorom. Táto taktika je rokmi používaná napríklad UNICEF-om, ktorý neustále ukazuje a rozpráva príbehy o ľuďoch, ktorí potrebuje pomoc. Publikum pri tom cíti zúfalstvo situácie a rado si predstavuje ako jeho dar danej osobe pomáha.

6. Pri dizajne myslite na vaše cieľové publikum

Ak chcete vytvoriť debatu prostredníctvom vášho obrázku, pokúste sa trafiť do horúcej a trendujúcej témy.V niektorých prípadoch alebo biznisoch dáva zmysel zahrnúť vašu cieľovú skupinu do obsahu obrázku alebo dokonca ho urobiť o ňom. Nezbudnite na nesmrteľné GIF-ko, ktoré obsahu dodá vyššiu mieru virality.

To, ako propagujete túto grafiku je tiež veľmi dôležité. Prispôsobiť ju pre každú sociálnu sieť je nevyhnutné k zvýšeniu angažovanosti. Nezabudnite sa pýtať cieľového publika na ich názory alebo príbehy a rozvíjajte túto komunitu.

7. Overte si fakty a zdroje citácií

Je jedna vec vytvoriť vizuál obsahujúci vedecké fakty o veciach, ktoré ľudia veľmi nepoznajú a druhá vec je komunikovať myšlienky o populárnych témach. Tak, či onak je citácia veľmi dôležitá preto, aby správa bola braná vážne publikom. Treba mať na pamäti, že to čo je práve populárne na internete sa môže zmeniť veľmi rýchlo ako počasie a nové informácie si vyžiadajú potrebu revízie vášho obsahu.

Zdroj: www.twelveskip.com

Ak potrebujete vytvoriť obsah, ktorý zaujme, napíšte nám na office_sk@kremsa.com. Radi vám pomôžeme a poradíme.

Naše aktivity v oblasti content marketingu nájdete na https://kremsa.sk/service/service-content-marketing/.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia