Kremsa Digital

Darí sa Foursquareu po jeho rozdelení na dve aplikácie?

03.11.2014

Darí sa Foursquareu po jeho rozdelení na dve aplikácie?
Nebolo to tak dávno, čo Foursquare učinil fatálne rozhodnutie rozdeliť sa na dve samostatné apikácie, pričom svoju primárnu filozofiu a funkcionalitu presunul pod novú aplikáciu s názvom Swarm.

Foursquare sa tak stal čisto nástrojom a aplikáciou, kde ľudia dávajú odporúčania na miesta, ktoré navštívili tzv.”activity-recommendation tool”.  Tento krok sa dá považovať za jeden z najriskantnejších v dejinách mobilných aplikácií. Pre milióny userov prichystal týmto Foursquare naozaj veľkých šok. Toto rozhodnutie urobiť veľkú a hrubú čiaru za svojou doterajšou existenciou dostal Foursquare o pár desiatok priečok dozadu v rankingu aplikácií. Ako teda tento päť rokov starý start-up, ktorý dosiahol zisk viac ako 100 miliónov dolárov doplatí na rozhodnutie začať opäť od nuly?

V roku 2013 sa zakladateľ Dennis Crowley a jeho manažérsky tím rozhodli, že je čas prehodnotiť veci. Položili si otázku ako by mala vyzerať aplikácia ak by ju zakladali práve dnes? Crowley urobil zopár personálnych zmien a poveril jedenástich zamestnancov aby hovorili s každým vo firme akoby mal Foursquare vyzerať teraz. Mali na to presne jedenásť dní. V januári 2014 sa začal šprint.

V máji tohto roku vypustili Swarm a o dva mesiace na to prebudovaný Foursquare. Prvotné reakcie boli pozitívne a užívateľmi bolo vykonaných asi 40 miliónov akcií, čo bol nárast o 275% oproti predošlému mesiacu. Podľa portálu Comscore vyrástol Swarm o 198% len z Júna na Júl (zo 717 unikátnych userov na 2.1 milióna) a o 36% z Júla na August.

Rýchly pohľad na US App Store rebríček ukazuje, že popularita oboch aplikácií výrazne klesá. Ak sa pozriete na portál App Annie, všimnete si, že tieto aplikácie vystrelili v popularite v deň, keď sa pretransformovali, čo bolo spôsobené najmä podmieneným inštalovaním Swarmu, na ktorý vyzývala aplikácia Foursquare po jej spustení. Toto vnútenie však nemalo dlhú trvanlivosť lebo užívatelia rýchlo zistili o čo všetko ich táto nová aplikácia ochudobnila. Keď Foursquare vyšiel z jeho novou druhou aplikáciou, zmenil aj kategóriu v App store zo sociálnych sietí na cestovanie. V tej novej si udržuje stabilné miesto a v tej pôvodnej klesá až na dno.

Každopádne popularita ide dole a s ňou aj počet inštalácií. Aj keď oficiálne zdroje z Foursquareu hovoria, že to nie je ešte koniec, ale len začiatok transformácie, užívatelia neveria, že sa pôvodný náboj ešte niekedy vráti. Ak príde niekto zo starým Foursquare len pod iným názvom, je len otázka času, kedy celý Swarm padne.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia