Kremsa Digital

Ako napísať silný a strhujúci headline?

02.06.2015

Ako napísať silný a strhujúci headline?
Skvelý nadpis dokáže prinútiť publikum zastaviť sa, prečítať obsah a ďalej ho zdieľať. Ak potrebujete rady, ako takýto nadpis pripraviť, máme pre vás zopár dobrých nápadov.

Sú vaše headliny chytľavé a priťahujú tých správnych ľudí? Každý marketér hľadá spôsoby ako získať pozornosť pre jeho obsah na sociálnych sieťach. Je to obzvlášť dôležité pre tých, ktorí majú menšie firmy a ich rozpočty nedisponujú toľkými prostriedkami, aby mohli podporovať každý kúsok obsahu platenou reklamou. Zachytiť pozornosť a získať čas publika pre svoj obsah potrebuje silný nadpis. Pretože podľa výskumov, iba jeden z piatich čitateľov sa dostane za váš nadpis až k obsahu.

1. Demonštrujte hodnotu číslami

Podľa štúdie zverejnenej na stránke Moz.com sú najviac rezonujúce nadpisy tie, ktoré v sebe zahŕňajú čísla a sú adresované na čitateľa – napr. 30 spôsobov ako môžete zlepšiť výkonnosť Vašej kampane.

2. Nájdite si zdroje inšpirácie

Písanie naozaj úderných nadpisov môže byť výzva. Nie je však hanbou nechať sa inšpirovať tými, ktoré už fungujú veky. Treba sa taktiež pozrieť na to, aká komunikácia funguje vo vašej cieľovej skupine a použiť ju v kreatíve vášho nadpisu. Inšpirácia v cieľovej skupine vám zabezpečí aj vyššiu mieru zdieľania, keďže sa bude ľuďom prihovárať ich jazykom.

3. Použite otázky vašich zákazníkov

Dajte vašim čitateľom informáciu, po ktorej aktívne pátrajú. Ak viete, že najčastejšia otázka vašich zákazníkov sa týka ceny, formulujte nadpis tak, aby im dopredu dal nádej na odpoveď – napr. Koľko stojí postavenie bazénu? Vyhnite sa však tomu, aby ste v nadpise hovorili príliš veľa informácií, ktoré môžu čitateľa zmiasť a odradiť ho od obsahu ako napríklad: “27.7% skúsených marketérov sa na sociálnych médiách nevie orientovať – vy sa viete?”

4. Urobte si brainstorming pre získanie viacej možností

Je jednoduché sa správať k vašim titulkom ako k niečomu, čo mi zíde na um až po tom, čo dopíšem článok. Takéto uvažovanie vás privedie k nie veľmi silnému headlinu. Ak chcete nájsť tú najlepšiu možnosť pre váš obsah, urobte si čas na malý brainstorming pre potenciálne nadpisy. Veľké svetové denníky častokrát žiadajú svojich prispievateľov, aby s článkom poslali aspoň 25 variánt nadpisov. Aj to potvrdzuje fakt, že titulok naozaj predáva.

Zopár tipov pre zlepšenie vašich titulkov:

#1 Použite jazyk vášho publika – Ak máte definované marketingové a sociálne osobnosti (personas), identifikujte ich slová a frázy, ktoré u nich najviac rezonujú. Následne ich implementujte do obsahu.

#2 Poznajte slabiny vášho publika – Položte otázky, ktoré mu nedajú spať.

#3 Buďte jasný – Vyhnite sa používaniu vágnych opisov a prehnane afektovaných výziev v titulkoch.

#4 Testujte rôzne varianty – aby ste zistili, čo najlepšie funguje pre váš obsah. Pripravte váš titulok na mieru pre každý mediálny kanál samostatne. Môžete otestovať funkčnosť titulku postovaním toho istého obsahu v rôznych časoch na rôznych sociálnych platformách.

#5 Sledujte výsledky – Merajte výkonnosť a určite to, čo funguje najlepšie pre vaše marketingové ciele. Sústreďte sa najmä na tie nadpisy, ktoré prinášajú najviac návštevnosti, registrácií alebo iných konverzií.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia