Facebook začína byť vážne veľký aj v tejto sfére a na vašu stránku privádza návštevnosť oveľa väčšiu ako ste si doteraz mysleli.
Nové dáta z Bitly, ktorý je najväčší poskytovateľ skracovania URL (tzv. URL shortener), ukazujú, že podiel prekliknutí z Facebooku na mobilných zariadeniach narástol na 30,2% z celkového počtu všetkých zdrojov v štvrtom kvartáli 2014. A to je neuveriteľný nárast takmer o 27% oproti poslednému kvartálu. Sociálne siete a najmá Facebook môžeme definitívne začať považovať za najlepšie formy smerovania návštevnosti na naše weby z mobilných zariadení.
Bitly sa taktiež dostáva do vynikajúcej pozície v tomto boji smerovania návštevnosti, keďže počet krátkych liniek je vygenerovaných viac ako 600 miliónov mesačne a ľudia na ne kliknú viac ako 8 miliárd krát. Z toho je minimálne polovica použitých práve na Facebooku, kde s nimi narábajú také značky ako je Amazon alebo PepsiCo.
Twitter ako druhý najväčší konkurent Facebooku v tzv. smerovaní návštevnosti (referral traffic) padá nižšie. A to oproti minulému roku o 5% na desktopoch a o 2% na mobiloch. Twitter však naďalej ostáva dôležitým kanálom pre marketérov, špeciálne pre live eventy akým je napríklad americký SuperBowl.