1. Facebook už viac nebude organicky ukazovať komerčné posty
O tomto sme už písali v predchádzajúcom blogu a je to jedna z najvýznamnejších zmien, ktorá zasiahne promo všetkých značiek na Facebooku a prácu nás všetkých online marketérov. Pre zopakovanie, jedná sa o zákaz akéhokoľvek pridávania self-promo postov. To znamená že, ak predávate topánky, už viac nebudete môcť pridávať posty o svojich topánkach. Iba ak si za to zaplatíte. Ak sa tak stane, Facebook vás potrestá znížením organického reachu všetkých postov na minimum. Aký algoritmus použije na identifikáciu self-promo postov ešte nie je jasné. Určite sa však nájdu “back-door”, ktorými to budeme vedieť obísť.
2. LinkedIn odstránil funkciu jednoduchého spájania sa s členmi skupín
Doteraz bolo možné vybrať si zdieľanú skupinu spôsobom otázky: “Ako poznáš túto osobu” (How do you know this person?). A práve toto už nie je k dispozícii. Odteraz budete musieť vynaložiť viacej úsilia, aby ste sa mohli nájsť s ľuďmi, ktorí by mohli byť pre vás prínosom.
3. Facebook dáva väčšiu kontrolu nad tým, čo vidíte vo svojom News Feed
Odteraz môžete jednoduchšie prestať sledovať jednotlivých ľudí, stránky a skupiny a dostávate nad tým väčšiu kontrolu. A to tak, že Facebook rozšíril a upravil svoje možnosti na akcie priamo na postoch v News Feed-e.
4. LinkedIn prišiel s Cover Photos
Doteraz si mohol svoj cover nastaviť iba prémiový užívateľ. Odteraz je to dostupné pre všetkých.
5. Facebook spravil update na svojich Terms & Policies
Facebook implementoval interaktívnu príručku, aby pomohol odpovedať na najčastejšie sa pýtané otázky o tom, ako sú informácie používané a kontrolované na Facebooku v 36 jazykoch. V “Policies” pribudol článok o zbieraní a používaní informácií o polohe. Všeobecne dostali “Policies” kratšiu a čitateľnejšiu tvár.
6. Instagram umožnil editáciu “Captions” po postnutí obrázka
Toto bola jedna z najžiadanejších zmien od užívateľov Instagramu a konečne bola zavedená. Ak sa vám nepáči aké copy ste si dali k jednotlivému postu, môžete si to zmeniť jednoducho v nastaveniach editácie.
7. Twitter pridal svoj “Small Business Planner”
Twitter vyšiel s novou aplikáciou, ktorú nazval “Small Business Planner”. Poskytuje tutoriály, ktoré pomáhajú implementovať viac strategický prístup k marketingu na Twitteri. Aplikácia je vysoko interaktívna a poskytuje denný kalendár na štyri hlavné témy: Tweet suggestions, Twitter Ads strategies, Information on Twitter tools a Exlusive events. V tejto aplikácii, ktorá je dostupná na AppStore a GooglePlay, si môžete jednoducho nastaviť celú svoju marketingovú agendu na Twitter.
8. Instagram oficiálne spustil svoje Video Ads
Po šiestich mesiacoch testovania sú video reklamy na Instagrame konečne tu. Konečne pre Instagram a nie pre jeho používateľov, ktorí sú z nich viacmenej na nervy.
9. Nová LinkedIn aplikácia
LinkedIn vydal ďalšiu aplikáciu, ktorá vám má slúžiť ako News Feed o vašich priateľoch, na ktorých ste napojení. Môžete vidieť ich narodeniny, zmeny v práci, výročia a podobne. Odteraz je jednoduchšie reagovať na tieto momenty, keď ste na mobile.