Kremsa Digital

Niekoľko zmien na sociálnych sieťach, ktoré stoja za povšimnutie

03.11.2014

Niekoľko zmien na sociálnych sieťach, ktoré stoja za povšimnutie
Za posledný mesiac sa vo svete sociálnych sietí udialo niekoľko zásadných zmien. Niektoré sú super a iné nás zase poriadne vytočili. Tu je zopár, o ktorých by mal každý marketér vedieť.

1. Facebook už viac nebude organicky ukazovať komerčné posty

O tomto sme už písali v predchádzajúcom blogu a je to jedna z najvýznamnejších zmien, ktorá zasiahne promo všetkých značiek na Facebooku a prácu nás všetkých online marketérov. Pre zopakovanie, jedná sa o zákaz akéhokoľvek pridávania self-promo postov. To znamená že, ak predávate topánky, už viac nebudete môcť pridávať posty o svojich topánkach. Iba ak si za to zaplatíte. Ak sa tak stane, Facebook vás potrestá znížením organického reachu všetkých postov na minimum. Aký algoritmus použije na identifikáciu self-promo postov ešte nie je jasné. Určite sa však nájdu “back-door”, ktorými to budeme vedieť obísť.

2. LinkedIn odstránil funkciu jednoduchého spájania sa s členmi skupín

Doteraz bolo možné vybrať si zdieľanú skupinu spôsobom otázky: “Ako poznáš túto osobu” (How do you know this person?). A práve toto už nie je k dispozícii. Odteraz budete musieť vynaložiť viacej úsilia, aby ste sa mohli nájsť s ľuďmi, ktorí by mohli byť pre vás prínosom.

3. Facebook dáva väčšiu kontrolu nad tým, čo vidíte vo svojom News Feed

Odteraz môžete jednoduchšie prestať sledovať jednotlivých ľudí, stránky a skupiny a dostávate nad tým väčšiu kontrolu. A to tak, že Facebook rozšíril a upravil svoje možnosti na akcie priamo na postoch v News Feed-e.

4. LinkedIn prišiel s Cover Photos

Doteraz si mohol svoj cover nastaviť iba prémiový užívateľ. Odteraz je to dostupné pre všetkých.

5. Facebook spravil update na svojich Terms & Policies

Facebook implementoval interaktívnu príručku, aby pomohol odpovedať na najčastejšie sa pýtané otázky o tom, ako sú informácie používané a kontrolované na Facebooku v 36 jazykoch. V “Policies” pribudol článok o zbieraní a používaní informácií o polohe. Všeobecne dostali “Policies” kratšiu a čitateľnejšiu tvár.

6. Instagram umožnil editáciu “Captions” po postnutí obrázka

Toto bola jedna z najžiadanejších zmien od užívateľov Instagramu a konečne bola zavedená. Ak sa vám nepáči aké copy ste si dali k jednotlivému postu, môžete si to zmeniť jednoducho v nastaveniach editácie.

7. Twitter pridal svoj “Small Business Planner”

Twitter vyšiel s novou aplikáciou, ktorú nazval “Small Business Planner”. Poskytuje tutoriály, ktoré pomáhajú implementovať viac strategický prístup k marketingu na Twitteri. Aplikácia je vysoko interaktívna a poskytuje denný kalendár na štyri hlavné témy: Tweet suggestions, Twitter Ads strategies, Information on Twitter tools a Exlusive events. V tejto aplikácii, ktorá je dostupná na AppStore a GooglePlay, si môžete jednoducho nastaviť celú svoju marketingovú agendu na Twitter.

8. Instagram oficiálne spustil svoje Video Ads

Po šiestich mesiacoch testovania sú video reklamy na Instagrame konečne tu. Konečne pre Instagram a nie pre jeho používateľov, ktorí sú z nich viacmenej na nervy.

9. Nová LinkedIn aplikácia

LinkedIn vydal ďalšiu aplikáciu, ktorá vám má slúžiť ako News Feed o vašich priateľoch, na ktorých ste napojení. Môžete vidieť ich narodeniny, zmeny v práci, výročia a podobne. Odteraz je jednoduchšie reagovať na tieto momenty, keď ste na mobile.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia