Avšak niektoré spoločnosti sú tak netrpezlivé pri nastavovaní a spúšťaní inzercie na Facebooku, že uponáhľajú celý proces prípravy a nakoniec to vyústi do toho, že ich inzercia prichádza o príležitosti. Tu tiež platí stará marketingová pravda, ktorá hovorí: “Máte len jednu šancu urobiť prvý dojem”. Preto pred začatím inzercie je nevyhnutné, aby ste preskúmali svoju kampaň aj holisticky. Treba sa uistiť, že je všetko na správnom mieste od začiatku až po koniec. Ak chcete dosiahnuť svoje ciele a generovať očakávaný počet leadov, mali by ste sa pred spustením kampane vždy zodpovedať týchto 5 základných otázok.
1. Má textová kreatíva jasnú správu o tom, čo ponúkam?
Najlepšie je udržať text správy krátky, jednoduchý a autentický. Nenútťe vaše publikum príliš rozmýšlať. Inzerát nižšie je veľmi dobrý príklad textovej kreatívy. Text je atraktívny pre ľudí, ktorí sa nechcú zaoberať spormi s kreditnými kartami.
2. Má obrázok jasné posolstvo?
Obrázok nižšie je príklad inzerátu bez posolstva. Nie je celkom jasné, ako sú ľudia na obrázku spojení s ponúkaným benefitom “dostať ich pod kontrolu”. Celkovo je mesidž vágny a obrázok ho v tom ešte podporuje.
3. Je moja kreatíva presvedčivá?
Nielenže obrázok v inzeráte nesie priamočiare posolstvo reklamy, ale je tiež presvedčivý. Použitie jasných farieb rýchlo priláka divákovu pozornosť. Logo je estetické a navádza diváka pozrieť sa bližšie na text, ktorý vysvetľuje, čo daný kurz ponúka a čím je výnimočný. Každý, kto sa zaujíma o development aplikácií, by mal problém ignorovať takýto inzerát.
4. Sú inzeráty v súlade s mojou značkou?
Zobrazený inzerát je skvelým príkladom korporátnej konzistencie. Logo spoločnosti je hneď vedľa názvu, obrázok je podobný tým na ich webstránke a štýl vyjadrovania korešponduje s ich jazykom v sociálnych médiách. Nadpis využíva hashtag z Twitteru a je to niečo, čo znie familiárne pre mladšie publikum a lepšie na to reaguje. Tento inzerát je jednoznačným víťazom.
5. Mal by som využiť unikátne cielenie, ktoré ponúka Facebook?
Ak promujete na Facebooku, bolo by nezodpovedné voči vašej reklame, ak by ste nevyužili jedinečné cielenia, ktoré doručia vašu reklamu relevantnému publiku. Využitie nástrojov ako Custom Audiences, Website Custom Audiences alebo Lookalike Audiences, vám umožňuje cieliť reklamu na ľudí na základe lokácie, veku, pohlavia, záujmov, správania, vzdelania a tak ďalej. Jednou z najlepšich možností je využiť váš emailový kontakt list, podľa ktorého viete zachytiť iba tých ľudí, ktorých chcete.