Od spustenia video reklamy na Facebooku neprešlo až tak veľa času a krivka jej úspešnosti stále prudko stúpa. Za posledný rok narástli video posty na sociálnych sieťach globálne o 75% a v samotnej Amerike až o 94%.
Počet videí v “Novinkách” narástol až o 360%. V súvislosti s tým nie je žiadnych pochýb o tom, že Facebook zaujal dôležité miesto vo svete online videa. Každý deň jeho užívatelia pozrú viac ako miliardu klipov. Vďaka tomu Facebook zaujal prvú pozíciu v rebríčku inzertných portálov, ktoré sú atraktívne pre video reklamu a predbehol tak aj najsilnejší YouTube. Facebook už pomaly zverejňuje dôkazy a hrubé čísla o tom, že počet a pozeranosť video reklám je naozaj vysoká a tvrdí, že až 76% percent užívateľov v USA sa vyjadrilo, že majú chuť pozerať videá na Facebooku a každý deň ich tam aj vyhľadávajú.
Čo teda vlastne Facebook odporúča tvorcom video obsahu pre dosiahnutie maximálneho reachu? Ako tvorca videa by ste si mali byť vedomý toho, že ľudia uvidia vaše video v “Novinkách” hneď vedľa fotky priateľa alebo statusu rodinného príslušníka. Je teda potrebné, aby vaše video pasovalo do tohto obsahu a malo by obsahovať niečo, čo bude chcieť vaše publikum pozerať a zdieľať.
Taktiež treba počítať s funkciou “autoplay” a vsunúť dôležitú informáciu už do prvých sekúnd videa tak, aby užívatelia na mobilných zariadeniach ju chtiac, či nechtiac prijali. Video by malo byť krátke, najlepšie do 20 sekúnd, aby užívateľ, ktorí napríklad cestuje v mestskej hromadnej doprave nemusel stále od neho odtrhávať oči a byť nervózny. Treba myslieť aj na to, že auto-play hrá bez zvuku až dovtedy, kým na neho nekliknete, preto by ste mali zachytiť užívateľovu pozornosť najmä obrazom.