Kremsa Digital

Prečo by mali byť vernostné programy dôležité pre každého marketéra?

16.02.2015

Prečo by mali byť vernostné programy dôležité pre každého marketéra?
Ak sa pýtate, čo presne znamená vernostný program, tak odpoveď nájdete v bežnom odmeňovaní nákupného správania zákazníka, ktoré zvyšuje jeho chuť ostať lojálnym k spoločnosti, od ktorej nakupuje.

Možno ste si všimli, že spoločnosti po celom svete začali používať tzv. vernostné programy (loyalty programs) častejšie ako kedykoľvek predtým. Tí, ktorí včas pochopili dôležitosť udržania existujúcich zákazníkov a vybrali sa cestou budovania systému zákazníckej lojality, majú veľký náskok od konkurencie, ktorá tak neurobila.

Ak sa pýtate, čo presne znamená vernostný program, tak odpoveď nájdete v bežnom odmeňovaní nákupného správania zákazníka, ktoré zvyšuje jeho chuť ostať lojálnym k spoločnosti, od ktorej nakupuje. Tento marketingový systém zahŕňa odmeňovanie extra kreditmi, cenami, zľavami, bonusmi a inými benefitmi, ktorými sa vás predajca snaží motivovať k ďalším nákupom. Samozrejme ako ostatné marketingové kanály, do ktorých vkladáte svoje úsilie, aj vernostný program vyžaduje extra prostriedky a pozornosť, ktorá sa vám určite vráti aj s patričnými úrokmi. Ak ste doteraz nerealizovali žiadny vernostný program alebo váhate nad jeho návratnosťou a efektivitou, tak tu je zopár dôvodov prečo by to mohla byť pre vás užitočná voľba. V prípade, že už vernostný program máte a potrebujete ho inovovať a zefektívniť, opýtajte sa nás ako jedného z lídrov online vernostných programov na trhu.

Preukázateľná návratnosť a podpora rastu

Každý typ vernostného programu môže priniesť rôzne výsledky, ale ako marketér by ste nemali prehliadať fakt, že vernostné programy sú otestované časom a ukázali sa byť efektívnymi vo veľa spoločnostiach. V skutočnosti sú vernostné programy tradičným modelom pre tých, ktorých jediným cieľom je expanzia spoločnosti. Tieto skupiny venujú všetku svoju energiu pre nárast zákazníkov a vidia ich lojalitu ako jednu z najľahších ciest ako si zabezpečiť dobrý výsledok.

Vernostné programy vôbec nie sú drahé

Keď si marketér predstaví vernostný program, začne rozmýšľať nad množstvom zdrojov, ktoré prúdia do systému, ktorý môže alebo nemusí uspieť. V skutočnosti je naháňanie nových zákazníkov omnoho drahšie ako udržanie si tých existujúcich. Výskum časopisu Forbes ukazuje, že udržanie su súčasného zákazníka je 7 krát lacnejšie ako získanie nového. Takže zdroje, ktoré vložíte do vernostných programov, budú omnoho zelenšie ako tie vložené do akvizície nových zákazníkov.

Zlepšujú Vašu povesť

Vernostné programy majú dvojakú funkciu. Motivovať nových klientov a držať ich pri nákupe vašich tovarov a služieb a uistiť sa, že existujúci klienti sa cítia pohodlne, keď sú za vernosť odmeňovaní. Zavedením vernostného programu nezlepšujete len reputáciu vášho biznisu, ale zvyšujete šancu, že vaši zákazníci budú zdieľať túto radosť z nakupovania s ostatnými. Čím viac sa zákazník cíti odmeňovaný, tým viac vás podporuje a odporúča. To produkuje tzv. word-of-mouth marketing, ktorý sa už sám šíri a má najväčšiu váhu.

Zvyšujú predaj, ak zahrniete lákavé odmeny

Obchodníci milujú vernostné programy, pretože majú schopnosť zaujať zákazníkov a nasmerovať ich k špecifickej operácii. Zákazníci to oceňujú, pretože tieto pridané stimuly ich pozitívne motivujú k vykonaniu nákupu, ktorý môže dokonca mnohokrát narásť v závislosti od systému vernostného programu. Táto situácia nastane iba vtedy, ak ponuka odmien je v súlade s prianím a potrebami zákazníkov, ktorí sa zaujímajú o váš biznis. Je treba podotknúť, že nie každý vernostný program je rovnaký a záleží len od šikovnosti jeho vykonania, aby sa nám dostavil želaný efekt.

Poskytuje nám zdravý prieskum trhu

Ponúkanie odmien je forma prieskumu trhu, ktorá vám poskytne informácie o vašich klientoch. Metódou pokusu a omylu uvidíte, čo sú priania vašich klientov a ktoré typy odmien nerobia želané výsledky. To vám umožní nastaviť odmeny a stratégiu tak, aby bola čo najviac ocenená zákazníkmi. Podľa týchto informácií môžete klientom ponúknuť také produkty, o ktoré bol najväčší záujem v rámci motivovania cenami.

Robia zákazníkov spokojnými

Samozrejme, že výhody vernostných programov nemôžete aplikovať na tovary a služby, ktoré ponúkate všetkým zákazníkom každý deň. Implementáciou vernostných programov vysielate signál k vašej súčasnej a budúcej klientskej základni, že nemáte záujem iba v generovaní zisku z nákupov, ale záleží vám na vzťahu so zákazníkmi a obojstranného prospechu z neho. Vy predávate tovary a služby a zákazníci dostávajú špeciálne benefity ak ich nakupujú od vás. Tento akt “dobrej vôle” zlepší celkový pohľad zákazníkov na vašu spoločnosť, ktorý má za následok pozitívny vplyv na vaše podnikanie.

Bonusy môžu byť priamo v obchode alebo online

Jedna z najväčších výhod vernostného systému, ktorá vyplýva pre obidve strany, spočíva v taktike jeho prevedenia. Môžete ho spustiť priamo fyzicky v obchode alebo na vašom webe, s tým, že zachytíte širšiu škálu klientov. Ak ste si všimli, tak väčšina vernostných programov je určená pre tých, ktorí nakupujú na webe. Naopak ak je vaše podnikanie postavené na osobnom stretnutí, tak potom je pre vás najlepší vernostný program ten, ktorý ponúknete priamo v predajni. V súčasnosti je najúčinnejšou formou prevedenia vernostných programov prepojenie offline s online, ktorý generuje vyššie zapojenie klientov, tvorí silnejšiu lojalitu a zvyšuje konverziu nákupov. Tým, že klienta pritiahnete do obchodu a potom na web, si zabezpečíte jeho pozornosť po celý deň.

Akonáhle to začne fungovať, prestane to byť práca

Vytvorenie systému odmeňovania môže trvať nejaký čas a spotrebovať časť budgetu. Vyžaduje si to začiatočný výskum sledujúci preferencie vašich zákazníkov a nastavenie schémy odmeňovania. Keď už však máte raz program vytvorený a spustený, stáva sa sebestačným vzhľadom k jeho cyklickej povahe. Čím viac klient nakupuje, tým viac odmien dostáva a to ho inšpiruje pokračovať v nákupe. Priebežná aktualizácia odmien udrží zákazníka zaujatého, ale práca na to vynaložená už bude zatienená rastom návratnosti a nových klientov.

Už nie je tajomstvom, že vernostné programy sú efektívnym marketingovým nástrojom, aj keď sa vám môžu zdať príliš tradičné a neinovatívne. Napriek tomu zvyšujú váš rast, pomáhajú udržať zákazníkov a zlepšujú reputáciu vašej značky. Ak ho ešte stále nemáte vo vašej marketingovej stratégii na tento rok, môžete o veľa prichádzať.

Ak sa rozhodnete spustiť online vernostný program alebo prepojiť už existujúci offline program s online-om, pokojne sa obráťte na nás. Vyvinuli sme jeden z najefektívnejších “loyalty program” nástrojov, ktorý dokáže odmeňovať vašich klientov v online prostredí a prenášať ich benefity medzi fyzickým a virtuálnym nákupom.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia