Kremsa Digital

Facebooku sa tento týždeň darilo v inováciách

16.02.2015

Facebooku sa tento týždeň darilo v inováciách
Aj keď to na Slovensku nevidíme, Facebook stále bojuje s Twitterom v takzvanom boji "real-time" verejnej konverzácie. A práve tento týždeň zavelil opäť do útoku so svojím modulom "Trending", ktorý by mala pomôcť zaplátať priepasť medzi ním a Twitterom.

Posledný týždeň online marketingu sa niesol v znamení Facebooku, kedy deň po dni prinášal novinky ovplyvňujúce užívateľské rozhranie a inzertnú sieť. Našťastie žiadna z týchto zmien nie je negatívna, tak ako to bolo posledné mesiace, keď Facebook začal ísť tvrdo po krku korporátnym stránkam. Poďme sa teda pozrieť, čo nám posledný týždeň priniesol.

1. Facebook otvoril možnosť vyhľadávať v postoch. To znamená, že ak si spomeniete na nejaký post, ku ktorému sa chcete retrospektívne dopátrať a už ani v podstate neviete, kto ho zverejnil a nechce sa vám desať minút lustrovať profily a histórie ľudí a stránok, tak teraz vám stačí len jedno kľúčové slovo. Stačí ho zadať do vyhľadávacieho poľa a Facebook vám vylistuje všetky posty, v ktorých bolo toto kľúčové slovo použité. Ale je tu jeden háčik. Toto vyhľadávanie funguje zatiaľ len pre pužívateľov v USA. Každopádne to nebude trvať dlho a toto vyhľadávanie príde aj do našich končín.

2. Facebook vám teraz lepšie ukáže, čo je trendy. Aj keď to na Slovensku nevidíme, Facebook stále bojuje s Twitterom v takzvanom boji “real-time” verejnej konverzácie. A práve tento týždeň zavelil opäť do útoku so svojím modulom “Trending”, ktorý by mala pomôcť zaplátať priepasť medzi ním a Twitterom. Modul však nie je žiadna novinka a bol už vypustený v januári tohto roku, ale so značnými obmedzeniami len pre desktopovú verziu. Teraz to FB rozšíril aj na celú mobilnú platformu a prístup k tejto “fičúrke” je aktivovaný jednoduchým kliknutím na ikonku trending v hornej časti obrazovky. Následne vám dá Facebook na výber, či chcete vidieť, čo práve letí v článkoch, príbehoch, medzi priateľmi a skupinami, blízko vás alebo na nástenke. Avšak táto možnosť je opäť prístupná len pre americký trh. Máme sa však na čo tešiť.

3. Nový autopilot zdieľania obsahu pre korporátne stránky. Facebook implementoval nový inteligentný publishing nástroj, ktorý vám predpovedá, čo by ste mali zdieľať, aby vaša stránka zvýšila reach a svoju atraktivitu. Je to asi najlepší darček od Facebooku pre korporátne stránky v novom roku. Tento nástroj dostal názov “Smart publishing tool” a pomáha odhaľovať a odporúčať príbehy, ktoré budú rezonovať v komunikácii facebookových používateľov a sú relevantné pre vašu značku. Tento nástroj bude však opäť k dispozícii pre obmedzené množstvo spoločností a do plného nasadenia ho FB uvedie až v nasledujúcich mesiacoch. Nástroj sa dá aktivovať cez admin prístupy a viete ho nájsť v page settings – publisher tools – smart publishing.

4. Facebook vie, kedy jeho reklamy ovplyvnia váš offline nákup. Na prvý pohľad to znie šialene, ale Facebook začína revolúciu v systéme prepojenia offline s online. Nedávno totiž spustil nový nástroj pre online inzerentov s názvom Atlas, ktorý dokáže vytvoriť prepojenie medzi online inzerátmi a offline nákupmi. Funguje to tak, že inzerujúca spoločnosť vie prepojiť telefónne čísla a e-mailové adresy používateľov z Facebooku s tými, ktoré spotrebitelia poskytujú priamo v obchodoch. Obchody dostávajú tieto informácie od rôznych “data-collection” spoločností a predovšetkým od spoločnosti DataLogix. Znie to neuveriteľne, ale Facebook toto anonymne testuje už posledné dva roky a údajne sa mu v tom aj celkom darí. Dokonca vie Facebook narábať s inzerátmi, ktoré nie sú zobrazované v jeho inzertnej sieti a dokáže ich priradiť v reálnom živote k reálnemu človeku. Zatiaľ je nejasné, ako efektívne bude táto technológia fungovať, ale ukazuje to, ako sa tento systém hýbe vpred. Dobrá správa pre nás na Slovensku je, že tento systém nie je oficiálne spustený ešte nikde na svete a zatiaľ sa nevie, kedy s ním Facebook oficiálne vyrukuje.

5. Facebook pridal “call-to-action” button do titulky pre korporátne stránky. Stránky budú môcť čoskoro vo svojej titulnej fotke zobraziť call-to-action button v siedmich prevedeniach – Book Now, Contact Us, Use App, Play Game, Shop Now, Sign Up and Watch Video. Facebook hlási, že tento nový spôsob call-to-action prinesie 2.5x vyššiu konverziu oproti iným porovnateľným umiestneniam inzerátov, ktoré majú za úlohu priviesť nových zákazníkov. Táto novinka má globálne uzrieť svetlo sveta niekedy v priebehu roka 2015, ale v USA bude k dispozícii už v nasledujúcich niekoľkých týždňoch.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia