10 zásad ako na sociálne siete
Na sociálnych sieťach nedosiahnete úspech zo dňa na deň. Chce to čas a tvrdú prácu. Kvalita príspevkov je základ, no nestačí to. Prečítajte si týchto 10 zásad, ako na social media puzzle .
- Zásada trpezlivosti. Úspech na sociálnych sieťach je beh na dlhú trať. Vybudujte si stratégiu, plánujte príspevky dopredu a nevzdávajte sa.
- Zásada špecializácie. Vždy je lepšie špecializovať sa, ako „fušovať“ do všetkého. Zamerajte sa na jednu cieľovú skupinu, namiesto oslovovania širokých más, čím nakoniec neoslovíte nikoho.
- Zásada kvality. Kvalita predčí kvantitu. Lepšie je mať 1000 followerov, ktorí lajkujú, komentujú a zdieľajú váš obsah, ako 10 000, ktorí nie sú aktívni.
- Zásada načúvania. Úspech na sociálnych sieťach vyžaduje viac počúvania a menej rozprávania. Čítajte, čo hovorí vaša cieľová skupina. Zapájajte sa do diskusií a zisťujte, čo je pre vašich fanúšikov dôležité.
- Zásada virality. Ak uverejňujete skvelý a prínosný obsah, vaši fanúšikovia budú zdieľať vaše príspevky všade. Na Facebooku, Twitteri, na LinkedIn, na Google+ či na vlastných blogoch. Takéto zdieľanie zvyšuje na webe vašu autoritu a Google vás automaticky posúva na predné pozície vo vyhľadávaní.
- Zásada vplyvu. Nájdite si online influencerov, napr. vplyvných bloggerov či vloggerov, ktorí sa venujú vašej téme a neváhajte ich osloviť.
- Zásada hodnotnosti. Ak na sociálnych sieťach iba ponúkate produkty a služby, ľudia vás čoskoro prestanú sledovať. Dajte ľuďom kvalitný, hodnotný obsah. Ponúknite im riešenie ich problémov a budú vás mať radi.
- Zásada poďakovania. V reálnom svete by ste pravdepodobne poďakovali človeku, ktorý o vás „zadarmo“ šíri dobré slovo. Tak prečo to nerobiť aj online? Budovanie dobrých vzťahov je esenciálna súčasť online arketingu. Poďakujte svojim fanúšikom, keď sa o vás zmienia.
- Zásada dostupnosti. Nezmiznite hneď po publikovaní obsahu. Ostaňte dostupní a reagujte na otázky či komentáre.
- Zásada reciprocity. Nemôžete čakať od ostatných, že budú zdieľať vaše príspevky a rozprávať o vás, ak vy nerobíte to isté pre nich. Vytipujte si ľudí, ktorých témy sú príbuzné vašim, no navzájom si priamo nekonkurujete, a zdieľajte si navzájom svoje príspevky.
Zaujímajte sa o svojich zákazníkov a prinášajte im hodnotný obsah, ktorý pomáha riešiť ich problémy. Základy psychológie hovoria, že človek má potrebu „dobre aj zle“ odplatiť. V preklade do marketingovej reči to znamená, že ak dáte zákazníkovi zadarmo svoje vedomosti, on „na oplátku“ u vás nakúpi.