Tvoríte pravidelný obsah, máte správne nastavenú cieľovú skupinu a k dosiahnutiu vyšieho dosahu si pomáhate boostovaním príspevkov? Nenechajte sa prekvapiť prichádzajúcou zmenou. Od 15. septembra 2017 už nebudete môcť promovať akékoľvek posty. Celosvetovo známa sociálna sieť prichádza s novým obmedzením, ktoré zakazuje platenú reklamu pre 17 typov postov.
Doteraz mali značky pri propagácii príspevkov úplnú slobodu. Vytvorili post, zverejnili ho a pre širší dosah zaplatili Facebooku, aby ho zobrazoval v novinkách uživateľov. Jednoduché. Táto voľnosť však končí so snahou zjednodušiť social engagement na najväčšej sociálnej sieti. Produktová manažérka Jyotika Prasad zdôrazňuje, že v záujme Facebooku je, aby promované príspevky dosahovali firemné biznis ciele, preto sa rozhodli odstrániť nepotrebné možnosti boostovania.
17 typov postov, ktoré nebude možné boostovať:
- Zdieľanie príspevku, ktorý je určený na priamy predaj produktu z inej stránky
- Zdieľanie príspevku, na ktorom je produkt z obchodu
- Zdieľanie príspevku zachytávajúci kultúrny okamih
- Zdieľanie video playlistu
- Zdieľanie komentárov
- Zdieľanie poznámky
- Zdieľanie dotazníka
- Športovú udalosť
- Účasť na udalosti
- Politický záujem
- Odporúčania a recenzie
- Zmenu profilovej fotografie
- Nahratý alebo zdieľaný súbor
- Check-in na mape, v reštaurácii alebo v meste
- Status o sledovaní seriálu, filmu alebo iný druh programu
- Príspevok z aplikácie zverejnený na Facebook stránke
- Video alebo obrázok nahraný prostredníctvom Facebook kamery
Zákaz boostovania takýchto príspevkov by v konečnom dôsledku malo iba očistiť vašu Facebook stránku od nekreatívneho obsahu, ide vlastne o obmedzenie, ktoré pomáha zefektívniť komunikáciu na sociálnej sieti.