Kremsa Digital

4 stratégie ako osloviť Millennials reklamou

31.05.2016

4 stratégie ako osloviť Millennials reklamou
O generácii Millennials začíname počúvať skoro každý deň a toto slovo sa pomaly dostáva na blacklist našej slovnej zásoby. Marketéri sú z neho vystrašení a každý deň študujú nové štatistiky a informácie o tejto generácii. Už teraz je jasné, že Millennials začnú tvarovať našu ekonomiku v nasledujúcich rokoch.

A tie prídu veľmi rýchlo, ak niektoré z nich už dávno neprišli.

Len v USA je okolo 92 miliónov ľudí narodených v tejto generácii a hovorí sa, že je najväčšou generáciou v celej histórii USA. Na Slovensku by ich malo byť niečo okolo jedného milióna. Do tejto generácie rátame ľudí narodených medzi rokom 1980 a 2000. Jadro názvu Millennials sa odvádza od roku 2000 a práve ľudia narodení tesne pred týmto rokom sa veľmi skoro stanú zárobkovo činní a budú konzumovať. My, narodení v osemdesiatych rokoch sme ešte zažili mobilný a počítačový stredovek, takže sme voči technológiám tolerantnejší a imúnnejší. Tí, narodení po roku 1990, sú už výrazne ovplyvnení technológiami a internetom a ich nákupné správanie a očakávanie je diametrálne odlišné od toho nášho.

Podľa štúdie Goldmen Sachs sa Millennials obracajú na sociálne médiá, keď zvažujú nákup alebo angažovanie sa so značkou – to znamená, že značky by mali viac skúmať a objavovať sociálne médiá a ich reklamné možnosti, aby oslovili túto skupinu.

Ak sa chcete uistiť, že Vaša marketingová stratégia osloví túto generáciu, použite nasledujúce taktiky. A pamätajte, Millennials neznáša keď na ňu idete strategicky a mali by ste byť “english speaking” a najlepšie používať novotvary polepené z rôznych slov 😉

1. Mobile-Minded – Myslite mobilne

Millennials sú masívne aktívni na mobilných zariadeniach a jeden z piatich sa pripája na internet výlučne cez mobil. Ak sa chcete dostať do pozornosti týchto mobilných fanatikov, tak mobilná reklama je ten spôsob ako to dokázať.

Spoločnosť Booking.com napríklad vo svojej Facebook reklamnej kampani zvýrazňuje len zopár dôležitých elementov, aby boli dobre čitateľné aj na malých obrazovkách tabletov a smartfónov.

 

 

Inzerát používa živé a svieže farby a vytvára zaujímavý vizuálny efekt, ktorý zachytí pozornosť užívateľa pri skrolovaní dole obrazovkou. Reklama sa taktiež odvoláva na jednoduchú tému a dáva na výber medzi dvomi aktivitami. Je ľahké jej porozumieť a nevyžaduje veľa čítania. Tento koncept taktiež komunikuje širokú paletu aktivít, ku ktorým sa môžu Millennials dostať, keď použijú Booking.com pri plánovaní ich výletu.

2. Social Proof – Ukážte dôkaz

Millennials dajú na názor ich rovesníkov. Podľa portálu eMarketer, skoro 70%  tejto generácie je pri nákupe ovplyvnených postom ich kamaráta.

Poskytnutie dôkazu na sociálnych médiách, že produkt alebo služba je kvalitná, je cestou k získaniu sŕdc mladých zákazníkov a konzumentov.  Preto je veľmi dôležité dokázať – nie kázať – že Váš produkt stojí za to, aby bol zdieľaný a odporúčaný influencermi na sociálnych médiách.

 

Tento predajca secondhandového oblečenia thredUP používa “social proof” prostredníctvom videa na Facebooku. Reklama ukazuje kompiláciu súčasných zákazníkov thredUP, ktorí sa chvália a hovoria o skúsenosti s nákupom v tejto spoločnosti. Namiesto diktátu publiku o tom, prečo je táto spoločnosť taká wonderful, thredUp umožní zákazníkom vidieť jej produkty vďaka naratívnemu, reálnemu a rezonujúcemu spôsobu. Millennials, ktorí uvidia toto video budú pokúšaní zistiť viac o tejto službe alebo produkte po tom, čo uvidia skutočný dôkaz – social proof – alebo testimonials existujúcich zákazníkov a dostanú pocit, že thredUP stojí za ich čas a peniaze.

 

3. Helpful Content – ponúkajte pomocnú ruku

Keď príde na to, že máte pripraviť obsah, ktorý bude nejako apelovať na Millennials, pomôže byť nápomocným.

64% Millennials reaguje pozitívne na obsah, ktorý sa im zdá nápomocný alebo užitočný. 31% hovorí, že sú viac naklonení nakupovať od značky, ktorá poskytuje zaujímavý obsah, ktorý niečo aj naučí. Reklama, ktorá poskytuje praktické informácie nebude mať ťažkú cestu do mysle Millennials.

 

 

Samsung používa nový video carousel na Instagrame, aby zasiahol mladé publikum, ktoré sa obzerá po brilantných a strhujúcich obrázkoch hodných zdieľania. V tejto porcii videa, Samsung jemne promuje funkcie kamery na jeho mobiloch, tým že ukazuje triky s svetelné techniky od profesionálneho fotografa Matta Doschera. Video organicky a prirodzene ukazuje možnosti kamery, ktoré nájdete na samotnom telefóne. Copywriting inzerátu sa taktiež vyhýba drsnému predaju a namiesto toho pozýva publikum kliknúť na reklamu, aby sa dozvedeli ešte viac tipov od tohto známeho fotografa.

4. Be relevant – Buďte relevantný a vtipný

Millennials sa radi spoja s Vašou značkou a zvýšia jej awareness medzi rovesníkmi, ak ich vyprovokujete k emotívnej odozve na Vašu reklamu – a to samozrejme zahŕňa aj zábavu. Podľa NewsCred, až 70 percent Millennials hovorí, že hlavný dôvod prečo zdieľajú obsah je ten, že ich rozosmieva. Streamingová hudobná služba Spotify ušila Twitter reklamu presne na tento štýl a vtipne obrátila populárnu tému o presťahovaní sa do Kanady. Po utorňajších volebných “primárkach” pustila do Google Search reklamu, ktorá sa zobrazovala pri kľúčovej fráze “How can i move to Canada”. Z tejto reklamy priviedli návštevnosť na svoju stránku, kde si vytvorili remarketingový zoznam ľudí, ktorých spätne targetovali na Twitteri.

 

 

Spotify sa inšpirovalo touto aktuálnou témou a nadizajnovalo animovanú Twitter reklamu, ktorá ponúkala kanadskú hudbu tomu publiku, ktoré hľadalo túto frázu v Googli.
Toto sú základné princípy, na ktoré treba myslieť pri spájaní sa s generáciou Millennials. Nikdy nezabudnúť na to, že neznášajú autority, sú mobile addicted, preferujú zážitok pred produktom a majú radi sami seba, čo dávajú patrične vedieť naprieč všetkými sociálnymi sieťami. Používajú najmä tie, ktoré umožňujú komunikovať novým spôsobom a nezgrupujú ľudí do komunít. Napríklad taký Snapchat je alma-mater generácie Millennials.

 

Ak chcete vytvoriť obsah, ktorý zaujme i generáciu ľudí nazývanú Millennials, napíšte nám na office_sk@kremsa.com. Radi vám pomôžeme a poradíme.

Naše aktivity v oblasti content marketingu nájdete na https://kremsa.sk/service/service-content-marketing/.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia