Pre marketérov nastáva veľmi dôležitá a náročná časť v roku, keď si musia sadnúť nad minuloročné dáta, vyhodnotiť ich a následne sa zúčastniť niekoľkých strategických mítingov, aby si mohli zadefinovať momentum na rok 2016.
1. Digitál a Mobile už viac nebudú oddelené marketingové platformy
Vstupujúc do roku 2016 si musia marketéri naladiť myseľ na skutočnosť, že digitálny marketing a mobilný marketing už neexistujú. Všetko je to iba marketing. Okolo sedemdesiat percent domácností vlastní počítač s pripojením na internet a okolo šesťdesiat percent Slovákov vlastní smartfón. Tento prienik znamená, že Vaša spoločnosť by mala automaticky všetko digitálne optimalizovať aj pre zobrazenie na telefónoch, čiže zlikvidovať hranice medzi digitálnym a mobilným marketingom a brať ich ako jeden celok.
Marketingové vyhliadky Vašej značky by mali byť postavené na čo najviac hmatateľných bodoch. A aj keď je digitálna stratégia súčasťou Vášho celkového marketingového plánu, stále by ste sa mali sústrediť na špecifické kanály, kde sa Vaše publikum taktiež pohybuje. Napríklad, ak sú Vaši zákazníci prevažne muži vo veku nad 55 rokov, tak emailová a tradičná reklama bude rezonovať lepšie ako u takzvaných “millennials”, ktorí sú nachýlnejší klikať na Facebook reklamu.
Kľúčové je porozumieť, že marketingová stratégia musí obsahovať digitálne a mobilné komponenty. Vyjednávania o rozpočte by nemali obsahovať samostatné položky – digitálny a mobilný marketing – ,ale mali by byť v jednom balíku. Čím skôr Vaše marketingové oddelenie zjednotí všetky oblasti marketingu, tým rýchlejšie začne zvyšovať príjmy podniku.
2. Nástroje na analýzu dát budú ešte viac sofistikované
Za posledných pár rokov sa veľa marketérov naučilo používať takzvané “business intelligence” (BI) nástroje na zbieranie dôležitých dát a insightov, ktoré im pomáhajú robiť lepšie strategické rozhodnutia, nadimenzovať a zlepšiť ich marketingové úsilie a zvýšiť nastavenú latku. Ale dolovanie, analyzovanie a pochopenie hromady dát z kampane je veľakrát naozaj ťažké. Množstvo marketérov používa niekoľko analytických nástrojov, čo znamená, že čelia kvantu dát, ktoré musia preberať a organizovať.
Všetko nasvedčuje tomu, že v roku 2016 oslávia tieto nástroje svoju dospelosť. Táto skutočnosť pozdvihne množstvo biznisov a marketérov, ktorí potrebujú len základné informácie o ich zákazníkoch, aby vedeli robiť real-time rozhodnutia v ich marketingovej stratégii. Tieto sofistikovanejšie nástroje dajú marketérom všetky detaily, ktoré potrebujú k prispôsobeniu ich úsilia oslovenia rôznych cieľových skupín.
3. Marketingové stratégie budú reflektovať viacstupňovú cestu k zákazníkovi
Poďme si o tom povedať viac. Perspektíva cesty k zákazníkovi už viac nebude lineárna alebo lieviková ako sme boli doteraz zvyknutí. Ale bude mať viacej stupňov. Publikum potrebuje veľa interakcie s Vašou značkou prostredníctvom viacero médií, aby sa nakoniec stalo platiacim zákazníkom. To znamená, že rok 2016 bude rokom “nového marketingového herného plánu”.
Marketéri budú potrebovať skúmať ich dáta viac, aby vyhodnotili úspech alebo zlyhanie rôznych úsilí a eliminovali tie, ktoré boli neúspešné. Aby ste to dosiahli, tak musíte prísť na ten najlepší spôsob ako naplniť predajné lieviky s kvalitnejšími a lepšími “leadmi”.
4. Objavia sa pokročilejšie CRM nástroje a vymoženosti
Podľa jednej štúdie až 42 percent všetkých marketérov implementovalo taktiku starostlivosti o leady po viac ako dva roky. V roku 2016 sa budú títo marketéri obzerať po nových nástrojoch, ktoré im pomôžu lepšie kvalifikovať tieto leady a rozbehnúť starostlivosť o ne. Budú hľadať CRM nástroje a integráciu, ktorá im ukáže detailné informácie o tom, odkiaľ prichádzajú ich najlepšie leady.
V začínajúcom roku bude viacej nástrojov vyvíjať funkcionalitu k riešeniu straty dát, ktorú zažíva veľa biznisov. Nové vymoženosti a integrácia dovolí marketérom lepšie sledovať zdroje a nastaviť ich navýkonnejšie kampane a preklenú tak priepasť medzi marketingovým a sales oddelením.