Čím ďalej tým viac marketérov sa v online prostredí presúva k display-ovým inzerátom s viditeľnými impresiami (viewable) radšej ako k tým s ponúkanými (served). Ak vám nie je jasné aký je rozdiel medzi “viewable” a “served”, tak “viewable” inzerát vám musí byť viditeľný aspoň na 50 percent po dobu 1 sekundy a k započítaniu “served impression” stačí ak je stránka s reklamou len naloadovaná. Vzhľadom na relativitu pozerateľnosti inzerátu na webe, robí Google na túto tému výskum, aby zistil, čo všetko ju ovplyvňuje. Táto štúdia prichádza s piatimi kľúčovými závermi.
1. Priemery viditeľnosti samotnej reklamy sú ťahané dole obrovským množstvom inzerentov. Štúdia zistila, že až 56 percent “served” display-ových impresií neboli nikdy viditeľné.
2. Hlavička stránky nie je tak dôležitá ako si myslíte. Ukázalo sa, že najviac viditeľná pozícia inzerátu je vpravo nad “foldom” stránky a nie na samom vrchu stránky. Najlepšie formáty sú klasicky 300×250, 728×90 a 320×50.
3. Hodnotenia pozerateľnosti nad “foldom” sú vyššie ako pod ním, ale neplatí to všade na sto percent. Niekde sa to stáva výsledkom rýchleho scrollovania, ktoré spôsobuje, že tie nad ním sú iba domnele viditeľné. Zatiaľ čo aktivita pod “foldom” vykazuje 40 percentnú viditeľnosť inzerátov.
4. Veľkosť inzerátu vplýva na jeho viditeľnosť. Nie je to nič prekvapujúce, keď sa nad tým zamyslíte, ale tie vertikálne sú viac viditeľné ako horizontálne aj keď veľkosť je rovnaká, pretože ostávajú na obrazovke dlhšie, keď sa užívateľ posúva stránkou. Najväčšiu viditeľnosť zaznamenávajú formáty 120×240 a to 55 percent, zatiaľ čo najpopulárnejší formát 300×250 má najmenšie hodnotenie viditeľnosti a to iba 41 percent.
5. Zaujímavé je, že nie všetky vertikálne inzeráty majú dobrý rating vo viditeľnosti, čo záleží najmä od jeho témy a obsahu. Tabuľka dole ukazuje mieru viditeľnosti vertikálnych inzerátov podľa jeho obsahu. Najnižšiu viditeľnosť majú tie, ktoré propagujú voľný čas a koníčky.