Automotive segment prechádza mnohými zmenami. Tie sa týkajú nielen technológie samotných áut, ale aj marketingu. Jedným z najvýznamnejších trendov poslednej dobe je umelá inteligencia (AI). Síce ide o nové odvetvie, no možností ako ho využiť a zefektívniť svoje marketingové aktivity je viacero.
Podľa štatistiky od WebFX, viac ako 80 % marketérov na celom svete zapája nejakú formu AI do svojich marketingových aktivít. Tento trend sa nevyhol ani automotive marketingu. Ako AI využiť vo svoj prospech aj vo svete automobilového marketingu?
1. Chatboty a virtuálni asistenti
Chatboty sú už pomerne známe nástroje na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. S príchodom AI však dokážete zákazníkom poskytnúť oveľa relevantnejšie informácie o vašich modeloch áut a personalizovať odpovede. Zákazníci ich môžu využiť aj na zajednanie si servisnej prehliadky či návštevy showroomu. Okrem toho im tiež dokážete poskytnúť pomoc pri riešení ich požiadaviek, bez toho, aby sa tomu musel venovať vaši kolegovia.
Patria tu napríklad TARS, Chatfuel alebo Smartsupp.
AI chatboty alebo virtuálni asistenti vám tiež pomôžu:
- poskytovať personalizovanejšie odporúčania,
- efektívnejšie konvertovať potenciálnych zákazníkov,
- zvýšiť zapojenie zákazníkov do nákupného procesu,
- relevantne odpovedať na časté otázky.
2. Prediktívne modely
Neoddeliteľnou súčasťou automotive marketingu sú aj dáta. Keď viete, čo zákazníci chcú, dokážete tomu prispôsobiť ponuku. S AI nástrojmi viete veľmi efektívne zhromažďovať a analyzovať veľké množstvo dát od zákazníkov. Tie môžu obsahovať ich preferencie, nákupné správanie, demografické údaje a podobne. Takisto môžete sledovať, ako často zákazníci navštevujú showroomy, o aké modely je najväčší záujem, ale aké otázky ich zaujímajú najviac.
Medzi prediktívne AI modely patria napríklad DataRobot, Alteryx alebo Tableau.
Tieto nástroje vám pomôžu:
- získavať a vyhodnocovať dôležité dáta o zákazníkov,
- predpokladať budúci záujem a prispôsobiť tomu ponuku,
- na základe dát upravovať komunikáciu a marketing.
3. Tvorba obsahu
V automotive segmente je content marketing skvelým nástrojom ako cieľovú skupinu edukovať a zároveň budovať značku. Pri tvorbe obsahu si dnes už dokážete pomôcť viacerými AI nástrojmi na copywriting, email marketing, ale aj tvorbu videí či fotiek. Dôležité je, aby ste tieto výstupy brali s rezvervou a vždy ich prispôsobili svojim potrebám. Nechcete predsa tvoriť obsah, ktorý je na nerozoznanie od konkurencie a neprináša vašim zákazníkom hodnotu.
Na pomoc s copywritingom je skvelým nástrojom ChatGPT, na automatizáciu email marketing Zapier a na video či fotky zas VEED.
AI nástroje na tvorbu vám pomôžu:
- prispôsobiť obsah rôznym kanálom,
- generovať nápady na obsah a štrukturovať ho,
- vytvárať textový alebo vizuálny obsah.
4. Analýza spätnej väzby
AI nástroje dnes už dokážu analyzovať komentára na sociálnych sieťach a spätnú väzbu naprieč internetom. Vďaka tomu dokážete pochopiť sentiment vašich existujúcich zákazníkov, no aj tých potenciálnych. Zistíte tak ako ste vnímaný, na základe čoho budete môcť robiť potrebné zmeny.
Patria tu napríklad AI nástroje ako Medallia, Chattermill alebo Invoca.
Tie vám pomôžu:
- analyzovať a sprehľadniť, čo o vás zákazníci píšu,
- čo sa o vašej značke píše na internete,
- zefektívniť telefonickú komunikáciu s klientmi,
- zaznamenávať automaticky počas telefonátu dôležité body hovoru.
5. Automatizácia digitálnych kampaní
Veľká časť reklamných platforiem na performance marketing používa vlastné algoritmy, strojové učenie a AI na zefektívnenie výsledkov. Existujú však aj doplnkové nástroje, ktoré môžete do procesu zapojiť. Vďaka nim AI dokáže identifikovať, ktoré z vašich reklamných kampaní prinášajú výsledky a ktoré naopak zaostávajú. Ak kampaň nefunguje podľa očakávaní, AI identifikuje problémy a navrhne zmeny. Takisto vám bude odporúčať úpravy rozpočtov za cieľom lepšieho výkonu reklám. Využiť však môžete aj automatizované plánovanie príspevkov na rôzne sociálne siete a ich následnú propagáciu.
Patria tu AI nástroje ako Smartly, Zapier alebo Madgicx.
Tie vám pomôžu:
- vytvárať a automatizovať viaceré skupiny reklám,
- cieliť na relevantné publiká a testovať viaceré reklamy,
- jednoducho optimalizovať množstvo reklám,
- zlepšovať návratnosť investície do marketingu.
Úloha AI pri formovaní budúcnosti automotive marketingu
Integrácia AI do automotive marketingu už nie je hudbou budúcnosti. Viaceré značky používajú nové technológie na zlepšenie predajov, propagáciu a komunikáciu so zákazníkmi. Preto je dôležité, aby ste držali krok s novými technológiami a vďaka AI postupne inovovali marketingové procesy. Vďaka tomu môžete získať konkurenčnú výhodu a tiež optimalizovať rozpočty.
Ak chcete zefektívniť váš automotive marketing aj vďaka AI, neváhajte nás kontaktovať. Dohodneme si konzultáciu a prejdeme si všetky možnosti, ktoré budú pre vás vhodné.