Web stránka, na ktorú posielate užívateľov z Facebooku je niekedy dôležitejšia ako samostatná reklama. Práca pri vytvorení reklamy je veľmi jednoduchá: potrebuje zachytiť pozornosť, komunikovať ponuku, sľúbiť jej doručenie a dostatočne motivovať používateľa na ňu kliknúť.
Ale skutočné konverzie sa dejú až na landing page. A posielanie užívateľov na zlé miesto môže výrazne zredukovať počet konverzií. Ale ak vytvoríte správnu kombináciu reklamy a landing page, tak máte zaručený recept na úspech. V tomto blogu si ukážeme 5 scenárov, ktoré Vám MUSIA priniesť návštevnosť a konverzie.
Aký Príbeh v Skutočnosti Stojí Za Landing Page?
Táto otázka je všeobecná dilema. Vieme, že investovať ťažko zarobené peniaze do landing page môže niekedy dopadnúť veľmi bolestne a preto sa radšej uchýlime k posielaniu návštevnosti len na našu stránku. Veď užívateľ si aj tak nájde to, čo hľadá, nie?
Nesprávne!
Pre pochopenie potrebujeme najprv rozmýšľať o tom, čo sa stane, keď osoba klikne na reklamu.
15 Sekúnd
To je maximálny čas, ktorý je užívateľ ochotný stráviť na stránke, pokiaľ sa vôbec rozhodne, že tam teda chce byť a pozrieť si ju. Inak stlačí krok späť, zapne Google a skončí to tak, že nakúpi u Vašej konkurencie.
Prvá otázka, ktorú sa pýta pri pristátí na landing page je: Som na správnom mieste?
Rozmýšlajte o tom. Ak Vaša reklama získa dôveru diváka, tak na ňu klikne. Následne prichádza moment, kedy musí znovu prehodnotiť svoju dôveru, zistením, či ho reklama oklamala alebo mu stránka ponúka to, čo bolo na reklame. Ak sa stránka od posolstva reklamy líši, strácate viac ako len konverziu.
Keď už máte návštevníka na stránke, musíte mu poskytnúť pravdivé informácie, ktoré sú v súlade s reklamou a uistiť ho, že je na správnej ceste. Môžeme si to ukázať na reálnom prípade.
Predstavte si, že platíte euro za klik. 100 návštevníkov, ktorí sa rozhodnú kliknúť na Vašu reklamu Vás bude stáť 100 eur. Ak sa Váš priemerný predaj rovná 49.95 eur pri konverzii iba jedného zo 100 návštevníkov, tak máte veľký problém.
Platiť 100 eur za lead, ktorý sa možno neprekonvertuje ani do klienta môže zabiť Váš biznis. Pokiaľ…Vaše konverzie nezačnú neuveriteľne rásť.
Znie to všetko super. Ale naozaj potrebujete landing page?
Nie, samozrejme že nepotrebujete. Existuje veľa spôsobov ako posielať návštevnosť na normálnu home page alebo product page alebo dokonca do záložky na Facebooku. Ale v mnohých prípadoch je posielanie návštevnosti na dedikovanú landing page cesta k vesmírne obrovským konverziám. Ako napríklad v týchto scenároch.
1. Promujte Váš lead magnet
To sa len tak povie, čo? Promovať niečo, do čoho sa užívatelia musia prihlásiť je občas dlhá a náročná cesta k získaniu konverzie a to najmä bez landing page. Ale dá sa to…
Stačí poskytnúť náhľad toho, čo užívateľ dostane svojim prihlásením alebo mu dajte jednoducho priamy prístup. Ale čo je to potom za lead magnet, keď sa k tomu môže dostať len tak?
Ponúknutie otvoreného prístupu je vhodné podmieniť iba demo alebo skrátenou verziou produktu. Tak dosiahnete, že užívateľ urobí download a súbor aspoň otvorí. Prinajhoršom dosiahnete dobrú brand awareness a raz sa k Vám užívateľ určite vráti 😉
2. Remarketing
Predstavte si, že niekto uvidí Vašu reklamu. Klikne na ňu a pristane na Vašej stránke. Môže byť hocijaká, produktová, eBooková landing page alebo akokoľvek iná. A nakoniec nekonvertuje.
Normálne by ste hromžili a možno celú kampaň čím skôr ukončili, ale vtedy prichádza na rad remarketing. Umiestnite si pixel alebo laicky povedané kúsok kódu na stránku a automaticky pridáte návštevníka do remarketingového listu a opäť mu ukazujete reklamu na Facebooku.
Tu sa však otvára dilema. Pošlem remarketovaného diváka opäť na tú istú landing page, kde pred tým nekonvertoval? Ak áno, spôsobíte si určite ďalší bounce. Druhá možnosť je vytvoriť inú landing page, špeciálne venovanú pre remarketing. A taktiež tomu prispôsobiť reklamu, v ktorej mu pripomeniete, že stále má záujem o Vašu ponuku. A vy viete, že ten minimálny záujem tam je, keďže prvý krát ho to zaujalo.
Ak návštevník odišiel bez konverzie z nákupu, tzv. abandoned shopping cart, tak ho pošlite na zľavu.
3. Promujte súťaž alebo výzvu
Súťaže môžete priamo robiť na Facebooku alebo ich hosťovať na Vašej stránke. Obidve možnosti majú svoje benefity. Ale…
Ak chcete mať väčšiu kontrolu nad súťažou, aplikujte vlastné pravidlá. Použite iné kanály na jej promovanie a použite nezávislú platformu.
Skúste to tak, ako to urobil ShopMob, keď vypustil súťaž o Apple Watch. Takto to promoval na Facebooku.
A použil vlastnú landing page na zbieranie leadov. Samozrejme, keď súťaž skončí, ihneď stránku uzavrite.
4. Ponúknite kupón s kódom
Sú dva spôsoby ako to urobiť:
Ponúknite kód priamo v reklame.
Takto to napríklad urobila spoločnosť KeySmart. Použila goo.gl shortlink, ktorý smeruje na ich home page.
Alebo jednoducho namotajte diváka s ponukou, ale priveďte ho na landing page s viacerými informáciami.
Tu je príklad od Snapfish. Link v reklame vedie na ponuke venovanú landing page.
Prečo práve na landing page?
Hlavne Vám to dáva väčšiu kontrolu nad tým, čo návštevníci vidia. Môžete im ukázať akýkoľvek produkt chcete. A taktiež môžete landing page prispôsobiť pre každú geografickú lokalitu samostatne.
5. Spustite sezónnu ponuku
Všetci vieme, že ponuky typu Black Friday, Valentín alebo Vianoce fungujú dokonale a privádzajú obrovské množstvo leadov.
Landing page Vám znovu umožní mať kontrolu nad tým, čo užívatelia vidia.
Vedeli by ste dosiahnuť to isté bez landing page? Možno. Ale to by ste sa museli spoľahnúť na správanie užívateľa, či nájde to, čo chcete aby našiel.
Spárovanie reklamy s landing page znamená plnú kontrolu nad kampaňou.