Tak ako sa menia sociálne médiá každý deň, tak sa menia tipy a triky, ktoré na nich používame, aby sme svoj social marketing vymastrovali na maximum.
1. Použite bodky pred oslovením vo Vašom twíte
Občas sa na Twitteri dostanete do situácie, keď chcete reagovať alebo odpovedať konkrétnemu človeku a zároveň chcete, aby sa Vaša reakcia zobrazila aj širokému publiku. Vtedy zvyknete na začiatku twítu osloviť človeka takýmto spôsobom – @clovek. Tento twít je dostupný len pre osloveného, Vašich a jeho followerov. Čo ak v rukáve máte naozaj super odpoveď a chcete aby ju videl úplne každý?
Použite bodku pred zavináčom (@) ak chcete aby Váš tweet videli aj ostatní a nielen ten komu ho adresujete. Vyzerá to asi takto – .@clovek
2. Buďte viditeľní vďaka hashtagom
Čím viac používate sociálne médiá, tým viac rozmýšľate v medziach kľúčových slov. Aké slová by ľuďom pomohli nájsť tento tweet alebo Facebook post? Hashtag je v tomto prípade výborný organizér obsahu.
Ak si nie ste istý či je slovo, ktoré chcete použiť ten správny hashtag, vyhľadajte ho. Facebook, Google+ a Twitter ich vedia používať naozaj efektívne. Napríklad, #smallbiz je hashtag, ktorý môžete použiť ak je Váš obsah smerovaný k malým biznisom a #contentmarketing je taktiež populárny ak sa venujete digitálnemu marketingu. Pred tým ako postnete update, zvážte či v ňom nie je slovo, ktoré by ste vedeli otočiť do hashtagu.
Populárne hashtagy si môžete nájsť na rôznych stránkach. Treba však vyberať opatrne, aby nepôsobili masovo a spamovo. Môže sa potom stať, že sa stratíte v mori nerelevantného obsahu.
Takto vyzerá jeden z najviac trendy privátnych hashtagov v súčasnej dobe. Kto iný ako Kardashianovci a ich #KUWTK hashtag, ktorý označuje ich televíznu reláciu Keeping Up With The Kardashians.
Telling the story of that one time I got punched in the face. #tonight #kuwtk pic.twitter.com/USBfNotb2Y
— Kourtney Kardashian (@kourtneykardash) January 10, 2016
3. Získavajte zdieľania cez Social Buzz Club
Je veľmi ťažké si vybudovať followerov, keď len práve začínate a nemáte reklamný budget. Nástroj, ktorý naozaj pomáha sa volá Social Buzz Club. Vy zdieľate Vaše posty a ostatní ich zdieľajú cez svoje profily. Ak zdieľate obsah iných ľudí, získavate body a môžete si ich vymeniť za ďalšie zdieľania.
Na veľmi podobnom princípe funguje aj portál KingdomLikes, na ktorom sa dá každodennou menšou aktivitou vydolovať kopec lajkov, zdieľaní, followerov alebo fanúšikov. Nečakajte však od nich žiadnu pridanú hodnotu a je dosť možné, že Vám budú tieto akcie v dohľadnej dobe vymazané. Každopádne to má okamžitý účinok. Na Social Buzz Clube však môžete nájsť ozajstných ľudí s ozajstným záujmom. Je tam však malý poplatok, zatiaľ čo kráľovstvo lajkov je zadarmo.
4. Použite obrázky
Instagram, Facebook, LinkedIn a Google+ boli doteraz najviac “image friendly”. Do popredia sa však prediera Twitter. Obrázok v twíte zaberie viacej priestoru a spoľahlivo priláka pozornosť ľudí.
Ak zdieľate blog post, tak použite radšej link namiesto obrázku, pretože ten Vám uberá z počtu znakov. Ale ak zdieľate čokoľvek iné, použite radšej relevantný a atraktívny obrázok.
5. Publikujte na LinkedIn
Veľa sa o tom nehovorí, ale LinkedIn už dlhšiu dobu obsahuje vymoženosť, ktorá dovoľuje užívateľom publikovať ich vlastné blogy. Tieto články majú potenciál byť videné množstvom ľudí. Najlepšie je ich nalinkovať naspäť na Vašu stránku a prilákať si tak dodatočnú návštevnosť.
Ak je Váš obsah naozaj skvelý, tak LinkedIn Pulse ho určite zobrazí. Pulse je agregátor populárneho a kvalitného obsahu na LinkedIn.
Ďalším LinkedIn hackom je surfovanie v anonymite. Viete sa k nemu dostať cez Váš profil alebo privacy controls a využiť ho pri lustrovaní ľudí, tak aby Vás spätne nevideli.