Kremsa Digital

6 automotive marketing trendov pre rok 2024

22.11.2023

6 automotive marketing trendov pre rok 2024

Digitálny marketing napreduje raketovou rýchlosťou. Neobišiel ani automotive segment, v ktorom až 70 % vlastníkov áut začína svoju nákupnú cestu práve na internete. Pokiaľ chcú predajcovia automobilov uspieť v konkurenčnom boji, nemali by zanedbávať ani nové marketingové kanály a technológie. Rok 2024 prinesie opäť nové trendy, ktoré buď potvrdia svoj prínos pre marketing alebo upadnú do zabudnutia. Aké marketingové trendy v automotive marketingu sa oplatí v roku 2024 zapojiť do svojej stratégie?

1. Umelá inteligencia

Tento často skloňovaný pojem sa s nástupom Chat GPT stal horúcou témou aj v marketingovom svete. Vývojári začali vo veľkom vyvíjať rôzne aplikácie a technológie, ktoré využívajú práve umelú inteligenciu (AI). Medzi tieto nástroje, ktoré budú zrejme v roku 2024 používať viaceré automobilové značky a predajcovia na svojich weboch, patria AI chatboty.

Tie dokážu efektívne nahradiť online zákaznícku podporu a návštevníci webu vďaka nim budú môcť získať odpovede na svoje otázky, informácie o modeloch, otváracie hodiny, adresy a ďalšie informácie.

2. Priorita je mobil

Pojem mobile first sa používa najmä pri tvorbe webov, kedy sa prioritne navrhuje zobrazenie webu najskôr pre mobily, až následne pre desktop. Je to z jednoduchého dôvodu. K septembru 2023 je takmer 65 % percent všetkých prehliadaných webov prezeraných práve cez mobilné zariadenia. Tento trend bude pokračovať a záujem by mal rásť aj v roku 2024.

Vhodné je spraviť analýzu svojej webstránky práve pre mobil. Tak, aby bola prehľadná, všetky funkcie bez problémov fungovali a aby sa na vašom webe dokázal používateľ rýchlo zorientovať. Rovnako to platí aj pri vytváraní rôznych kreatív, či už ide o videá, bannery, fotografie a podobne. Tie by mali byť takisto prispôsobené mobilným zariadeniam. Vo všeobecnosti je vhodné publikovať vizuálny obsah na výšku, aby na displeji zaberali väčšiu plochu.

3. Personalizácia obsahu

Zbieranie analytických dát o používateľoch webu je v súčasnosti o niečo náročnejšie pre sprísňujúce sa pravidlá o zbieraní údajov cookies, GDPR aj obmedzenia zbierania analytických dát používateľov zariadení Apple. Aj preto viaceré nástroje, ako Meta či Google zlepšili algoritmy cielenia, aby ste dokázali osloviť to najvhodnejšie publikum.

Personalizácia obsahu bude v tomto prípade dôležitejšia ako samotné cielenie. Vytvárajte viacero variánt obsahu a reklamné nástroje ho zobrazia tomu najvhodnejšiemu publiku za vás. Napríklad pri predstavení nového modelu vozidla môžete vytvoriť obsah pre mladšie publikum, majiteľov podobných vozidiel aj staršie ročníky potenciálnych zákazníkov. Reklamné nástroje sa pomocou algoritmov samy rozhodnú, ktorý obsah je vhodnejší a komu ho majú zobrazovať najviac.

4. UGC a krátke videá

User generated content (UGC) alebo obsah generovaný samotnými užívateľmi, fanúšikmi a influencermi bude v roku 2024 v popredí. Potenciálni zákazníci ho totiž vnímajú ako autentickejší oproti klasickým reklamám. Podľa prieskumu od Statista až 84 % zúčastnených viac dôveruje značke, ktorá používa obsah generovaný používateľmi.

Zapojte teda do svojej stratégie aj obsah od rôznych tvorcov, influencerov, no vyzvať môžete aj samotných zákazníkov. Takýto obsah môžete následne s ich dovolením distribuovať aj cez vlastné kanály. Rovnako dôležité je tvoriť krátke videá, aby ste udržali pozornosť potenciálnych zákazníkov. Skvelým príkladom je platforma TikTok, ktorá si získava obľubu u čoraz väčšieho publika v automotive segmente aj vďaka krátkym videám do 15 sekúnd.

5. Témy udržateľnosti a elektrifikácie

Ekológia a udržateľnosť sa čoraz viac stáva dôležitou súčasťou života spotrebiteľov aj v automotive segmente. Práve elektrifikácia a postupný prechod na elektrické či hybridné vozidlá rezonuje medzi zákazníkmi stále viac. Internetové vyhľadávania elektrických vozidiel vzrástli za posledných päť rokov o viac ako 100 %. To je jasným signálom pre predajcov, že je značný dopyt po týchto témach.

Dajte svojim potenciálnym zákazníkom vedieť, že vám na týchto témach záleží a odprezentujte elektrifikované modely so všetkými pozitívnymi vlastnosťami, ktorými disponujú. Zamerajte sa na výkon, dojazd a možnosti nabíjania, aby ste ukázali, že byť ekologický neznamená stratiť komfort či obmedziť svoj životný štýl.

6. Používateľský zážitok (CX)

Customer experience sa v marketingu používa už niekoľko rokov, no v roku 2024 bude jeho zapojenie do marketingovej stratégie vašou konkurenčnou výhodou. Kúpa auta je značná investícia, no rozhodovanie prebieha podvedome na základe emócií. Zážitok z nakupovania musí teda vyvolať emócie a tie dosiahnete interakciou.

Zapojte do nákupného procesu zákazníka formou vylepšených konfigurátorov, ktoré zobrazia vaše vozidlo v 3D a používateľ si ho bude môcť prispôsobiť podľa seba. Od výberu farby laku až po výber správnej sady kolies. Implementovať tiež môžete videá, ktoré takto nakonfigurované vozidlo ukážu počas jazdy. Ďalším skvelým nástrojom sú živé vysielania a virtuálne udalosti, kde dáte potenciálnym zákazníkom možnosť pýtať sa. Na základe ich požiadaviek môžete tiež vysvetliť jednotlivé funkcie, čím ešte viac zvýšite ich angažovanosť.

Aj v 2024 nezabúdajte na tradičné kanály

Hoci sú trendy v automotive marketingu vždy lákavou témou, nezabúdajte, že najskôr musíte mať zvládnuté základy. Rozpočty do marketingu pre rok 2024 by mali byť rozdelené najmä podľa ich návratnosti. Až potom vyhraďte časť na trendy experimenty, ktoré môžu buď uspieť alebo aj zlyhať. Základom je dobre definovaná stratégia, ktorá vychádza na základe dostupných dát. Stále platí, že na vhodne postavený web, ktorý spĺňa všetky požiadavky, musíte dotiahnuť návštevníkov.

Pokiaľ chcete pomôcť so základnými marketingovými aktivitami alebo aj implementovať jeden z trendov v automotive segmente, neváhajte nás kontaktovať. Dohodneme si stretnutie alebo telefonát a preberieme si všetky možnosti, ktoré pre vás ako predajcu automobilov budú vhodné.





Komentáre

Comments are closed.






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia