Kremsa Digital

7 minuloročných social-media kampaní, ktoré si zaslúžia Vašu pozornosť

19.01.2016

7 minuloročných social-media kampaní, ktoré si zaslúžia Vašu pozornosť
Minulý rok bol veľmi bohatý na skvelé social-media reklamné kampane, z ktorých sa máme čo naučiť aj do nového roku.

Stará známa pravda o kvalitnom obsahu nabrala na svojej vážnosti a vyslúžila si nové príslovie: “Obsah je oheň a sociálne médiá sú jeho palivom” (Content is fire and social media is gasoline”- Jay Baer).

Pozornosť konzumenta sa čím ďalej viac fragmentuje medzi jednotlivé sociálne médiá a interakcia s nimi stále rastie. Preto bude v roku 2016 oveľa kritickejšie nájsť správnu cestu k svojmu cieľovému publiku na poli sociálnych médií. Uvádzame preto 7 príkladov brilantne zvládnutých kampaní, z ktorých sa máte čo učiť aj do roku 2016:

#1 Pittsburgh Penguins – Klikni a objav (Click-to-reveal)

Hokejový klub Pittsburgh Penguins twítol takzvanú tríviu (triviálna otázka) s interaktívnym posolstvom: kliknutím na obrázok sa vyvolal nový obrázok s odpoveďou.

Po spustení tejto kampane začalo s touto technológiou experimentovať viacero značiek. Ak si chcete otestovať aj vy takúto kampaň, kliknite sem a vytvorte si vlastný click-to-reveal Twitter obrázok.

#2 Taco Bell Bitmoji systém na Twitteri

Emoticony alebo emoji zažívali veľmi dobré časy v roku 2015. Taco Bell má marketing orientovaný predovšetkým na mladých a trendy ľudí a preto nebolo žiadnym divom, že použil emoji ako časť svojej marketingovej stratégie.

Keď takzvané “taco emoji” uzrelo svetlo sveta, Taco Bell ohlásil, že fanúšikovia môžu v twítoch označovať @TacoBell s hashtagom #tacoemoji a on im za to twítne späť zábavný emoji, ktorý môžu použiť v ďalšom svojom twíte. Trošku komplikované? Len na pohľad, kým to naozaj nevyskúšate.

Kampaň priniesla do komunikácie na sociálnych médiách nový rozmer a to v tom, že vždy si môžete nájsť svoj unikátny prístup k osloveniu fanúšikov. Neexistujú žiadne hranice, ktoré by Vás obmedzovali.

#3 Cinnabon je sladký na Snapchate

Cinnabon si zriadil Snapchat account a spriatelil sa s veľkými influencermi na sociálnych sieťach ako je napríklad Danny Berk a Evan Garber. Ich úlohou bolo upútať pozornosť na Snapchat Cinnabonu tým, že žiadali fanúšikov aby zdieľali zábery sladkostí.

 

 

Za dva dni získal Cinnabon cez 2000 followerov. A prečo práve Snapchat? Riaditeľ marketingu Jill Thomas to vysvetlil tým, že miluje myšlienku snapchatu a jeho osobitý prístup jeden na jedného.

Ak Vaše publikum na Snapchate ešte nie je, tak správne partnerstvo s influencermi ich môže prilákať a Snapchat sa stane zlatou baňou pre Váš reach.

#4 GE to roztočil na Periscope a to s dronmi

Možno Vám Periscope nič nehovorí, ale v súčasnosti je to naozaj trendy aplikácia a jej začiatky pripomínajú tie Instagramové. Prostredníctvom Periscope TV môžete zdieľať Váš pohľad na svet vďaka videám, buď live alebo zo záznamu, alebo sa môžete naň pozerať prostredníctvom zážitkov a očí iných.

Spoločnosť GE vypustila kampaň pod názvom #DRONEWEEK, ktorá umožnila užívateľom sa krížom krážom preletieť ponad USA prostredníctvom “televízie” Periscope. Z pohľadu drona ste sa mohli pozrieť na zaujímavé miesta, kde sú vyrábané prúdové motory, lokomotívy, veterné turbíny a priemyselné stroje. To všetko bolo doprevádzané komentármi expertov, vedcov a technológov.

Namiesto využitia jednoduchej myšlienky a funkcií Periscope, GE vymyslela kompletne novú myšlienku, ktorou ukázala neobjavené možnosti live streamingu aj pre značky, ktoré zrovna nie sú zábavné alebo majú ďaleko od love brandu.

#5 Lululemon sa posilnila vďaka Spotify

Aktívne oblečenie pod značkou Lululemon experimentovalo so Spotify ako s časťou ich marketingovej stratégie pre rok 2015. Vydalo dva Spotify playlisty, ktoré sa perfektne zhodovali s fitness a estetickou náladou značky.

Playlisty si získali skoro 500 followerov a pilotné songy boli nadizajnované tak, aby vyburcovali energiu a zaujali bežcov. Hudba a fitness ide ruka v ruke so značkou Lululemon a ich krok k hudobnému playlistu na Spotify dáva perfektný zmysel.

Ak ešte tvoríte marketingové plány na rok 2016, myslite na zákazníkov, ktorí používajú Váš produkt. Čo robia, kde sa nachádzajú a kde sa môžu nachádzať. Vnorte sa do ich stavu mysle a vytvorte im aktuálny životný priestor, tak ako to urobil Lululemon. Určite to exponenciálne zvýši skúsenosť zákazníkov a ich lojalitu k Vašej značke.

#6 Virgin America letela vysoko na LinkedIn

Letecká spoločnosť Virgin America pravidelne postovala updejty a zaujímavé články na ich LinkedIn stránke. Ale čo robilo ich prezenciu na LinkedIn naozaj unikátnou boli časté príspevky priamo od Richarda Bransona.

 

Svetom milovaný podnikateľ Branson písal články o vyváženosti jeho súkromného a pracovného života alebo o tom ako objavil šťastie v Halloweene už ako dospelý. Jeho posty boli zdieľané na stránke spoločnosti, čo jej dalo dávku osobnosti a zábavy.

Možno aj vo Vašej spoločnosti na nachádza podobný líder. Neváhajte ho podporiť a zdieľajte jeho život na Vašich firemných stránkach 😉

#7 eBags vytvorili seriál na Facebooku

Výrobca ruksakov eBags vie, že jeho zákazníci sú najmä praktickí a dôvtipní cestovatelia a preto použil Facebook stránku, aby im ukázal tipy, ktoré robia cestovanie ešte jednoduchším.

eBags pravidelne publikovali obsah o balení alebo cestovateľskej hygiene. Ten bol ďalej promovaný a ponúkal v sebe zľavové kupóny, aby vrátil svoje publikum naspäť na svoju stránku alebo do obchodu. Toto všetko sa špeciálne dialo vo štvrtok a používal aj príznačný hashtag #TravelTipTuesday.

 

Vytvorenie série hodnotných informácií na Facebooku je šikovnou cestou ako si vybudovať angažovanosť a zdvihnúť návštevnosť stránku z Facebooku.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia