Online systém funguje, o tom niet pochýb. Každý eshop musí mať však prvky, aby bol relevantný a konkurencieschopný. Tu je 7 nevyhnutných funkcií, ktoré prilákajú online nakupujúcich na váš eshop.
Nákupné správanie spotrebiteľov sa zmenilo, pretože pandémia zamiešala všetkým karty. Kamenné obchody zavreli a jediná možnosť, ako neprísť o tržby, bola zriadiť si internetový obchod. Offline výdavky sa presunuli do online prostredia. Výrobky sa predtým kupovali zriedka online, no teraz sú základom elektronického obchodu. Veľkou výhodou je pohodlie a rýchlosť. Viac o e-commerce trendoch píšeme v našom blogu.
Je pravda, že neexistujú žiadne univerzálne rady ani možnosti, ktoré by zaručili, že sa váš eshop bude prvý vo vyhľadávaní na Google. Predsa len vám vieme poskytnúť niekoľko základných odporúčaní, ktoré by ste pri vytváraní internetového obchodu nemali ignorovať.
Poďme teda rovno na ne!
- Priateľské prostredie – nevymýšľajte koleso, riaďte sa zásadami UX a UI a zároveň nechajte váš eshop úplne prehľadný. Fotky a videá zadávajte vždy v najvyššej kvalite
- Bezpečnosť je rozhodujúca pre dôveru a bezpečnosť údajov – toto je kľúčový aspekt
- AMP – rýchlosť načítania stránok. Toto je parameter, ktorý už každý moderný web musí mať. O technológii AMP píšeme v našom blogu.
- Mobilné zobrazovanie – gro nákupov sa deje zo smartphonov, dajte si preto pozor, aby váš eshop bol mobile friendly. Mobilné nakupovanie predstavuje 50% online transakcií. Uvádzame krátky príklad, prečo optimalizovať. Spoločnosť Walmart po optimalizácii mobilnej stránky zvýšila predaj mobilných zariadení o 98% .
- Zabezpečenie je kľúčové – online transakcie sú neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Webové stránky elektronického obchodu ako také môžu byť lukratívnym cieľom pre hackerov. Je nevyhnutné, aby online predajcovia chránili informácie o zákazníkoch a podnikali kroky na zabezpečenie ochrany osobných údajov. Medzi ďalšie bezpečnostné prvky elektronického obchodu, ktoré musíte brať do úvahy, patria:
Certifikát SSL: Vytvára bezpečné spojenie medzi používateľom a webovou stránkou. Skôr ako začnete nakupovať v online obchode, vyhľadajte protokol HTTPS a zelený zámok v paneli s adresou. Vyberte dodávateľa certifikátu SSL s rozpoznaním mena. Veľké firmy takmer vždy používajú Symantec.
Dvojfaktorová autentifikácia: Pridáva ďalšiu vrstvu zabezpečenia tým, že vyžaduje používateľské meno / heslo a systémovo generovaný kód zaslaný e-mailom alebo textovou správou.
Použite bránu firewall: Poskytuje bránu alebo múr medzi dvoma sieťami a umožňuje autorizovaný prenos a blokovanie nebezpečného prenosu.
Odkaz na pätu na pravidlá ochrany osobných údajov: Rieši pravidlá ochrany osobných údajov na webovej stránke a sľubuje, že údaje o zákazníkoch nebudú zdieľané s tretími stranami.
Viac o postupe, ako spojazdniť eshop, vysvetľujeme v blogu.
- Multi-Touchpoint – uľahčite zákazníkovi nakupovanie a dajte na web viaceré interaktívne tlačítka. Okrem produktov nech môže kliknúť aj na kontakt, email alebo iné buttony.
- Platobná brána – vytvoriť bezbolestnú transakciu si vyžaduje jej hladký priebeh. Obzvlášť, keď vo svete internetu lieta toľko nástrah. Platobné informácie a transakcie si samozrejme vyžadujú vysokú bezpečnosť. Ak prijímate kreditné karty, musí byť váš web v súlade s PCI (odvetvie platobných kariet). Kvôli zvýšenej bezpečnosti neukladajte na web dôležité údaje, ako sú informácie o kreditných kartách. Ak dôjde k napadnutiu vášho systému, máte za údaje zodpovednosť.
Dá sa ešte vylepšiť mnoho vecí, k nim však by bolo treba osobný alebo online rozhovor.