1. Ukážte zmysel pre humor
Humor je jednoduchý a účinný spôsob, ako sa spojiť s publikom na sociálnych sieťach. Pri používaní vtipu by ste mali mať na pamäti nasledujúce tri faktory, ktorými sú zábava, informácia a kontrola. Taktiež si musíte byť istý, že váš humor nikomu neubližuje.
Najlepším prikladom je aplikácia Zomato, ktorá komunikuje unikátnym a zábavným spôsobom so svojim publikom, tak ako to môžete vidieť na obrázku s pizzou. Používa humor citlivo a účinne, aby čo najviac zaangažovala fanúšikov.
2. Používajte bežný jazyk
Veľa ľudí sa pripája na sociálne siete práve preto, lebo sa chcú zabávať. Nechcú počúvať strohý biznis jazyk a žargón, zatiaľ čo si listujú svojou nástenkou.
Ak sa chcete priblížiť k svojmu publiku, hovorte naň presne takým istým spôsobom, ako hovoríte so svojimi priateľmi alebo rodinou. Napríklad Levi`s odpovedá šťastnému zákazníkovi vtipne a zároveň kamarátsky. Namiesto obyčajnej odpovede Ďakujem na reakciu fanúšika: “Nikdy neprestante vyrábať džínsy”, odpovedali “Zapísané!”.
3. Hovorte o vašich online a offline skúsenostiach a zážitkoch
Podnikatelia často bojujú s tým, ako najlepšie spojiť ich online a offline aktivity. Jeden overený prístup je vytvárať offline zážitky, ktoré vychádzajú z online prostredia.
Napríklad značka Nordstrom má silnú komunitu na Pintereste, asi okolo 4.5 milióna pinnerov. K preklenutiu priepasti medzi ich fyzickým obchodom a stránkou im pomohla identifikácia najpopulárnejších produktov medzi pinnermi a tie potom dostali špeciálnu pozornosť v ich kamenných shopoch. Týmto spôsobom zvýraznili najpopulárnejšie produkty v reálnom svete a to práve vďaka ich online komunite.
4. Zapojte sa do konverzácie
Vaše publikum chce byť vypočuté, keď sa k vám obracia s otázkou alebo pripomienkami. Ale taktiež môžete hovoriť s ľuďmi iba kvôli zábave. Takéto malé gestá potom vedú k dlhodobému budovaniu vzťahou prostredníctvom sociálnych médií.
HubSpot sa sústavne spája so svojím publikom v osobnej rovine. Spokojný zákazník tweetol správu, v ktorej odporúčal HubSpot svojim priateľom. HubSpot okamžite zaregistroval odpoveďou, v ktorej spomenul tohto tweetera a dal mu pocit dôležitosti a honoru.
5. Priznajte chyby
Je úplne v poriadku demonštrovať, že aj vy ste človek. Ak vaša spoločnosť urobí chybu, priznajte ju a buďte transparentný k vašim zákazníkom a snažte sa ju opraviť. Niesť zodpovednosť za svoje chyby vás ukazuje ako správneho človeka.
Tento typ reakcie upokojuje naštvaného zákazníka a buduje dôveru medzi ním a vašou značkou. Pomáha to ukázať zákazníkovi, že si ho vážite a načúvate jeho hlasu.
6. Podpíšte sa pod post
Pridať meno postujúceho človeka je najjednoduchší spôsob ako dať svojej značke ľudskú tvár. Myšlienka je ukázať vášmu publiku jasný obraz o človekovi, ktorý k nim hovorí a snaží sa s nimi interagovať.
Je to jeden z nových trendov marketingu na sociálnych médiách a mnoho značiek to už začalo robiť. Napríklad tento post od Chipotle Mexiacn Grill zahŕňa meno postujúceho človeka.
7. Poskytnite riešenie
Ak poznáte slabé miesta vášho publika, môžete sa efektívnejšie s ním spojiť. Poskytnúť riešenia k týmto bolestivým témam, pomáha otočiť pohľad fanúšikov na vašu značku na priateľskejší a dôvernejší.
Business Insider pozná určite každý z Vás ako trend settera v spravodajstve na sociálnych médiách. Rozumie a pozná slabé miesta svojich fanúšikov a podľa toho vytvára aj obsah, v ktorom poskytuje riešenia. Konkrétne v tomto poste vysvetľuje ako takticky odísť z konverzácie a cieli to práve na tých ľudí, pre ktorých je táto téma aktuálna.
8. Prekvapte vašich zákazníkov
Všetci milujeme prekvapenia, špeciálne keď prichádzajú od ľudí, ktorých máme radi. Rovnako ako v skutočnom živote, aj na sociálnych sieťach môžete urobiť vaše publikum šťastným, ak im budete venovať špeciálnu pozornosť a starostlivosť.
Morton`s Steakhouse v USA prekvapil svojho zákazníka tak, že reagoval na jeho tweet, v ktorom si želal stánok ich steakov na letisku v Newarku, tak, že ho tam naozaj prišiel čakať so svojim steakom.
9. Vytvorte si špeciálny hlas
Každá osoba má vlastný spôsob ako rozpráva o veciach a to ju robí unikátnym. V rovnakom duchu potrebujú značky vytvárať ich vlastné osobnosti na sociálnych médiách.
Adidas urobil veľmi dobrú prácu pri vytváraní špeciálneho hlasu a jazyku. Ak ho sledujete na sociálnych sieťach, tak viete, že Adidas má motivačný a autoritatívny tón hlasu. Tieto atribúty pomáhajú Adidasu budovať takzvanú personu na sociálnych sieťach, ktorú publikum rozoznáva a oceňuje.