Jednou z významných potrieb človeka je potreba sociálneho života. Tento fakt nám v mnohom dokazujú aj údaje zo sociálnych sietí. V roku 2017 zaznamenali sociálne siete na svete až 1,96 miliardy používateľov a očakáva sa, že v roku 2018 tento počet stúpne až na 2,5 miliardy. Úspech sociálnych sietí sa pripisuje najmä ich rôznorodosti a možnosti spájať rovnako zmýšľajúcich ľudí.
Na Slovensku je Facebook s 2,5 miliónmi užívateľov stále najvyužívanejšou sociálnou sieťou. Facebook sa na našom aj globálnom trhu ustálil ako neodmysliteľná klasika a preto sme sa rozhodli v tomto článku venovať iným, menej využívaným, ale rovnako zaujímavým sociálnym sieťam, o ktorých si myslíme, že majú nielen marketingový potenciál, ale sú určite zaujímavé aj z užívateľského hľadiska.
Nevlastný mladší brat Facebooku, ktorý zažíva svoje najlepšie roky. Od fashion bloggeriek a nádejných fotografov si Instagram postupne našiel cestu aj do vôd “seriózneho” podnikania. Najmä vďaka vysokej miere angažovanosti užívateľov a neustále rastúcej popularite sa čoraz viac stáva súčasťou marketingových stratégií firiem. Ak máte možnosť robiť alebo máte prístup k pekným fotkám, potom je teraz ten vhodný čas ukázať sa na Instagrame.
LinkedIn je sociálna sieť, ktorá spája profesionálov a firmy a prezentuje ich pracovné záujmy. S 300 miliónmi užívateľov ide o najväčšiu profesijnú sieť na svete, ktorú s obľubou využívajú freelanceri, HR manažéri a ľudia pracujúci v B2B. Miesto, kde sa zapálený developer či grafik môžu pochváliť svojim portfóliom a sledovať ľudí s podobným zameraním. LinkedIn môže byť veľmi prínosný najmä pri marketingových aktivitách firiem zameraných na B2B segment. Pre slovenských inzerentov je určitým obmedzením nemožnosť cielenia reklám na slovensky hovoriacich užívateľov. Inzerent si tak v princípe musí vybrať medzi češtinou a angličtinou.
Hoci je Twitter vo svete využívaný veľmi intenzívne, na Slovensku sa až tak neuchytil. Slovákov veľmi neobmäkčilo, ani keď minulý rok sieť rozšírila priestor na svoje “mikroblogy” zo 140 na 280 znakov. Na Slovensku združuje Twitter najmä opinion leadrov a poskytuje tak aj napriek svojej nízkej užívateľskej základni zaujímavé možnosti komunikácie s danou skupinou. Platenú reklamu však na slovenskom Twittri nehľadajte. Twitter u nás bohužiaľ možnosť sponzorovaných príspevkov neponúka.
Tinder
Zoznamka alebo sociálna sieť? Tinder je oboje. Ponúka minimálne zaujímavú cieľovku a rastúci počet používateľov. Vďaka jednoduchému konceptu si môžete “označiť” ľudí opačného pohlavia, ktorých chcete spoznať a pokiaľ vás rovnako označí dotyčný/á, môžete ho/ju kontaktovať. Pre single marketingových manažérov firiem ponúka Tinder hneď dve možnosti. Nájsť si svoju vysnívanú polovičku a zároveň bombardovať svojou Facebook reklamou aj ľudí, ktorí sú mimo Facebooku.
Vero
Sociálna sieť bez reklám. Aplikácia Vero zaznamenala v poslednom období pozoruhodný nárast, čo zapríčinilo, že si ju všimlo aj mnoho (nielen internetových) médií. Sociálna sieť sľubuje, že bude prvou skutočnou platformou s čistým feedom, bez vyskakovacích okien a navrhovaných príspevkov (aspoň pre svojich platiacich užívateľov). Na prvý pohľad nám takéto integrované “anti-business” nastavenie nemusí z marketingového hľadiska úplne vyhovovať. Na druhej strane však poskytne priestor kreatívnym nápadom ako si získať srdcia užívateľov bez nakupovania reklamného priestoru. My už Vero používame a zatiaľ sa nám veľmi páči. Sme zvedaví, ako sa bude táto sieť vyvíjať v budúcnosti.
Máte svoje tajné tipy na sľubné sociálne siete? Nečakajte a podeľte sa o ne v komentároch.