Kremsa Digital

27 štatistík, ktoré by mal každý automotive marketér v 2024 vedieť

22.03.2024

27 štatistík, ktoré by mal každý automotive marketér v 2024 vedieť

Rozmýšľate nad kúpou auta. Kde začnete? Nuž, ak poviete, že „na Googli“, vôbec sa nebudeme čudovať! Patríte k drvivej väčšine, ktorá si svoj počiatočný prieskum vykoná individuálne a až následne sa kontaktuje so zvolenými favoritmi. Každopádne, kúpa auta je dlhý proces, v ktorom marketingová kampaň zohráva minimálne v počiatočnom štádiu nemalú úlohu.
Pozrite sa s nami na štatistiky nižšie a zistite viac o tom, ako špičkoví automotive marketéri pristupujú k stratégiám na rok 2024.

Digitálne marketingové štatistiky, ktoré budú formovať vašu stratégiu na rok 2024

1. 95 % kupujúcich sa pri prvotnom získavaní informácií spolieha na online zdroje s tendenciou obchádzať predajné miesta. Kupujúci áut jednoznačne preferujú prieskum online, kým sa dostanú k predajcovi – to je moment, keď predajca vozidiel dokáže odchytiť potenciálneho zákazníka v rámci tohto rozhodovacieho procesu, a to buď v rámci vyhľadávacej reklamy, alebo tým, že má budované povedomie o značke v rámci svojej lokality (napríklad v rámci sociálnych sietí). (Zdroj: ruleranalytics)

2. Takmer štvrtina (23,5 %) predajcov nevykonáva 24-hodinový follow-up a 13,3 % informácií o potenciálnych zákazníkoch sa vytratí ešte pred vstupom do CRM (Customer Relationship Management). Predajcovia riskujú stratu 37 % online potenciálnych zákazníkov v dôsledku nevykonaného follow-upu a nedostatkov v CRM, čo zdôrazňuje kľúčovú potrebu vylepšenia týchto oblastí. (Zdroj: LLCBudy)

3. 1 z 3 kupujúcich hrdo zdieľa svoje nové vozidlo na svojich sociálnych sieťach. Vnuknite teda svojmu zákazníkovi myšlienku označiť svoje obchodné zastúpenie (Google My Business) a podnecujte svoj organický dosah a zviditeľňovanie značky. (Zdroj: LLCBudy)

4. Predajcovia využívajúci marketingovú automatizáciu majú dvakrát vyššiu pravdepodobnosť, že zaznamenajú vyššiu návratnosť investícií (ROI – Return of investment) pre svoje marketingové úsilie v porovnaní s tými, ktorí tak neurobia. Ak napríklad návštevník webovej stránky vyplní online formulár vyjadrujúci záujem o určité vozidlo, môže sa odoslať automatický e-mail s informáciami o tomto vozidle a upozornenie môže byť zaslané aj tímu predaja, ktorý ho bude followovať. V dnešnom konkurenčnom automobilovom prostredí je teda maximalizácia návratnosti investícií do marketingu rozhodujúca pre úspech. (Zdroj: PorchGroupMedia)

5. Traja zo štyroch kupujúcich áut stlačia „play” skôr, ako sa dostanú do predajne. Je teda čas posunúť svoju video prezentáciu o level vyššie a byť videný aj v rámci video reklám. (Zdroj: PorchGroupMedia)

6. 40 % kupujúcich objavuje nové vozidlá, o ktorých predtým neuvažovali, vďaka video marketingu. Obrovská sila videa pri ovplyvňovaní nákupných rozhodnutí je dôležitá pre každú efektívnu digitálnu marketingovú stratégiu v automobilovom priemysle. Medzi 3 typy videí, pri ktorých strávia spotrebitelia najviac času, patria:

  • Testovacie jazdy konkrétnych značiek a modelov
  • Videá, ktoré sa zameriavajú na funkcie rôznych značiek a modelov
  • Videá približujúce interiér a exteriér auta

(Zdroj: PorchGroupMedia)

Automobiloví marketéri budú v roku 2024 investovať viac do digitálnych reklám

7. Výdavky v USA na digitálnu reklamu v automobilovom priemysle sa v roku 2023 zvýšili o 11,7 %. Odborníci predpovedajú, že toto číslo bude v budúcnosti naďalej rásť. (Zdroj: eMarketer)

8. Len 1 z 3 potenciálnych kupcov auta pozná presné vozidlo, ktoré si chce kúpiť. Obchodníci môžu ovplyvniť týchto nerozhodnutých kupujúcich tým, že na nich zacielia správne digitálne reklamy v správnom čase. (Zdroj: Cox)

Cesta automobilových spotrebiteľov často začína online

9. Kupujúci áut navštívia v nákupnom procese v priemere 4,2 webových stránok. Počas tohto procesu často používajú viacero zariadení. To znamená, že by ste sa mali zameriavať na rozvoj svojich webových stránok, aby ste odchytili čo najviac potenciálnych kupujúcich v rámci fázy prieskumu. (Zdroj: Cox)

10. Priemerný zákazník nakupujúci v automobilovom priemysle trávi 33 % svojho času prieskumom na mobilnom zariadení. Toto zvýšenie používania mobilných zariadení počas výskumného procesu vedie k miliónom hovorov obchodným zastúpeniam prostredníctvom digitálnych reklám a tlačidiel click-to-call. (Zdroj: J.D. Power). Podľa našich zistení na Slovensku je to v priemere až 65% návštev na webových stránkach automotive klientov z mobilných zariadení – venujte preto dôraz na optimalizáciu svojej webstránky pre mobilné zariadenia.

11. Celková doba pozerania videí „test drive“ na YouTube sa za posledných 5 rokov zvýšila o viac ako 65 %. Kupujúci áut prechádzajú hlbšie do procesu nákupu predtým, ako kontaktujú predajcu. (Zdroj: Google)

12. Kupujúci strávia počas vyhľadávania na internete v priemere takmer 14 hodín. Ak chcete osloviť „vždy pripojených“ nakupujúcich, musíte optimalizovať zážitok z nakupovania auta na všetkých zariadeniach. (Zdroj: Cox)

Mnoho kupujúcich, ktorí hľadajú online, nadviaže následne kontakt zavolaním

13. 61 % kupujúcich nových a ojazdených vozidiel kontaktuje predajcu zavolaním po online vyhľadávaní. Kvôli komplexnosti nákupu automobilu spotrebitelia zvyčajne uprednostňujú rozhovor s predajcom, aby získali odpovede na svoje otázky po dokončení online prieskumu. (Zdroj: LSA)

14. 66 % automobilových hovorov generovaných vyhľadávacími nástrojmi pochádza z PPC reklám. Zvyšných 34 % poháňa organické vyhľadávanie. Ak chcete aj vy zefektívniť svoju kampaň, klikajte tu. (Zdroj: DialogTech)

(Zdroj: WebinarCare)

15. 31,6 % z celkového počtu telefonátov do obchodných zastúpení vyústi do stretnutia. (Zdroj: WebinarCare)

Prichádzajúce hovory sú pre obchodníkov v automobilovom priemysle cennou konverziou

16. Telefonické hovory prinášajú 10 až 15-krát vyšší príjem ako potenciálni zákazníci z webu. Hovory sú jednou z najcennejších konverzií, ktoré môžu predajcovia automobilového priemyslu dosiahnuť. (Zdroj: BIA/Kelsey)

17. Volajúci konvertujú o 30 % rýchlejšie ako potenciálni zákazníci z webu. (Zdroj: Forrester)

18. Miera udržania volajúceho je o 28 % vyššia ako miera udržania potenciálneho zákazníka na webe. (Zdroj: Forrester)

19. 84 % marketérov uvádza, že telefonické hovory majú vyššiu mieru konverzie s vyššou hodnotou objednávky (AOV) v porovnaní s inými formami zapojenia. Telefonické hovory sú často najcennejšími konverziami pre predajcov automobilov. (Zdroj: Forrester)

Personalizácia zážitku volajúceho môže zvýšiť konverzie

20. 54 % kupujúcich áut by zaplatilo aj o niečo viac za lepší zážitok z nákupu. Konkurenčnú výhodu tak môžete získať poskytnutím bezbolestného komplexného zážitku – online, po telefóne a u predajcu. (Zdroj: Limelight)

21. Až 72 % obchodných zástupcov nepožiada volajúceho o stretnutie. Využitím analýzy hovorov môžu manažéri predaja odhaliť podobné problémy a poskytnúť koučing – v tomto prípade prinútiť agentov, aby požiadali o stretnutia. (Zdroj: Digital Dealer)

22. 35 % zase nenavrhlo alternatívu, ak vozidlo podľa výberu volajúceho už bolo predané. (Zdroj: Digital Dealer)

23. Až 25 % nevybavených hovorov možno premeniť na predaj zavolaním potenciálneho zákazníka späť. Vďaka analýze hovorov môžu manažéri predaja nastaviť e-mailové upozornenia na nevybavené hovory a zabezpečiť tak spätné kontaktovanie zákazníka. (Zdroj: Digital Dealer)

(Zdroj: Invoca)

Aj jedna zlá skúsenosť môže ohroziť konverziu zákazníka na kupujúceho

24. 76 % spotrebiteľov s vami prestane obchodovať už po jednej zlej skúsenosti. (Zdroj: Invoca)

Marketéri v 2024 vpúšťajú AI do automotive

25. O umelú inteligenciu má záujem 93 % marketérov, zároveň si však nárokujú odbornosť a pokročilé znalosti. (Zdroj: Invoca)

26. 93 % marketérov verí, že AI bude mať pozitívny vplyv na ich podnikanie, pričom takmer polovica očakáva zásadné prepracovanie nástrojov a metód v marketingu. (Zdroj: Invoca)

27. Viac ako 40 % marketérov vidí AI ako potenciálnu pracovnú hrozbu, no tu je dobrá správa: neuveriteľných 97 % verí, že to posilní ich kariéru! Naša rada: Myslite na AI ako na high-tech diagnostický nástroj – zvládnite ho a nebojte sa ho. AI tu zostane a tí, ktorí sa prispôsobia, vyhrajú preteky! (Zdroj: Invoca)

Záver

Automotive marketing čaká zrejme zaujímavý rok! So správnou stratégiou a marketingovým supportom to však môže priniesť pozoruhodné výsledky aj v tejto nejasnej, AI poháňanej dobe.

V Kremse máme s automotive marketingom viac ako 10-ročné skúsenosti a úspešné case studies. Ak máte v 2024 za cieľ zviditeľniť svoju značku dílera (single brand alebo multi-brand), servisného strediska alebo importéra automobilov, odlíšiť sa tak od konkurencie a získať nových zákazníkov, sme tu pre vás! Kontaktujte nás tu a aj pre váš automotive biznis vytvoríme riešenia na mieru.





Komentáre

Comments are closed.






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia