Kremsa Digital

3 overené techniky ako zaujať na sociálnych médiách

11.02.2016

3 overené techniky ako zaujať na sociálnych médiách
Potrebujete nové marketingové idey, aby ste naštartovali angažovanie Vašich fanúšikov a zákazníkov? Či už je Vašim cieľom naštartovať awareness alebo zvýšiť zásah, lepšia angažovanosť je kľúčom ku všetkému. V tomto článku si odhalíme tri spôsoby ako ju zlepšiť.

1.Personalizujte Váš prístup

Vaše publikum je najväčším majetkom a aktívom, ktoré na sociálnych sieťach máte. Ak chcete rozbehnúť úspešnú kampaň, v ktorej počítate s obrovským angažovaním, musíte poznať Vaše publikum a predovšetkým to, na čo reaguje.

K získaniu poznatkov o Vašom publiku vedie dlhšia cesta a potrebujete ho v prvom rade poriadne preskúmať. Zistite, na ktorých sociálnych sieťach trávi najviac času – nemusí to byť vždy len Facebook – a poobzerajte sa po témach a formátoch, ktoré ho najviac zaujímajú.

Nesnažte sa Vaše publikum iba počúvať, ale skúste s ním aj komunikovať. Ak Vašim fanúšikom ukážete, že sa zaujímate a záleží Vám na nich, tak oni Vám ukážu, čo ich robí šťastnými. Keď už raz viete, čo ich zaujíma, môžete spustiť kampaň, na ktorú sa spoľahlivo chytia.

Napríklad taký Kotex špekuloval s angažovaním fanúšikov na Pintereste a nakoniec spustil veľmi úspešnú kampaň pre Ženský deň inšpirácie.

2. Dajte produkt do rúk Vašich fanúšikov

Pamätajte, že samotným zmyslom sociálnych médií je byť sociálny a to je dôležité ku kultivovaniu vzťahov s Vašimi fanúšikmi a followermi. Toto je základný krok k odpáleniu úspešnej kampani.

Samozrejme, ultimátnym gólom je predať Váš produkt a Vašu značku, ale pre dosiahnutie cieľov Vašej social-media kampane musíte urobiť krok vzad od predávania a jednoducho iba zdieľať. Nenúťte Váš produkt alebo značku publiku, pretože Vás prestane počúvať. Dajte ľuďom šancu získať Vaše produkty zábavnou a unikátnou cestou a oni budú o nich radi ďalej hovoriť.

Ford mal pre pár rokmi kampaň, ktorá mala za cieľ urobiť buzz okolo uvedenia nového modelu Fiesty na trh. Kampaň sa volala Fiestagram a vyzývala fanúšikov postovať obrázky s hashtagmi, ktoré naoko patrili iným kampaniam. Každý hashtag bol takzvaný “buzzword”, ktorý opisoval jednu z vlastností novej Fiesty ako napríklad: #music #entry #hidden a podobne. Následne Ford vybral najlepšie obrázky pre každý hashtag a zobrazil ich na digitálnych billboardoch. Taktiež každý týždeň odmeňoval súťažiacich, ktorí zverejnili fotku do kampane.

Viac ako 16 tisíc fotiek bolo postnutých fanúšikmi vo Fiestagram kampani a Ford získal neuveriteľných 120 tisíc nových fanúšikov na jeho sociálnych sieťach.

Ďalšou úspešnou kampaňou sa môže pochváliť aj Lay`s, ktorá ju nazvala veľmi smart & catchy “Do us a Flavor”. Táto kampaň prebiehala na Facebooku a žiadala fanúšikov a zákazníkov, aby vymysleli novú príchuť čipsov, ktorú Lay`s následne vytvorí a bude predávať. Skoro 4 milióny ľudí napísalo svoje nápady cez Facebook alebo SMS správu.

Z odpovedí, vybrali tie najlepšie a požiadali fanúšikov nech na Facebooku hlasujú za víťaznú príchuť a do hlasovania sa zapojilo až 1 milión fanúšikov. O sile Pollovacích, teda hlasovacích nástrojov sme už písali v predchádzajúcom článku a stále máte možnosť pridať sa medzi úspešné značky a dostať náš Poll zadarmo a využiť ho, či už k dosiahnutiu skvelého engagementu alebo dokonca k vytvoreniu nového produktu ako to bolo v prípade Lay`s.

Ak ponúknete fanúšikom šancu ukázať ich kreativitu a spojiť ju s jedným Vašim produktom, otvoríte si tak cestu k vzájomnému rešpektu.

3. Zahrajte si tagovaciu hru

Pred tým ako spustíte kampaň, musíte samozrejme vedieť, čo je jej cieľom. Bez plánu a stratégie je už iba malý krok k zlyhaniu. Je dôležité identifikovať nie len to, čo chcete dokázať, ale taktiež identifikovať publikum a spôsob, ako sa na neho napojíte.

Asi najúspešnejšou virálnou kampaňou aká kedy na Facebooku bola je každému známa ALS Ice Bucket ChallengeTá bola spustená za cieľom zvýšenia povedomia o chorobe ALS a jej cieľom bolo taktiež vyzbierať peniaze na jej liečenie a skúmanie. Všetci poznáme, ako táto kampaň vyzerala a vieme, že systémom bolo vyzvať svojich priateľov tagnutím v poste, v ktorom ste ukázali ako si to viete rozdať s vedrom plným studenej vody alebo ľadu.

Vďaka tagovaniu exponencionálne rástol zásah kampane vo veľmi krátkom čase. Toto všetko spôsobil jednoduchý, ale úderný call-to-action: “Vylej si ľadovú vodu na hlavu a označ priateľa, ktorého vyzývaš, aby to dokázal tiež”.

Z ALS Ice Bucket Challange ide jednoznačný odkaz pre všetky kampane. Použite jednoduchú výzvu k akcii a ľudia jednoduchšie a rýchlejšie splnia Vaše očakávania a ciele.

 





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia