Digitálny marketing sa stále mení. Keď príde nová sociálna sieť alebo technológia, všetko je zrazu inak. Je pravdepodobné, že v zápätí vznikne aj nový spôsob propagácie. Rok 2020 nie je výnimkou – sociálne siete, digitálne riešenia a automatizácia obchodných a marketingových aktivít hrajú veľkú rolu.
Aktuálne trendy:
- Nakupovanie prostredníctvom sociálnych sietí
- Priama komunikácia s užívateľmi
- Dominantnosť špecializovaných influencerov
- Interaktívne e-mailové ponuky
- Sociálne médiá novej generácie
- Automatizácia
- Recenzie
- Marketing budúcnosti
Nakupovanie prostredníctvom sociálnych sietí
Dnes sa ľudská pozornosť, sústredenie a schopnosť myslieť na produkt stáva slabšou. Ľudia sú rozptýlení, majú kopec záujmov, veľa vecí ich vyrušuje. Takže ak chceme, aby si užívateľ kúpil náš produkt, musíme ho odchytiť v tom okamihu, keď produkt alebo službu videl. Ideálne na sociálnych sieťach. V súčasnosti trávime až 3 hodiny v priemere na sociálnych sieťach. Až 91% užívateľov používa na sociálne siete mobilné zariadenie.
Priama komunikácia so zákazníkmi
Priama komunikácia s užívateľmi sa už používa dlhšie, no v budúcnosti bude ešte viac rásť. Nikto nevie odhadnúť, čo všetko sa ešte vymyslí na uľahčenie komunikácie. Niekedy môže mať kupujúci dojem, že ho prenasledujeme a porušujeme jeho súkromie. Preto by sme v tejto oblasti by mali byť veľmi opatrní. Ide najmä o remarketing.
Remarketing je spôsob, ako sa spojiť s ľuďmi, ktorí predtým interagovali s vaším webom alebo mobilnou aplikáciou. Umožňuje strategicky umiestňovať reklamu konkrétnemu publiku pri prehliadaní na Google alebo partnerských webových stránok, čo pomáha zvyšovať povedomie o značke alebo pripomínať zákazníkovi jeho nákup.
Dominantnosť špecializovaných influencerov
Tento typ reklamy je momentálne veľmi úspešný. Na druhej strane si ľudia začali pomaly uvedomovať, že všetky produkty, ktoré propagujú, sú skutočne platené reklamy. Príliš veľa mladých ľudí sa chce stať influencerom a zarobiť si jednoduchším spôsobom. Zvyšuje sa tak medzi nimi konkurencia a čoraz viac ľudí si uvedomuje, že ide iba o iný druh podnikania. Môže sa stať, že sa postupom času stratí dôveryhodnosť voči influencerom.
Interaktívne e-mailové ponuky
Užívateľ sa vďaka cieleným e-mailom necíti ako ďalšie číslo v rade, pretože dostáva také e-maily, ktoré sú mu prispôsobené. Je to dobrý spôsob, ako získať jeho dôveru, pretože tieto e-maily nie sú všeobecné. Skôr vyvolávajú reakciu zákazníka s obsahom a zároveň mu ponúkajú iba to, čo preskúmal a čo ho zaujíma. Ľudia sú už citliví na spamy a nevyžiadanú poštu, e-mail marketing sa veľmi zmenil.
Sociálne médiá novej generácie
Pravdou je, že budúcnosť reklamy spočíva v sociálnych sieťach a menej invazívnych reklamách. Aké platformy to budú, sa časom ukáže, zatiaľ Facebook a Instagram stále fungujú dobre. Či prevládne Tik Tok a ako presne sa na ňom bude inzerovať, zatiaľ nevieme predpovedať. Každopádne vďaka tejto sieti oslovíte nové mladé publikum.
Automatizácia v marketingu
Po vývoji technológie je to bezpochyby trend do roku 2020 a pravdepodobne aj po roku 2020. Marketingová automatizácia je nevyhnutná kvôli ľahšiemu sledovaniu všetkých procesov, ľahšiu integráciu s inými procesmi v spoločnostiach, zníženie chybovosti ľudí, rýchlejšie riešenie problémov a dotazníkov používateľov a iné. Určite hovoríme o veľmi výraznom trende digitálneho marketingu, ktorý bude len a len silnieť.
Recenzie na webe
Spätné väzby od zákazníkov, nakupujúcich alebo len prezerajúcich web, vytvárajú názor verejnosti. Dokonca aj dnes recenzie, komentáre, fóra výrazne ovplyvňujú názor zákazníkov a ich nákupné rozhodnutia. Kupujúci dôveruje skôr hodnoteniu a kritike ostatných ľudí ako tomu, čo píše spoločnosť o produktoch a službách na svojich weboch. Je to čiastočne kvôli zlým skúsenostiam až po podvody, ku ktorým došlo z dôvodu klamlivej alebo zavádzajúcej reklamy.
Je preto na spoločnostiach, aby boli úprimnejšie a otvorenejšie voči svojim zákazníkom, aby si získali dôveru a úspešne s nimi spolupracovali.
Marketing budúcnosti
Reklama a marketing sa stanú viac ako len číslami. Vďaka lepším nástrojom sa zvyšuje schopnosť merať výsledky a všetky jeho segmenty. Spoločnosti si začínajú uvedomovať, že marketing nie je plytvanie peniazmi, ale skôr investíciou do budúcnosti a zlepšenie predaja a tvorby verných zákazníkov, z ktorých spoločnosť vytvára zisky.
Dáva vám to zmysel? Ak potrebujete poradiť, akú online stratégiu máte zvoliť, napíšte nám na apardel@kremsa.com.