Kremsa Digital

Päť vecí, ktoré sa chystajú robiť veľké brandy na sociálnych médiách v roku 2016

22.01.2016

Päť vecí, ktoré sa chystajú robiť veľké brandy na sociálnych médiách v roku 2016
Sociálne médiá si v minulom roku posilnili pozíciu ako cenené zdroje upevňovania lojality zákazníkov, generovania návštevnosti webových stránok a lepšieho SEO alebo sa z nich stali efektívne PR kanály nehovoriac o tom, že množstvu ľuďom ponúkli obživu výmenou za tvorenie pravidelného a kvalitného obsahu.

Opäť rekapitulujeme rok 2015 a s veľkými očakávaniami sa pozeráme na rok 2016. Pravdupovediac, nikdy nebol lepší čas do nich investovať ako bol rok 2015. A ten čas stále trvá. Nejde ani o to, že sociálne siete ponúkajú prísľub angažovanosti a konverzácie s publikom, ide viac o to, že začínajú prinášať lepšie marketingové výsledky ako tradičné médiá. Stále však existuje množstvo spôsobov ako plytvať časom a neefektívne minúť peniaze na social media marketing alebo existuje množstvo dôvodov prečo by značka nikdy nemala ísť na sociálne médiá. Veľmi dobrým príkladom sú naše štátne inštitúcie alebo značky kolísajúce na hrane zákona alebo etického správania. Tie by si viac mohli uškodiť ako polepšiť, pretože by nikdy nevyargumentovali otázky nastolené valiacim sa davom hejterov a prešľapy v komunikácii by sa ľahko a rýchlo šírili celým internetom vďaka hashtagom, tagnutiam alebo screenshotom.

Ale späť k hodnoteniam, porovnávaniam a víziám. Minulý rok bol naozaj skvelý pre sociálne siete, ale tento rok im ponúka ešte lepšie vyhliadky. Príjmy Facebooku z reklamy, ktoré sa pohybujú okolo 4.5 miliardy dolárov, sú naozaj impresívne, ale stále tvoria len necelé 1% z celkového svetového reklamného spendu – 611 miliárd dolárov. Nie je však pochýb, že príjmy Facebooku budú naďalej rásť a všeobecne reklamné zárobky sa budú diverzifikovať medzi viacero hráčov na poli sociálnych médií. Značky začínajú chápať ich význam a nikto nereprezentuje lepšie konvertovanie z tradičných kanálov na online kanály ako je americký US Super Bowl. Namiesto tradičnej investície do televízie poslal svoj 30 sekundový spot na YouTube, ktorý mu priniesol 80 miliónov unikátnych videní a jeho reklama sa stala najpozeranejším videom roka. A čo je najlepšie, oproti televízii dokázal videnia a publikum spočítať, zanalyzovať a interpretovať, čo pri televíznych GRPoch asi len ťažko dokážete.

V skratke, nebude trvať dlho, kým sociálne médiá začnú kraľovať média plánom a zmonopolizujú marketingové stratégie a budgety. Aby ste vedeli, čo máte očakávať a čo zahrnúť do social media stratégie na rok 2016, pripravili sme prehľad 5 vecí, ktoré budú robené veľkými značkami inak ako v roku 2015.

#1 Dajte peniaze tam, kde sa o značke hovorí

Akokoľvek je Váš obsah dobrý, pokiaľ jednoducho nezasiahne publikum, tak je Vám na nič. Značky musia tiež akceptovať to, že nie všetky kanály musia byť súčasťou ich media mixu a mali by sa orientovať a investovať do tých, kde má šancu byť ich obsah mainstreamový. A ostatné jednoducho opustiť. Alarmujúco vysoký počet spoločností je chytených v pasci produkovania obsahu, ktorý im prerastá cez hlavu a nestíhajú ho správne zužitkovať.

Plánujte preto investície založené na množstve potenciálnych zákazníkov, ktorých ste schopní zasiahnuť tak, aby sa Vám vrátili vo Vašich biznis výsledkoch a neplánujte ich podľa toho koľko máte fanúšikov na Facebook stránke. Taktiež neprodukujte žiadny obsah, na ktorý nemáte mediálny budget.

#2 Viac videa, ale menej často

Zasiahnuť veľké publikum stojí naozaj veľa peňazí a mesiace tvrdej práce. Video je v tomto prípade najlepším formátom ako to dosiahnuť pomerne lacno a efektívne. Navyše ho môžete použiť viackrát lebo patrí medzi tradičné formáty reklamy, ktoré sa neobnosia tak rýchlo ako napríklad obyčajný banner. Video ponúka veľkú príležitosť rozpovedať príbeh alebo sa len zviditeľniť peknou animáciou. Dajte si viac času na to, aby ste ho poriadne pripravili a s malým budgetom môžete odštartovať jeho virálnu cestu do celého sveta.

#3 Rozmýšľajte o skutočných ľuďoch

Hoci sociálne siete ponúkajú príležitosť masového broadcastu, sú taktiež osobným priestorom, kde len tak hociaké generické správy môžu navodiť dojem nemiestnosti. Rozmýšľajte o publiku ako o reálnych ľuďoch a nie len ako o pixeloch alebo číslach. Objavujte možnosti personalizácie a cielenia. Prispôsobujte obsah pre kategórie a skupiny ľudí, ktoré sú založené na spoločných záujmoch a pocitoch. Ovládanie toho, ako vidia Váš obsah ľudia na rôznych platformách ako je napríklad Facebook, Instagram, Twitter a možno v jeden deň aj Google+, Vám dáva reálnu kontrolu nad Vašim marketingom a šetrí Vám budget.

#4 Pošlite správu

Štyri zo šiestich najväčších svetových sociálnych sietí sú založené na posielaní správ a ich rast je stále nezastaviteľný. Iba zopár marketérov ich zatiaľ vedelo alebo skúsilo využiť. V západných krajinách už spoznali čaro aplikácií ako je napríklad SnapChat, WeChat a podobne a prináša im to naozaj skvelé výsledky. Brandované stickery, vlastné emotikony alebo sponzorované správy si našli miesto u používateľov týchto aplikácií. Koncom roka 2016 budú marketingové schopnosti takzvaných “messaging apps” určite transformované do masového využitia. Globálne značky by preto nemali len tak sedieť a prizerať sa kým sa to stane. Tie šikovnejšie už s nimi experimentujú a pripravujú sa na túto veľkú príležitosť.

#5 Inovujte vďaka poznatkom a skúsenostiam

Je naozaj neskutočne veľa pokušení, pokiaľ sa jedná o marketing na sociálnych sieťach. Od obyčajných reklamných formátov, cez 360 stupňové videá až po virtuálnu realitu. Každý z týchto formátov už zažil svoju slávu alebo jeho sláva a silné dni ešte len prídu. Preto je dobré sa stať takzvaným “early adopter” a skúšať tieto technológie od začiatku. Skúšali ste už napríklad rozpovedať príbeh pomocou 360 stupňového videa? To skoro ešte nikto, ale my napríklad už áno.

Taktiež platí, že najsilnejšie inovácie z minulosti sa raz znovu vrátia, len prídu v inom kabáte. Napríklad taký cinematograf. Je to základná technika videa, ktorá existuje už desaťročia a teraz sa znovu vrátila, ale v digitálnej podobe. Na Facebooku sa oň idú teraz ľudia potrhať. Značky a ich agentúry by mali byť vždy horlivé stať sa časťou veľkej veci a pravdou je, že šance stoja rovno pred Vami, len sa ich treba chytiť.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia