Na Slovensku už niekoľko mesiacov funguje prvá online tržnica, ktorá svoje pôsobenie začala dosť netradične, keď online predbehol kamennú stavbu. Tržnica Nivy bude súčasťou Stanice Nivy - veľkého nákupného centra v srdci Bratislavy, spojeného s autobusovou stanicou. Trhovníkov v nej nájdete už teraz, a to v online priestore vo forme multimerchant eshopu.
V online ponuke sa nachádza pestrý mix veľkých zavedených hráčov spolu s malými farmármi, ktorí sa navzájom dopĺňajú. Z pohodlia obývačky či kancelárie na pár klikov nakúpite kvalitné mäso, poctivé mliečne produkty, čerstvé pečivo či rôzne neštandardné novinky.
Výhodou online obchodu je, že sa tam zmestí oveľa viac ako do kamennej tržnice. Eshop je pre trhovníkov podstatný predajný kanál. Mnohí rýchlo pochopili pridanú hodnotu online tržnice, silnej platformy, ktorá im umožní ušetriť zdroje súvisiace s investíciou do vlastného eshopu, trvalého marketingu takéhoto predajného kanálu. Našou úlohou bolo o farmárskych produktoch hovoriť a podporiť ich predaj cez eshop. Tento druh eshopu má svojich vážnych konkurentov. Avšak originálny eshop má obrovský potenciál. Zvolili sme vhodnú content online stratégiu. Klient mal záujem predovšetkým o propagáciu na sociálnych sieťach ako Instagram a Facebook, približne 20 príspevkov mesačne, a tiež o reklamu na Google. Úlohou bolo zviditeľniť značku vďaka zvoleným marketingovým nástrojom a kanálom.
Výzva prišla v podobe zmeny zaužívaného správania zákazníkov. Spolu s klientom sme zladili takú online komunikačnú stratégiu, ktorá podporila základnú filozofiu Tržnice Nivy: lokálne, zdravo, chutne a s citom. V tomto duchu sme zvolili produktové aj brandové príspevky, ktoré sme podporili platenou reklamou. Dali sme si záležať na kvalitných popisoch, doplnili sme ich aj aktuálnymi, sezónnymi, či “mood” príspevkami so štýlovými fotografiami. Súbežne s instagramovou komunikáciou sme prispievali aj na Facebook fanpage, kde prebiehali aj súťaže. Okrem klasických postov sme klientovi nastavili aj Shoppable tags či Linktree, čiže užívatelia si produkty mohli objednať aj zaplatiť rovno pri prezeraní príspevku a neodkladať kúpu na neskôr. Link ich smeroval priamo na e-shop, kde nákup v pohodlí domova zrealizovali. Content stratégia sa podarila. Okrem sociálnych sietí sme nastavili aj Google PPC kampane: search, display, shopping ads.
Aj vďaka dobre zvolenej komunikačnej stratégii a intenzívnej komunikácii s klientom sme posilnili povedomie o značke, a tým sme zvýšili informovanosť ľudí. Kvalitné potraviny sa dajú kúpiť aj online a za férové ceny. Aj my sme prispeli k zvýšeniu objednávok cez eshop, ako aj jeho návštevnosť a to v rámci stanoveného budgetu. Snažili sme sa naplno využiť možnosti, ktoré poskytujú sociálne siete s dôrazom na kvalitný obsah s pridanou hodnotou.
Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia