Natívne video na Twitteri nie je vo všeobecnosti ani rok staré a v našich geografických šírkach sa dá stále považovať za novinku. Napriek tomu stále na seba púta veľa pozornosti. Podľa posledných štatistík užívateľov z U.S. to vyzerá na poriadny trhák:
- 82% užívateľov pozerá video na Twitteri
- 90% videí na Twitteri je pozretých na mobile
- Užívatelia na Twitteri sú až 1.9x náchylnejší uploadovať video ako bežný internetový používateľ
- Natívne video na Twitteri prináša viac angažovanosti ako ostatné formáty a to nasledovne:
- 2.5x viac odpovedí
- 2.8x viac retweetov
- 1.9x viac obľúbenosti
Ak ste sa už pokúšali zaujať twitterových užívateľov videom a nedosiahli ste ani zďaleka podobných výsledkov, tak asi robíte niečo zle. Tu je zopár vecí, ktorým sa určite vyhnite a video Vám začne prinášať želané ovocie.
Nepromujete
Twitterová “nástenka” je aktualizovaná a zoraďovaná chronologicky a nefunguje na princípoch Facebooku a teda neobsahuje žiadny algoritmus, ktorý by vyťahoval Vaše video späť na začiatok nástenky alebo by ho ukazoval užívateľom viac krát na prvých miestach. Aby ste mali viacej očí na videu, skúste ho umiestniť ako promovaný tweet. To zaručene privedie viacej videní a angažovanosti.
Neoptimalizujete pre mobil
Možno ste si na začiatku všimli, že viac ako 90% videí je pozretých na mobile. Toto číslo je naozaj obrovské a definitívne stojí za zváženie už pri produkcii videa. Rozmýšľajte nad tým ako ľudia pozerajú obsah, keď sa skrolujú nástenkou na Twitteri a čo iné môže konkurovať Vášmu videu na ich nástenke. Taktiež zvážte, že užívatelia na mobiloch budú video konzumovať v kratších časoch ako tie na počítačoch.
Zabúdate, že videá sú spúšťané bez zvuku
Toto je jedna z vecí, na ktorú každý zabúda aj pri videách na Facebooku. Ak je Vaše video postavené predovšetkým na voice-over, tak ho ľudia nebudú pozerať. Zvážte pridanie tituliek, použite pozornosť priťahujúce animácie textu alebo nájdite spôsob ako vizuálne povedať príbeh.
Robíte to príliš dlhé
Ak promujete video pomocou Twitter Ads, tak najdlhšia povolená dĺžka je 30 sekúnd. Toto môže byť skvelé, ak sa neviete zmestiť s Vašim posolstvom do 10 sekúnd, ale divák veľmi rýchlo stratí pozornosť.
Rozmýšľajte nad tým, že video štartuje automaticky pomocou autoplay a použite prvých pár sekúnd na zachytenie pozornosti diváka všemožným aj so značkou nesúvisiacim spôsobom.
Nehovoríte fanúšikom, čo robiť
Každá značka má rôzne ciele pre svoje video. Možno ste z tých, ktorí pozerajú na pozretia, angažovanosť, leady alebo konverzie. Môžete vytvoriť dokonalý vizuálny klip, ale na čo vôbec bude, keď nesplní Vaše KPI?
Ak je cieľom videa povedať ľuďom “hej, navštívte našu stránku”, tak im to naozaj povedzte. Nezabudnite tiež napísať pútavý text do tweetu s videom.
Ste nudný
Ak je Vaše video zábavné, tak potom divák zabúda, že sa pozerá na platenú reklamu. Pokúste sa do videa vložiť emócie, odpovede alebo naučte fanúšikov niečo, čo pred tým nevedeli. Ako hovoria výskumy samotného Twitteru, znieť ľudsky, rozprávať príbeh a zabávať, sú overené cesty k úspechu.
Neplánujete ho
Ste zaneprázdnení, to chápeme, a čakať na uploadnutie videa a prejsť celým procesom definitívne zaberá čas. A keď si tento čas nájdete, môže byť buď neskoro alebo je to nevhodný čas pre Vaše publikum. Je množstvo nástrojov na plánovanie Tweetov, ale najlepší z nich je asi Buffer. A problém je vyriešený.
Nasledujete a nevediete
Sociálne média sa vyvíjajú a menia vo veľmi rýchlom období a vždy sa treba držať na špici krivky. The Wall Street Journal nedávno napísal o možnosti takzvaných “pre-roll” videí na Twitteri, tak začnite už myslieť dopredu!