Chytili ste sa na vlnu Instagram adov a rozmýšľate ako ešte generovať viacej leadov? Existuje ešte jedna možnosť, ktorá je stará ako Instagram samý. A to sú tazkvaní “influenceri” alebo ľudia, ktorí sú mienkotvorní a Instagramové publikum ich zbožňuje. Inak povedané, ľudia s obrovským počtom followerov.
1. Vyberte si správnych influencerov
Úplne prvú vec, ktorú treba urobiť, je identifikovať Instagramových influencerov, ktorí majú pre Vás relevantné publikum a kontaktovať ich.
Dajte si na čas a browsujte a objavujte účty Instagromových užívateľov, ktoré prislúchajú Vášmu biznisu a prelustrujte aj ich followerov, aby ste lepšie trafili Vašu cieľovú skupinu.
Ak ste už takýto účet našli, pozrite sa taktiež na Instagramom navrhované účty (suggested accounts), ktoré sa objavujú vo vrchnej časti obrazovky.
Urobte si zoznam aspoň desiatich účtov, ktoré chcete využiť. Zamerajte sa na také, ktoré majú viac ako 1000 followerov. Pre ameriku platí viac ako 100 000 followerov. Nepozerajte však iba na počet followerov, pretože to nehovorí o všetkom. Pozrite sa taktiež na ich posty, či tam vidíte angažovať sa ľudí – počet lajkov a komentov – a zanalyzujte, či je tento angažment rovnomerný na každom poste.
Po tom ako si dokončíte tento zoznam, začnite s kontaktovaním influencerov. Opýtajte sa ich, či by im nevadilo pridať link Vašej landing page do ich “Bio” v profile.
Instagram profily, ktoré sú otvorené reklamným príležitostiam, sú ľahšie dostupné a zvyčajne majú už v bio napísané svoje email adresy alebo Kik meno (Kik je aplikácia na posielanie správ, používaná Instagramovou komunitou) .
Keď už máte získané kontaktné údaje, je čas napísať správu, ktorú im odošlete. Vysvetlite v nej, že chcete promovať svoj Instagram účet a biznis a chcete vedieť, či sú otvorení takejto možnosti. Ak áno, tak im pošlete Váš návrh.
Existuje množstvo spôsobov ako finančne ohodnotiť Instagram účet. Napríklad podľa počtu followerov, angažovania, kategórie alebo prineseného ROI. Ceny sa môžu hýbať aj podľa toho, či je účet súkromný alebo brandovaný.
Pokúste sa cenu vyjednať. Nedílujete priamo s Instagramom, takže ceny môžu byť ušité pre Vašu situáciu. Niektoré Instagram účty zarábajú mesačne tisícky eur, tak sa nebojte a ceny zjednávajte. Pamätajte pri tom, že ak ste malá firma, stačí Vám menšie publikum. Ak zistíte, že sa Vám to začína oplácať, môžete investovať do väčších influencerov. Väčší Instagram influenceri majú vlastných agentov alebo agentúry v zastúpení, preto sa môže stať, že Vám na obyčajné správy vôbec neodpovedia. Na Slovensku sú to väčšinou mediálne hviezdy, ktoré by aj bez Instagramu mali svojich agentov.
2. Pripravte si Landing Page
Potom ako už máte dohodnutých influencerov, ktorí budú s Vami spolupracovať, potrebujete vytvoriť landing page pre Vašu kampaň. O tom, ako správne vytvoriť landing page sme už písali v predošlých blogoch a mala by byť jednoznačne čistá, jednoduchá a mala by obsahovať opt-in formulár. Ak chcete privádzať návštevnosť z Instagramu na Vašu landing page a vyzvať návštevníkov, aby Vám zanechali kontaktné údaje, musíte ich motivovať a ponúknuť im niečo zadarmo.
Ponukou môže byť príručka, report, lekcia, ebook alebo webinár. Pretože ak chcete generovať leady, musíte užívateľov požiadať minimálne o ich emailovú adresu. Pamätajte, že cenné informácie, ktoré ponúkate sú pre ľudí najlepším spôsobom ako si zapamätať Váš biznis.
Cieľom Vašej landing page nie je predávať, ale pritiahnuť leady a pozornosť Instagram užívateľov. Preto musí byť Vaša landing page taktiež responzívna, keďže 99.9% Instagram užívateľov sa nachádza na mobilných zariadeniach a taktiež sa k Vám z nich budú preklikávať.
3. Odpáľte kampaň
Doručte promo stratégiu a materiály influencerom a ubezpečte sa, že tomu dokonale rozumejú. Toto sú materiály, ktoré by ste mali doručiť:
– Titulok so silnou výzvou k akcii (CTA) s pozvaním pre followerov, aby otvorili linku v influencerovom bio.
– Obrázok Vášho produktu alebo služby. Taktiež môžete využiť CTA.
– Link k landing page. Upravte linku s link trackerom alebo UTM parametrami pre google analytics, aby ste mohli sledovať Vaše ROI a na základe neho hodnotiť a odmeňovať aj influencera.
Keď poskytnete tieto tri elementy, influencer môže vypublikovať svoj prvý post a dať si linku do svojho bio. Takže čo vy na to? Všetko čo potrebujete je jednoduchá landing page, minimálny budget a šikovnú agentúru, ktorá Vám s Instagramu vytiahne maximum 😉