Ak patríte medzi tých, ktorí neustále hľadajú nové spôsoby, ako dostať svoj web na vyššie pozície v organickom vyhľadávaní, ste na správnej adrese. Prešli sme najnovšie trendy v oblasti SEO a dali sme ich dokopy v tomto článku, v ktorom pre vás máme dobrú a zlú správu.
Existuje veľa faktorov, ktoré berie Google okrem contentu pri rankovaní webov do úvahy a za tieto signály kvality vás štedro odmení vyššou pozíciou vo výsledkoch vyhľadávania. Okrem toho v článku nájdete aj ďalšie spôsoby, ako priviesť návštevníkov na web.
Zlá správa je, že budovanie organickej návštevnosti nie je v žiadnom prípade jednoduché. Na druhú stranu je to investícia, ktorá sa vám časom určite vráti. Poďme si teda povedať, čo ešte stále platí v roku 2015, čo je nové a na čo si dať pri Search Engine Marketingu (SEM) pozor.
Začnite prieskumom kľúčových slov. Pred tým, než sa pustíte do optimalizovania webu na kľúčové slová, urobte si domácu úlohu a definujte témy a výrazy, na ktoré chcete vo vyhľadávaní “rankovať”, čiže pri ktorých z nich sa chcete zobrazovať na zaujímavých pozíciách vo výsledkoch. Odporúča sa začať s 5-10 témami, ktoré sa úzko týkajú vášho biznisu a ďalej ich rozmeniť na drobné v podobe konkrétnych kľúčových slov, ktoré môžu ľudia v súvislosti s nimi vyhľadávať. Zamerajte sa na kľúčové slová s veľkým objemom vyhľadávania a čo možno najnižšou konkurenciou.
Používajte “long-tailové” kľúčové slová. Ak máte napríklad prekladateľskú agentúru, neuspokojte sa iba so základnými kľúčovými slovami ako “preklady”, ktorý má každý váš konkurent na internete. Zájdite ďalej a buďte špecifickí. Optimalizujte web pre dlhšie slovné spojenia používané vašou cieľovou skupinou a dajte si za cieľ používať výrazy ako “technické preklady z angličtiny do slovenčiny”. Podľa Quicksprout.com pochádza až 91% organickej návštevnosti z long-tailových kľúčových slov. Skôr či neskôr si vás Google a ostatné vyhľadávače všimnú a identifikujú váš web ako zdroj hodnotného obsahu pre používateľov a posunie vás vo vyhľadávaní do popredia. Nehovoriac o tom, že používaním špecifických kľúčových slov sa dostanete bližšie k vašej cieľovej skupine. Zamýšľajte sa pritom nad tým, čo ľudia naozaj zadávajú do vyhľadávačov, keď riešia svoj problém.
Ak chcete zistiť, cez aké kľúčové slová k vám momentálne prichádzajú vaši návštevníci, začnite vo vašom Google Analytics účte: Acquisition – Campaigns – Organic Keywords. Aj keď množstvo hľadaných výrazov vám Google neprezradí a označí ako (not provided), stále získate prístup k desiatkam a možno aj stovkám kľúčových slov, cez ktoré sa k vám ľudia dostávajú. Prístup k naozaj všetkým kľúčovým slovám získate cez Google Webmaster Tools, po novom už Google Search Console. Tam nájdete slová, ktoré prinášajú väčší objem trafficu na váš web a môžete sa v ďalšej stratégii zamerať na tie, ktoré sú pre vás dôležité z hľadiska biznisu.
Ak zistíte, že veľa ľudí k vám prichádza napríklad cez výraz “preklady z angličtiny”, zadajte si ho následne do Googlu a zvážte, či by pre vás neboli vhodné aj ďalšie výrazy, ktoré ľudia vyhľadávajú a v prípade, že áno, optimalizujte svoje stránky aj pre tieto slová – pýtate sa ako? Jednoducho ich iba pridajte do vašich článkov.
Na detailný prieskum odporúčame využiť jeden z mnohých nástrojov na analýzu kľúčových slov. V Google Adwords nájdete medzi nástrojmi bezplatný Keyword Planner, pomocou ktorého získate širší obraz o tom, čo ľudia z vami zvolenej lokality vyhľadávajú:
Netreba to samozrejme preháňať. Text musí ostať podľa možnosti zrozumiteľný, tak sa skúste v textoch vyhnúť vetám ako “Robíme kvalitné preklady z angličtiny do slovenčiny cena sa vám bude páčiť.” 😉
Blogujte a vytvárajte kvalitný unikátny obsah. Blogovanie je bez pochyby jedným z najefektívnejších spôsobov, ako zvýšiť organickú návštevnosť na vašom webe. Snažte sa písať a publikovať články čo najčastejšie, avšak nie na úkor kvality. Čím viac kvalitného obsahu máte na webe alebo blogu, tým je vyššia šanca, že organická návštevnosť si nájde cestu aj k vám. Ak sa pozriete na graf od serpIQ zobrazený nižšie, zistíte, že na to, aby sa web dostal na prvú stranu vyhľadávania na Googli potrebuje aspoň 2 032 slov. Na vysnívané prvé tri pozície potom aspoň 2 400.
Pomáhajte Googlu odpovedať na otázky. Obsah, ktorý uverejňujete na svojich stránkach by mal mať okrem dĺžky ešte niečo veľmi dôležité – mal by riešiť reálne problémy návštevníkov a doslova odpovedať na ich otázky. S každým updatom, ktorý Google prinesie, sa zlepšuje jeho schopnosť rozumieť významu slov a fráz, ktoré ľudia hľadajú, čo mu následne pomáha v tom, aby na tieto podnety čo najlepšie reagoval v podobe relevantných výsledkov vyhľadávania.
Chcete, aby vaše stránky zobrazoval medzi prvými priečkami na prvej strane výsledkov? Jasné, že chcete! Tak vytvárajte obsah, ktorý ľudia hľadajú a odpovedajte v ňom na špecifické otázky, ktoré sa ľudia Googlu pýtajú. Ak mu pomôžete na tieto otázky relevantne odpovedať, nemá dôvod vašu stránku ľuďom nezobrazovať. Práve naopak, vynesie vás doslova až navrchol! Vyhľadávania a návštevnosti. To je dôvod, prečo sme tento článok nazvali “Ako zvýšiť organickú návštevnosť webu v roku 2015”. Chceme totiž pomáhať Googlu a odpovedáme v ňom na vašu špecifickú otázku 😉
Budujte (kvalitné) spätné odkazy. Nie je žiadnym tajomstvom, že ešte aj dnes Google prioritizuje web stránky, na ktoré smeruje množstvo odkazov z iných webov. Čím dôveryhodnejšia stránka, tým väčšiu má link hodnotu. Žiadajte preto klientov, priateľov, známych, dodávateľov, partnerov, kohokoľvek, aby na svoju webku umiestnili odkazy smerujúce k vám. Nemusíme spomínať, že nikdy neuškodia vlastné linky zo súkromného blogu, Facebooku, Twitteru, LinkedInu a podobne. Každá z takýchto aktivít dostáva váš biznis do povedomia a vašu URL adresu na internet.
Ale pozor na vec, ak to preženiete a stavte sa, že Google vie rozlíšiť, koľko spätných odkazov je vo vašom prípade v norme, hrozí vám pokuta. Google si na vás skôr či neskôr posvieti a váš website traffic zmrazí ako účet daňových podvodníkov. A preto nevytvárajte lacné spätné odkazy ani si ich od nikoho nekupujte. Google to zistí.
Prispievajte do diskusných fór. Zapájajte sa do online debát, ktoré sa týkajú vášho biznisu. Nezabudnite vždy pridať odkaz na svoj web/blog/článok k téme.
Používajte interné odkazy. Možno sa pýtate, na čo vám bude presmerovávať návštevníkov webu z jedného článku na druhý, no odpoveď je jednoduchá. Čím dlhšie sa vaši návštevníci u vás zdržia, tým ho považuje Google za relevantnejší a tento významný signál odmení vyššou organickou návštevnosťou.
Využite virálny marketing. Tak napríklad dobrý e-book s odkazom na váš web nikdy nie je zlý. Alebo také stručné produktové video s odkazom na web, ktoré nahráte na YouTube. Čokoľvek hodnotné alebo zábavné má potenciál priviesť vám na stránku návštevnosť. Svoju URL adresu preto nezabúdajte pridať na každý kúsok obsahu, ktorý vysielate do sveta.
Nezabudnite na meta tagy. Starý meta title, description a keywords tag stále fungujú a preto by ste ich mali zakomponovať do každého blogu a podstránky.
Keď človek tvrdo pracuje, skôr či neskôr sa mu námaha vráti. To isté platí pri organickej návštevnosti. Ak ju chcete získať, musíte si ju zaslúžiť. Znamená to byť konzistentný, vytvárať kvalitný relevantný obsah, využívať príležitosti, na ktoré konkurencia zabudla a podľa možnosti sa nesnažiť oklamať systém. Kto sa dnes snaží podviezť Google, rýchlo príde na to, že jeho algoritmy sú na podvodníkov pripravené.
Dobrá rada na záver. Ak chcete zvýšiť organickú návštevnosť na svojom webe, dajte svojim zákazníkom to, čo hľadajú. Držíme palce!