Kremsa Digital

4 spôsoby ako preskúmať Vašu konkurenciu na sociálnych médiách

28.08.2015

4 spôsoby ako preskúmať Vašu konkurenciu na sociálnych médiách
Určite ste už počuli o Facebook Graph Search, ale stopercentne ste ho ešte nepoužili. FGS je výborným nástrojom pre zistenie, čo funguje pre ostatné značky na Facebooku.

Zaujíma vás, ako pracuje vaša konkurencia so sociálnymi médiami? Je vždy dobré vedieť a sledovať, čo robia iné firmy a čo pre nich funguje. Ak sa pustíte do analýzy online marketingu vašej konkurencie, nájdete množstvo inšpirácii aj pre váš biznis. V tomto článku objavíte štyri spôsoby ako preskúmať prácu vašej konkurencie na Facebooku, Twitteri a Google+.

1. Spoznajte spoločné záujmy fanúšikov

Určite ste už počuli o Facebook Graph Search, ale stopercentne ste ho ešte nepoužili. FGS je výborným nástrojom pre zistenie, čo funguje pre ostatné značky na Facebooku. Ponúka množstvo spôsobov ako a čo hľadať na Facebooku a jeden z týchto spôsobov ako získať užitočné informácie je pátrať po záujmoch fanúšikov vám podobných stránok. Napríklad, ak skúmate ako konkurenciu Zaru, použite kľúčovú frázu “interests liked by people who like Zara“. Facebook Graph Search je v podstate vyhľadávacie okienko na Facebooku, v ktorom môžete hľadať takéto špecifické veci, len ak si prepnete jazyk na English

Zber týchto informácií vám pomáha identifikovať obsah, ktorý rezonuje medzi vašimi zákazníkmi a predikuje ich správanie. Sledujte rôzne záujmy a identifikujte ľudí, ktorí zdieľajú podobné záujmy. Taktiež môžete pátrať po skupinách, v ktorých sa nachádzajú ľudia, ktorí lajkli isté stránky. Použite nasledujúcu frázu: “groups joined by people who like Zara.”

Takýmto spôsobom môžete zacieliť špecifické Facebook skupiny, aby ste prilákali potenciálnych zákazníkov. Pokojne sa pridajte do týchto skupín a začnite participovať na diskusiách. Ak ste ešte nepočuli o Inboud marketing – tak toto je on v najčistejšej forme. Nepostujte do skupín však žiadny promo obsah lebo to začne byť pre ostatných obťažujúce a poškodí to vašej značke.

Ďalší spôsob ako získať dáta je nájsť spoločné pojítka medzi značkami vo vašej brandži. Ak chcete upresniť hľadanie na Facebooku, tak skúste takúto frázu: “people who like Zara and like Kremsa Digital and live in Slovakia”. Čo sa týka tohto vyhľadávania, tak jediný limit je naozaj obloha. Je možné použiť toľko kombinácií, koľko vás len napadne.

2. Porovnajte aktivity na Facebooku

Fanpage Karma by mal byť pre vás “must have” nástroj pre monitorovanie aktivít konkurenčných značiek vo vašej brandži. K dispozícii je platená a taktiež free verzia. Nehanbite sa vyskúšať neplatenú verziu, stačí zadať iba meno Facebook stránky, ktorá vás zaujíma a potom kliknite na tlačítko “Get Free Insights”. Následne sa Vám ukáže list s výsledkami rôznych metrík.

Metriky vám umožnia identifikovať dni a konkrétne časy, kedy sa ľudia najviac angažujú s postami. Taktiež môžete názorne vidieť, kde sa fanúšikovia nachádzajú a ako stránka reaguje na ich aktivity a oni zase na tie stránky. Ďalšou vychytávkou sú prehľady budgetov ostatných spoločností, ktoré idú na Facebook reklamu.

3. Analyzujte publikum na Twitteri

Výborný nástrojom na analýzu Twitter stránok je Twitonomy. Dokáže spoľahlivo identifikovať, čo funguje pre ostatné značky vo vašej brandži. Taktiež vám umožňuje sledovať hlavné záujmy ich followerov.

Po tom, čo sa prihlásite stačí vložit názov značky do search boxu. Následne sa vám objaví stránka, kde môžete vidieť populárne hashtagy pre tieto značky, ktoré môžete použiť aj pre seba, aby ste zvýšili traffic na vašom Twitter účte. Štatistiky poskytujú obraz používateľov, ktorí sú najviac hodnotný pre dané značky. Sú to tí, ktorí najviac retweetujú, odpovedajú alebo zmieňujú danú značku. Ak navštívite profily týchto užívateľov, môžete ľahko spoznať ich vplyv aj na iné komunity, ktoré sa vám môžu hodiť.

Môžeme si pozrieť analýzu napríklad Tatra Banky, ktorá z konkurenčných bánk najlepšie pracuje s Twitter profilom. Ich aktivita  je meraná na 0.37 tweetu za deň a skoro 12 percent ich tweetov sú následne retweetnuté, čo je naozaj vysoký pomer viral boostu. Ak ste náhodou konkurenčná banka, môžete sa veľmi ľahko pozrieť na ich followerov a influencerov a pritiahnuť ich k sebe.

4. Identifikujte influencerov na Google+

Takzvaný Google Ripples je integrované rozšírenie Google+ pre Firefox a Chrome. Tento nástroj môžete použiť, aby ste našli tých najsilnejších pužívateľov Google+. Využíva zobrazovanie takzvaných pavučín a okruhov, v ktorých je na prvý pohľad dosť tažká práca. Stačí sa len zorientovať a systém bude naraz pre vás jednoduchý. Vieme, že Google+ stále bojuje so svojou popularitou a na Slovensku je to ešte horšie, ale aj tá malá skupina ľudí, čo sa tam nachádza, vám vie urobiť pekné výsledky. Tak ich poriadne zanalyzujte a pustite do práce s nimi.

Súčasný online zákazníci sú múdrejší a prefíkanejší ako kedykoľvek pred tým. Pritiahnuť ich pozornosť si vyžaduje postaviť sa z radu von a ponúknuť niečo, čo ostatní nemajú a nikto vám na to nepovie nie. Preto si takýto prieskum treba urobiť aspoň každé tri mesiace. Aj keď vám to zoberie čas, tak určite vám to prinesie viacej výsledkov.

 

Ak potrebujete pomôcť so správou sociálnych sietí, napíšte nám na office_sk@kremsa.com. Radi vám pomôžeme a poradíme.

Naše aktivity v oblasti správy sociálnych sietí nájdete na https://kremsa.sk/service/social-networks/.

Zdroj: http://www.socialmediaexaminer.com/




Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia