Na rozdiel od Facebooku vám na túto reklamu nekliká, človek, ktorý pre vás nemôže byť žiadnym prínosom, ale skôr sa stane, že vám na ňu klikne napríklad taký riaditeľ IBM. Priznajme si, že tento klik, hoci sa možno nikdy neskonvertuje v reálnu hodnotu, je určite dôležitejší ako klik od anonymného surfera sociálnych sietí. Poďme sa teda pozrieť, čo všetko táto reklama ponúka, ako sa s ňou pracuje a aké má výsledky.
Formy reklamy
Pri nastavovaní adov máte na výber z dvoch spôsobov. Klasický ad, ktorý sa vám vie zobraziť v pravom paneli alebo sponzorovaný obsah. My sme sa vybrali do klasického adu. LinkedIn vám neponúka veľa možností pri jeho nastavení a ak ste prišli práve z Adwords alebo Facebook Ads bude sa vám zdať, že z vás táto sieť robí totálnych hlupákov a nemôže to hádam myslieť vážne. Jednoducho zadáte meno kampane, jazyk a obrázok s textom. Môžete si vybrať, či chcete prelinkovať váš ad na konkrétnu stránku alebo má smerovať na LinkedIn profil. Ešte máte na výber z troch formátov a to štvorec, dlhá verzia po šírke a dĺžke. Vzhľadom na wordingové obmedzenie inzerátu a taktiež veľkosti obrázku, musíte vsadiť na jednoduchú kreatívu, ktorá v sebe musí niesť jasne čitateľný odkaz s prelinkom na hodnotný obsah,
Cielenie
Opäť tu máme na výber klasický targeting, ktorý je veľmi chudobný. Viete si vybrať lokáciu, zameranie biznisu, pracovnú pozíciu, vek a perličkou je funkcia “seniority”, kde viete zacieliť priamo na manažérov, riaditeľov a inú funkciu vo firme. Toto sú unikátne cielenia, ktoré sú charakteristické pre biznis sociálnu sieť a nikde inde ich nenájdete. V tomto môžeme LinkedIn odlišovať od iných inzertných sietí.
Nastavenia kampane
Klasický denný budget a minimálny bid nechýba ani tu. Ale nič iné tu už nie je. Môžete si vybrať, či chcete platiť za impresie alebo za kliky. V tomto pohľade je LinkedIn asi najdrahšia inzertná sieť na svete. My sme si vybrali impresie, keďže minimálna navrhovaná cena za klik bola 5,50 eura a za 1000 impresií to bolo 2,21 eura. Samozrejme závisí to od bonity vašej cieľovky. My sme cielili na manažérske a sales funkcie a od toho sa patrične odzrkadlila aj cena.
Výsledok?
Veľmi biedny. S denným budgetom 10eur sme za 4 dni dosiahli 19 tisíc impresií a iba 2 kliky, ktoré boli na inzerát vedúci na LinkedIn profil. Tie, ktoré boli prelinkované na stránku nezaznamenali ani jeden klik. Priemerná cena za klik bola 2 eurá a CTR 0.011%.
LinkedIn bude musieť ešte veľa investovať do vývoju reklamnej sieti aby sa stala atraktívna pre inzerentov. Navyše sa vám oplatí cieliť iba na anglicky hovoriace krajiny. Ak to však chcete vyskúšať tak s chuťou do toho pretože LinkedIn ponúka v týchto dňoch 40 eurový kredit na reklamu zadarmo. Tak prečo to nevyužiť?