Kremsa Digital

Nahradia notifikácie na telefónoch marketingové emaily?

16.02.2015

Nahradia notifikácie na telefónoch marketingové emaily?
V dohľadnej dobe sa začnú objavovať sponzorované notifikácie, ktorým sa už nebudete vedieť vyhnúť, tak ako je to pri SMS marketingu. Treba sa na ne pripraviť, tak ako zo strany majiteľa smartfónu, tak aj zo strany marketéra.

Ak máte smartfón, určite dobre poznáte takzvané “push notifikácie”, ktoré Vám raz za čas rozsvietia telefón s určitou informáciou. Pre veľa z nás sú tieto oznámenia obťažujúce a radšej si túto funkciu notifikácií z aplikácií vypíname. Napriek tomu sa v dohľadnej dobe začnú čím viac objavovať sponzorované notifikácie, ktorým sa už nebudete vedieť vyhnúť, tak ako je to pri SMS marketingu. Treba sa na ne pripraviť, tak ako zo strany majiteľa smartfónu, tak aj zo strany marketéra.

Push notifikácie existujú takmer na všetkých mobilných operačných systémoch a v aplikáciach ich rozlišujeme ako obyčajné a inteligentné. Za tie obyčajné považujeme tie, ktoré slúžia len na oznámenie správy, zatiaľčo tie inteligentné informujú užívateľa o polohe, čase a dátume, blízkosti niekoho alebo sú spustené na základe nejakej aktivity.

Kým počet notifikácií za posledné roky rapídne vzrástol, nevyhli sme sa ani nárastu spamu v nich. V súčasnej dobe má aktivované notifikácie vo svojich mobiloch niečo okolo 52% užívateľov, čo je dosť veľké publikum na marketovanie. Dáta o ich pozeranosti na referenčnej vzorke 10 miliónov notifikácií, ktoré zverejnila spoločnosť Kahuna, ukazujú až 40% click-through rate. Čo znamená, že skoro polovica ľudí klikne na zobrazenú notifikáciu. Aj keď sú to  napohľad alarmujúce čísla a určite sa pri nich veľa marketérov zodvihlo zo stoličky, treba myslieť reálne a uvedomiť si, že tieto číslo budú s pribúdajúcou reklamou klesať. Každopádne už teraz je jasné, že tieto notifikácie budú efektívnejšie ako samotné emaily.

Vzhľadom k tomu, že atraktivita emailov klesá, marketéri sa musia obzerať po nových spôsoboch ako zasiahnuť svoje cieľové publikum. Mohlo by sa zdať, že najvýhodnejším riešením pre značky bude mať svoju vlastnú aplikáciu. Takéto myslenie však nie je správne a treba si zvážiť svoju relevanciu značky k používanosti aplikácie. Pre využitie notifikácií aj bez našej vlastnej aplikácie máme veľa iných možností cez tretie strany ako sú napríklad aplikácie Apple Passbook, Facebook, Instagram, Pinterest alebo Twitter. Taktiež vieme využiť technológie ako Bluetooth alebo Wi-Fi siete, ktoré nám dovoľujú posielanie relevantných notifikácií tzv. in-store.

Aj keď takéto push notifikácie by mohli eventuálne nahradiť maily, tak jedna z vecí, na ktorú musí marketér pamätať, je pravidlo “hodnoty výmeny”. To znamená, že ľudia majú radi kupóny, zľavy a pridané informácie o produktoch a nemajú radi, keď sú bombardovaní správami vo svojom voľnom čase. Tak isto ako pri emailoch si treba dávať pozor, aby sme to zbytočne neprehnali a nezabili celú hodnotu komunikácie s našimi zákazníkmi.

Predtým ako sa rozhodnete ísť do push notifikácií by ste si mali položiť tieto otázky:

1. Je ten správny čas, aby sme nášho zákazníka marketovali aj cez push notifikácie?

2. Vieme prostredníctvom aplikácie zhromaždiť aj pridané informácie o zákazníkovi ako je napríklad poloha alebo informácie, ktoré by mohli byť pre nás cenné?

3. Ktoré typy notifikácií fungovali v minulosti? Znamená to že fungovali v minulosti, že budú fungovať aj dnes?

4. Aký “tone of voice” zvoliť pri oslovení zákazníka prostredníctvom notifikácie?

Podobne ako na Twitteri, by sme mali tieto notifikácie udržať krátke, jednoduché a zároveň milé. V týchto troch aspektoch nebude mailová komunikácia nikdy konkurenciou, aj keď ňou vieme podať grafickú alebo dlhšiu správu a pripojiť aj link. To taktiež však môže byť v budúcnosti aj parketou notifikácií.





Komentáre






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia