Pri každej kampani sa ťažko rozhodujete, do ktorého cielenia dať najviac peňazí alebo ako vôbec samotnú kampaň cieliť? Máme pre vás zopár tipov aké cielenia na Facebooku v súčasnosti fungujú najlepšie.
1. Fanúšikovia
Možno sa to vám to bude zdať čudné, platiť za to aby ste zasiahli ľudí, ktorí sú už vašimi fanúšikmi a zrejme ste už raz za nich zaplatili. Mali by ste si však za každým uvedomiť akú cenu má pre vás táto skupina ľudí a treba ju neustále podporovať. Aj keď si myslíte, že to robíte vašimi pravidelnými postami, tak vás musíme sklamať lebo organický reach postov zasiahne tak desať percent vašich fanúšikov. Ak idete propagovať produkt, ktorý zároveň chcete aj predať, tak fanúšikovia sú tí, ktorí si to od vás s najväčšou pravdepodobnosťou kúpia ako prví a môžete pri nich počítať s neuveriteľne rýchlou návratnosťou investície do reklamy.
2. Custom Audience (Email Subscribers)
Toto je pravdepodobne váš najcennejší list, pretože obsahuje nielen tých ľudí, ktorí sa prihlásili na odber vášho newslettra, ale aj tých, ktorí už pravdepodobne od vás nakúpili. Vytvorením reklamy zameranej na odberateľov noviniek, ktorí ešte nie sú vašimi fanúšikmi, určite navýšite vašu fanúšikovskú základňu a zároveň zvýšite povedomie o vašej značke a produktoch. Keď cielite na túto skupinu, vylúčte súčasných fanúšikov, pretože nie je žiadny dôvod aby ste ich zasahovali dva krát.
3. Website Custom Audiences
Inak povedané, návštevníci vašej stránky. Len malé množstvo návštevníkov vašej web stránky je zároveň prihlásené aj na odber vašich noviniek a väčšina z nich zrejme prichádza cez Google alebo platenú reklamu. Toto cielenie zapĺňa dieru medzi fanúšikmi a odoberateľmi newsletteru a zvyčajne tvorí tak 80 percent návštevníkov vašich stránok, ktorí čítajú obsah. A čo môže byť lepšie ako promovať produkt človekovi, ktorí už bol na vašej stránke a o produkty sa zaujímal? Zároveň môžete použiť týchto návštevníkov na vylúčenie z cieľovej skupiny tých, ktorí už o vašich produktoch čítali.
4. Lookalike Audiences
Je to publikum, ktoré sa podľa určitých charakteristík podobá na vašich fanúšikov. Facebook ich hľadá napríklad podľa záujmov alebo demografie, ktorú má spoločnú so základňou existujúcich fanúšikov. Táto skupina je bonitná najmä pre generovanie nových fanúšikov a menej pre predaj produktov. Samozrejme to môže fungovať rôzne pre každý iný produkt.
5. Interesty
Toto cielenie je najlepšie pre budovanie publika, aj keď nie je také efektívne ako cielenie na návštevníkov vášho webu, ktorí ešte nie sú fanúšikovia. Najlepšie je použitie “Graph Search”, aby sa podarilo zacieliť naozaj relevantné interesty a taktiež treba preskúmať interesty Lookalike publika. Každopádne má toto cielenie veľa úskalí, ktoré môžu spôsobiť, že cielenie vám neprinesie očakávaný efekt.