Budovanie značky je dlhodobou úlohou a častokrát veľkou výzvou. Vaša firma sa aj vďaka kontinuálnemu content marketingu môže stať informačným lídrom v danej oblasti podnikania. Nastavte latku tak, aby na ňu konkurencia nedosiahla. Robte to inak. Ak už svoju značku máte, sústreďte sa na to, aby ste ju posilnili a upevnili jej miesto na trhu. A odlíšili sa.
Postupné budovanie značky
Je mnoho spôsobov, ako upevniť pozíciu značky na trhu. Jedným zo spôsobov ako to urobiť, je nadštandardná komunikácia so zákazníkmi, prostredníctvom ktorej si firma dlhodobo buduje renomé odborníka v konkrétnej sfére. Takáto forma komunikácie v prvom rade vzdeláva potenciálnych klientov o téme danej značky, ktorú sa cez produkt alebo službu pokúša firma riešiť.
Napríklad: výrobca klimatizačného zariadenia bude zmysluplne vzdelávať zákazníkov o tom, ako správne nastaviť teplotu alebo ako správne vetrať v miestnosti, stane sa dôveryhodným. Zároveň trefne poukáže na svoj produkt, jeho výhody a vyvolá u zákazníka túžbu. Zákazník prejaví o tento produkt záujem. Inými slovami – zvýši svoj dopyt po ňom.
Na túto akciu môže zvoliť mnohé spôsoby, napríklad blogový článok, odborný článok alebo krátke video. Ak firma naplní webovú stránku hodnotným obsahom, čiže ak nájde zákazník odpovede na otázky, stane sa nasledovné:
- Firma zákazníkom povie, čo nevedia a pomôže im riešiť ich problém.
- Firma dokáže, že danej problematike rozumie a má šancu získať si dôveru klienta.
- Firma osloví zákazníkov práve v tom čase, kedy informácie hľadajú a často riešia dilemu, kde a čo nakúpiť.
Štandardné reklamné kampane strácajú účinnosť a väčšina z nich funguje len krátkodobo. Content marketing a celkovo digitálny marketing prináša výsledky v návštevnosti a výsledky v obratoch bez výrazných výkyvov počas celého roka.
Brand awareness je základ
V slovenčine predstavuje tento pojem povedomie o značke. Vo svete marketingu je to miera, do akej sú spotrebitelia oboznámení s charakteristickými vlastnosťami alebo imidžom konkrétnej značky tovarov alebo služieb. Napríklad niektoré logá značiek si vybavíte hneď na prvú, keď sa len vysloví názov firmy. Tu sú tie najznámejšie z oblasti nápojov:
https://www.creativebloq.com/features/6-of-the-most-iconic-drinks-logos
Ako tvoriť hodnotný obsah?
Máte už logo? Ste na trhu už dlhšie a zákazníci si vás už spájajú s niečím konkrétnym? Nepoľavte a neuspokojte sa s tým, že sa vám darí. Stačí mesiac – dva nepozornosti a môžete na malé zaváhanie nepekne doplatiť. Zamerajte sa na potreby vašich klientov. Zistite, čo ich zaujíma a až potom im ponúkajte ich produkty. Začnite tvoriť obsah, zamerajte sa na content marketing.
- Odosobnite sa od produktov firmy a zamerajte sa na požiadavky zákazníkov. Napríklad: ako sa vyhnúť omylu pri výbere čističky vzduchu? Rady a tipy.
- Vychádzajte z predpokladu, že vaše produkty nikoho okrem vás nezaujímajú. Krutá pravda. Ľudia sa zaujímajú najmä sami o seba a o to, ako si vyriešiť vlastné požiadavky. Ak nájdu, čo potrebujú, podelia sa o to so svojim okolím. Skúste napísať vlastný príbeh o tom, ako ste začínali. Ľudia milujú príbehy. A nemusí to byť len príbeh o úspechu, ale aj o výzve a neúspechu.
- Pri tvorbe contentu je potrebné vychádzať z cieľov firmy a jej poslania. Napríklad: rast tržieb, ale aj brand awareness alebo zvýšenie kvality služieb. Plnenie jedného cieľa nesmie byť v protiklade s plnením cieľa iného.
- Dôležitý je titulok, ktorý musí zaujať hneď na prvý pohľad. Mal by mať 5 až 10 výstižných slov. Ako písať naozaj “klikateľné” nadpisy, sa dozviete napríklad v tomto článku: https://www.orbitmedia.com/blog/writing-headlines/
- Obsah článku alebo príspevku musí byť prispôsobený čitateľom a mal by byť úplne zreteľný a jasný. Žiadne cudzie, odborné pojmy bez vysvetlenia tiež vynechajte. Ak treba, nebráňte sa uviesť príklady.
- Váš produkt alebo službu komunikujte nenásilnou formou a jemne podprahovo. Napríklad: ak máte portál o cvičení a chcete naň umiestniť reklamu na minerálnu vodu, natočte video s inštruktorom, ktorý ju bude mať stále pri sebe a z času na čas spomenie pitný režim. Zafixujú si produkt s inštruktorom podvedome.
- Svojej firme dáte publikovaním odborných článkov alebo videoblogov punc kvality a dôveryhodnosti. Zároveň robíte firme kontinuálnu reklamu, ktorá je efektívnejšia ako nárazové reklamné kampane. Dávate totiž zákazníkom informácie v čase, kedy ich hľadajú. Napríklad prevádzkujete fitness centrum, takže gro predaja permanentiek bude v januári, kedy sa tento čas viaže na novoročné predsavzatia.