Kremsa Digital

Ako získať prácu v digitálnej marketingovej agentúre - Čo všetko by ste mali vedieť a ako sa pripraviť na pohovor

15.08.2023

Ako získať prácu v digitálnej marketingovej agentúre - Čo všetko by ste mali vedieť a ako sa pripraviť na pohovor

Hľadáte prácu v digitálnej agentúre a neviete, kde začať? Marketing je jedno z najdynamickejších a najrýchlejšie sa meniacich odvetví. Je bežné, že ľudia po čase prechádzajú z jednej agentúry do druhej, prípadne sa z nich stane marketingový manažér na klientskej strane.

Či už ste nováčik v oblasti digitálneho marketingu alebo skúsený profesionál hľadajúci zmenu, tento článok vám poskytne užitočné rady a návody, ako zvýšiť svoje šance a získať prácu v digitálnej agentúre.

Prípravu by sme mohli rozdeliť do dvoch častí: prípravu pred pohovorom a prípravu na už konkrétny pracovný pohovor.

Príprava pred pohovorom

1. Spíšte si svoje silné a slabé stránky: Každý človek je jedinečný a má svoju špecifickú škálu talentov, schopností a záujmov. Ich poznanie je pri hľadaní práce kľúčové, pretože vám vie pomôcť v rozhodovaní, ktorá rola v agentúre je pre vás vhodná a ktorej sa, naopak, vyhnúť.

Zamyslite sa a napíšte si svoje schopnosti, záujmy, čo od práce očakávate a tiež čoho by ste sa radšej vyvarovali. Ste kreatívny alebo skôr technický typ? Baví vás komunikácia s klientom alebo sa skôr cítite dobre v exekutívnej role? Rovnakú pozornosť venujte aj svojim slabým stránkam. Nie je to o zameraní sa na negatíva, ale o pochopení oblastí, ktoré môžu vyžadovať ďalší rozvoj. Toto vám pomôže pri výbere pozície alebo oblasti, ktorá najlepšie zodpovedá vašim silným stránkam a predísť frustrácii z nevhodného typu práce.

2. Spravte si audit svojich osobných sociálnych sietí, najmä LinkedInu: Vaša digitálna stopa je veľmi dôležitá, pretože reflektuje nielen vašu osobnosť, ale aj váš profesný obraz. Pozrite sa objektívne na obsah, ktorý na sociálnych sieťach zdieľate. Skontrolujte nastavenia a súkromné príspevky, ktoré nechcete, aby váš potenciálny zamestnávateľ videl, radšej odstráňte alebo nastavte viditeľnosť len pre priateľov.

Ak nemáte profil na LinkedIne, tak si ho vytvorte. Je obzvlášť dôležitý, preto by ste mali venovať čas jeho aktualizácii a optimalizácii. Pridajte všetky svoje relevantné skúsenosti, schopnosti a certifikáty. Sledujte a pripojte sa k skupinám a diskusiám v oblasti digitálneho marketingu a naviažte kontakty s ľuďmi v tomto odvetví.

3. Napíšte si kvalitný životopis: Životopis je vaša prvá (a niekedy aj jediná) šanca, ako zaujať potenciálnych zamestnávateľov. Nepreháňajte a nezveličujte svoje schopnosti, ale ani sa nepodceňujte. Veľmi pomôže, keď sa zameriate nielen na predchádzajúce skúsenosti, ale aj na konkrétne merateľné výsledky, ktoré ste v predchádzajúcich prácach dosiahli.

Spomeňte, na akých projektoch ste sa podieľali, aké úlohy ste mali na starosti a aké výsledky ste dosiahli. Neprikrášľujte a radšej spomeňte, že ste pracovali na niečom v tíme a mali ste tam konkrétnu úlohu, ako by ste mali prezentovať, že ste všetko robili sami (a pritom to tak nebolo). Pripravte si niekoľko verzií svojho životopisu pre rôzne typy pozícií, ktoré vás zaujímajú. Každý životopis by mal byť prispôsobený špecifickým potrebám a požiadavkám danej pozície.

4. Cover letter alebo motivačný list: Kým životopis poskytuje prehľad o vašich skúsenostiach a schopnostiach, motivačný list vám umožňuje vysvetliť, prečo ste ideálnym kandidátom pre danú pozíciu a prečo by vás mali pozvať na pohovor. Cover letter by mal byť osobný a unikátny pre každú pozíciu, o ktorú sa uchádzate. Zamerajte sa na to, ako môžete pridať hodnotu firme a ako sa daná pozícia hodí do vašej kariérnej cesty.

5. Vyberte si pozíciu, na ktorú sa hodíte: Keď máte prehľad o svojich schopnostiach a záujmoch, môžete sa začať zameriavať na určité roly. Skúmajte rôzne úlohy a pozície v digitálnych agentúrach a identifikujte tie, ktoré sú pre vás najvhodnejšie. Prečítajte si inzerát a identifikujte, ktoré z nich sa najlepšie zhodujú s vašimi silnými stránkami a záujmami.

Príprava na pohovor

Talenty a očakávania máte definované a teraz vás čaká príprava na pohovor vo vysnívanej agentúre?

6. Zistite si informácie o firme, do ktorej sa hlásite: Keď sa uchádzate o prácu, spravte si prieskum spoločností, ktoré sú pre vás zaujímavé. Ak vás zaujíma Performance marketing, hľadajte digitálne agentúry. Ak ste skôr kreatívny typ, pozrite si tie reklamné. Pozrite sa na ich webové stránky, sociálne siete, pozrite si Case Studies a projekty, na ktorých pracovali. To vám môže dať lepší prehľad o kultúre firmy, hodnotách a o tom, čo od vás očakávajú.

7. Pripravte sa na pohovor: Pohovor je vaša šanca ukázať, že ste najlepší kandidát na danú pozíciu. Zamyslite sa nad konkrétnymi situáciami a príkladmi, na ktorých viete svoje zručnosti demonštrovať. Vyhnite sa vágnym a všeobecným odpovediam. Poriadne si prečítajte, aké zručnosti daná pozícia vyžaduje a skúste si pripraviť svoje príklady z praxe práve na tie. Odporúčame si pripraviť aj príklad projektu/úlohy, kde ste neboli úspešný a skúste na ňom demonštrovať, ako ste v danom prípade postupovali, čo vás to naučilo a ako s tým naložíte v budúcnosti. Netreba sa toho báť, všetci sme ľudia a nie vždy nám všetko vyjde podľa predstáv, dôležité je, ako sa s tým popasujeme a či sa vieme poučiť.

Samozrejme, nechceme potenciálnemu zamestnávateľovi dať len príklady našich ,failov”, preto odporúčame dodržať pomer 3-5 úspechov vs 1 fail. 🙂 Nezabudnite si pripraviť otázky, ktoré chcete položiť potenciálnemu zamestnávateľovi. Otázky by mali ukazovať váš záujem o pozíciu a firmu a pomôcť vám získať lepší prehľad o tom, či je to správne miesto pre vás.

8. Pripravte si portfólio projektov, na ktorých ste pracovali: Portfólio je silným nástrojom, ktorý vám môže pomôcť zaujať v procese výberu. Je to vizuálny dôkaz vašich schopností a toho, čo ste dosiahli. V závislosti od toho, na akú pozíciu sa hlásite, môže vaše portfólio zahŕňať príklady grafických dizajnov, web dizajnov, kampaní na sociálnych médiách, copywritingu, SEO stratégií a ďalších.

Tam, kde je to možné, by ste mali popísať, akú úlohu ste v ňom zohrali, aké výzvy ste prekonali a aké výsledky ste dosiahli. Kde sa dá, uveďte aj merateľné ukazovatele, aby ste demonštrovali, ako vaša práca prispela k úspechu projektu. Uistite sa, že vaše portfólio je ľahko prístupné a zdieľateľné, či už prostredníctvom webovej stránky, digitálnej prezentácie alebo PDF dokumentu. Ak budete hovoriť o svojom portfóliu počas pohovoru, uistite sa, že viete podrobne rozprávať o každom projekte a procese, ktorý ste spomenuli.

9. Prejavte svoju vášeň: Firmy chcú zamestnať ľudí, ktorí majú vášeň pre to, čo robia. Bavia vás filmy? Spomeňte to. Robíte recenzie reštaurácií? Pochváľte sa. Ukážte, že ste zaujímavý človek a povedzte, čomu sa popri práci venujete. Stanete sa zaujímavejším a zapamätateľnejším.

10. Nepodceňujte skúšobné zadanie: Pri seniornejších pozíciách agentúry častokrát vyžadujú vypracovanie testovacieho projektu. Ak dostanete zadanie na vypracovanie, tak ste pravdepodobne v najužšom výbere a rozhoduje sa už len medzi dvoma-tromi kandidátmi, takže vaše šance na získanie danej pozície sú naozaj vysoké. Nájdite si naň čas a vypracujte ho naozaj dôkladne.

11. Tešte sa z úspechu, ale buďte pripravení aj na odmietnutie: Odmietnutie je súčasťou procesu hľadania práce. Nenechajte sa ním odradiť a využite ho ako príležitosť na zlepšenie. Požiadajte zamestnávateľa o spätnú väzbu a skúste odporúčania na zlepšenie zapracovať v ďalšom hľadaní práce.

V čom je rozdiel medzi prípravou na pohovor do digitálnej marketingovej agentúry a do firmy v inom odvetví?

  • Dôraz na digitálne marketingové zručnosti: Digitálne marketingové agentúry sa špeciálne zameriavajú na digitálne kanály a stratégie. Očakávajte otázky, ktoré preveria vaše chápanie techník digitálneho marketingu (SEO, PPC reklama, e-mailový marketing, analytika a iné) a toho, ako ste ich využili vo svojich predchádzajúcich pozíciách.
  • Prístup založený na dátach: Keďže sa digitálny marketing vo veľkej miere spolieha na analýzu a meranie dát, môžete očakávať otázky týkajúce sa vašej schopnosti interpretovať a používať údaje na optimalizáciu kampaní a dosahovanie výsledkov.
  • Buďte pripravení diskutovať o svojich skúsenostiach s nástrojmi a platformami digitálneho marketingu (Google Analytics, Google Ads, platformy na správu sociálnych sietí…) a ako ste ich využili na dosiahnutie marketingových cieľov.
  • Kreatívne myslenie a inovácie: Očakávajte otázky, ktoré hodnotia vašu kreativitu, schopnosti riešiť problémy a schopnosť myslieť ,,out of box” Môžete byť požiadaní, aby ste uviedli príklady kampaní alebo projektov, v ktorých ste preukázali kreatívne myslenie alebo inovatívne prístupy.
  • Zmeny, zmeny, zmeny: Toto prostredie sa neustále vyvíja a pravidelne sa objavujú nové trendy. Očakávajte otázky o vašej schopnosti naučiť sa nové zručnosti a prispôsobení sa novým postupom.

Získanie práce v digitálnej agentúre môže byť výzvou, ale aj skvelou príležitosťou na rozvoj vašich schopností. Dôkladná príprava, sebapoznanie, pochopenie toho, čo môžete ponúknuť, a vaša schopnosť ukázať to v procese výberu sú kľúčom k úspechu.

Každý pohovor, každý odoslaný životopis je skúsenosť, z ktorej sa môžete niečo naučiť. A aj keď sa vám nepodarí na prvýkrát získať prácu, ktorú práve chcete, buďte si istí, že vás to posúva bližšie k vašim cieľom.

Ak práve hľadáte novú výzvu a kolektív, tak nahliadnite do našich voľných pracovných ponúk a smelo nás kontaktujte.

Držíme vám palce!





Komentáre

Comments are closed.






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia