Vianoce sú obdobím, ktoré prináša nielen radosť, ale aj výzvy pre firmy a marketingové agentúry. Kým pre väčšinu ľudí sú Vianoce časom lásky, darčekov a radosti, podnikatelia vedia, že toto obdobie má veľký vplyv na biznis. V tomto blogu sa pozrieme na to, ako Vianoce ovplyvňujú marketing a ako môžete využiť túto sezónu na zvýšenie úspechu svojich marketingových aktivít.
Emócie predávajú
Vianoce sú obdobím plným emócií. A my vieme, že v marketingu sú emócie kľúčovým faktorom. Využite túto príležitosť na vytvorenie kampaní, ktoré oslovujú zákazníkov na emocionálnej úrovni. Ukážte svojim zákazníkom svoje hodnoty, vsaďte na pocit blízkosti a komunity. Obdarujte ich za to, že oni obdarili vás – svojím nákupom.
Vianočné (sezónne) produkty a ponuky
Vianoce predstavujú príležitosť pre mnohé značky a podniky predviesť špeciálne ponuky. Zákazníci sú počas tohto obdobia ochotní investovať viac peňazí. Využite tento čas na predstavenie svojich najlepších produktov alebo služieb. Vytvorte atraktívne balíčky, zľavy a jasne komunikujte ich výhody. Napríklad také limitované edície dokážu vyvolať pocit výnimočnosti a darčekové poukazy ušetriť starosti pri výbere darčeka. Nezanedbávajte ani obal a vizualitu.
Píšte blog
Vytvorenie relevantného a autentického obsahu je kľúčovým prvkom úspešnej kampane počas Vianoc. Napíšte blogy, ktoré prepoja Vianoce s vaším produktom alebo službou. Ponúknite čitateľom tipy na darčeky, pomôžte im s výberom a ponúknite konkrétne riešenia.
Sociálne siete na Vianoce
Nahrávajte videá, po ktorých zhliadnutí sa človeku zahreje srdce. Napríklad prekvapte pár ľudí na ulici a darujte im svoj produkt, celé to zachyťte na kameru a výsledok zdieľajte. Zorganizujte súťaž o svoje produkty alebo služby, aktívne komunikujte so svojimi sledovateľmi a ukážte im zákulisie, ako Vianoce vplývajú na váš biznis.
Rýchlosť predáva
Ak nie ste dostatočne rýchli, váš zákazník pôjde niekam inam – a už sa nevráti. Uistite sa, že váš personál je školený a pripravený prijímať objednávky pred začiatkom vianočného ruchu. Dajte si pozor, aby ste boli schopní dodržať dobu doručenia.
Ponúknite služby balenia darčekov
Uľahčite zákazníkom počas Vianoc cestu k produktu alebo ponúkanej službe. Kým za iných okolností je cieľ dostať produkt alebo službu ku konečnému spotrebiteľovi, tentokrát prichádza zákazník, ktorý bude len sprostredkovateľom. Máte tak možnosť osloviť dvoch rôznych ľudí. Kým jeden musí byť spokojný s cestou zákazníka od prvého kontaktu až k doručeniu, druhý musí byť spokojný s produktom/službou ako takou. Pomôžte sprostredkovateľovi, potešte konečného užívateľa pekným balením a urobte ich spokojných oboch.
Používajte e-mail marketing
E-mail marketing je efektívnym spôsobom, ako komunikovať so svojimi zákazníkmi priamo. Pošlite im špeciálne vianočné zľavy, exkluzívne ponuky a oslovte ich s konkrétnymi tipmi na darčeky.
Rozprávajte príbehy
Už ste niekedy povedali svojim zákazníkom príbeh o tom, ako ste prišli na trh? Ak nie, tak teraz je ten správny čas. Povedzte im, koľko pre vás znamená ich podpora a nebojte sa vyjsť na povrch s trochou sentimentality.
Analyzujte
Nakoniec, nezabudnite sledovať výsledky svojich vianočných aktivít. Analýza dát vám pomôže pochopiť, čo fungovalo a čo nie, a tým sa pripraviť na ešte úspešnejšie Vianoce v budúcnosti.
Ak potrebujete pomôcť s digitálnymi marketingovými aktivitami vo svojom podnikaní, a to nielen počas Vianoc, tak nám napíšte a nechajte to na nás.