Sú vaši klienti prevažne firemní zákazníci, obchodní partneri a odberatelia z oblasti B2B? Koniec roka sa blíži a my sa práve nachádzame v období, kedy najviac firiem dosahuje tie najvyššie zisky a výsledky. Ak máte firmu, mali by ste myslieť na príchod Vianoc skôr.
Nemáme na mysli iba technické záležitosti, ale dotiahnuť aj obchod a marketing. Jesenná sezóna je najsilnejšia v oblasti obchodných a marketingových aktivít, ktoré začínajú už teraz, prípadne začali už koncom augusta.
Na čo by ste nemali zabudnúť?
B2B je predaj, uzatvorenie zmluvy alebo transakcia medzi dvoma spoločnosťami. Môže zahŕňať dodávateľa a výrobcu, alebo veľkoobchodníka a maloobchodníka. Transakcie B2B sú typické v zásobovacom reťazci, kedy spoločnosti nakupujú súčiastky a produkty ako materiál, ktorý sa používa vo výrobnom procese. Je mnoho vecí, ktoré treba sledovať. Medzi inými aj trendy v B2B ecommerce sfére na rok 2022.
Kamenný obchod či eshop
Určite by ste mali preveriť dostatok tovaru pre svojich stálych, ale aj nových klientov. Ak ponúkate služby, preveriť by ste mali vlastné kapacity. Internet poskytuje obrovské prostredie, v ktorom spoločnosti môžu nájsť vhodných dodávateľov a odberateľov pre svoje produkty a služby. E-shopy umožňujú obchodným partnerom prezrieť si produkty a služby a začať obchodný vzťah. Musia mať však z čoho vyberať.
- Prezrite všetky kategórie produktov a služieb
- Prekontrolujte ceny, zľavy, kódy a akcie
- Preverte dopravu a podmienky doručenia
- Skontrolujte objednávkový a fakturačný systém
- Prejdite si celý nákupný proces od začiatku až po koniec
- Zapojte wishlist
- Preverte stav subdodávateľov
B2B versus B2C
B2B e-commerce má toho s B2C e-commerce spoločného menovateľa. Miesto, kde dochádza k rozdielom, je v type klienta. B2B kupujúci sú firmy, respektíve ich zástupcovia. Naproti tomu B2C nákupy sú založené na osobnej preferencii. Zákazník sa stará o svoje potreby a želania a koncoví užívatelia sa neinformujú o produktoch a službách až tak veľmi ako B2B kupujúci. Predaj zameraný na B2C je preto jednoduchší.
Presvedčiť B2B kupujúceho, aby zmenil svojho dlhoročného a overeného dodávateľa, je často náročný a dlhotrvajúci proces. Väčšinou sú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim v B2B nastavené tak, že zmena dodávateľa môže spôsobiť veľké problémy v každodenných procesoch. Nákupné rozhodnutia si vyžadujú viac času. B2B predajcovia preto potrebujú trochu trpezlivosti a mali by sa sústrediť na tú najlepšiu ponuku. Tu hrajú veľkú úlohu jasne definované benefity produktov a služieb, za ktorými si každá firma musí stáť.
A preto skôr, než sa pustíte do obchodovania, mali by ste mať jasne definovaný produkt a jeho výhody. V dnešnej dobe je už na trhu taká veľká konkurencia výrobkov a služieb, že do popredia sa stavia unikátny a kvalitný produkt, ktorý má v sebe niečo výnimočné. Ak taký máte, chráňte si ho, ale najmä si skontrolujte, či ho do Vianoc dokážete dodať, realizovať, objednať, nastaviť alebo implementovať. Lebo najhoršie je sklamať zákazníka, nechať ho čakať alebo ho nechať v neistote. Nech je to čokoľvek.
Neviete, či je váš produkt výnimočný a akú marketingovú stratégiu by ste mali zaujať? Napíšte nám!