Podľa štatistík Google, štandardný nakupujúci sa priemerne otočí na stránke 2 až 4 krát kým sa rozhodne produkt si kúpiť.
Preto ho treba znovu na stránku pritiahnuť a to práve remarketingom. Ak to neurobíte vy, urobí to niekto iný. Možno je už neskoro, ale ak nemáte na svojej stránke remarketingový tag, teraz je ten najvyšší čas ho tam implementovať, aby ste neprišli o potenciálnych nakupujúcich, ktorí sa už o vaše produkty zaujímali. Najvhodnejšie inzertné platformy v našich podmienkach pre spustenie remarketingu sú Google a Facebook. Facebook je pomerne uzavretá sieť pre remarketovanie, ale s inými výhodami ako Google. Ak však chcete zachytiť široké publikum, ktoré nemusí výlučne používať aj Facebook, tak zvoľte Google.
Prečo potrebujete remarketing?
1. Prilákať späť na vašu stránku nerozhodných nakupujúcich, ktorí sa už raz o váš produkt zaujímali.
2. Vytvoriť si zoznam ľudí, ktorí navštívili vašu stránku v predvianočnom období a zamerať na nich zľavovú kampaň v januári.
3. Zistiť, ktoré produkty sú najnavštevovanejšie a presne na ne ušiť kampaň pre ľudí, ktorí ich už pozerali.
Ako funguje remarketing na Google?
Ak chcete začať používať remarketing, musíte si na Google Adwords vyžiadať takzvaný remarketingový tag, čo je malý fragment kódu. Ten následne implementujete do kódu vašej stránky. Už keď ste ho pridali, treba si vytvoriť remarketingový list, ktorý bude zbierať ľudí, ktorí navštívili vašu stránku. Prípadne si ho môžete vytvoriť samostatne na najobľúbenejšie produkty. Keď ľudia navštívia vašu stránku, Adwords ich zapíše podľa ich cookie. Na získanie dobrého a kvalitného listu návštevníkov potrebujete cca 30 dní. Následne vytvoríte kampaň na produkty, ktoré chcete znovu ukazovať iba tým ľuďom, ktorí navštívili vašu stránku. Tie viete už ušiť presne na mieru a najmä sa nebudú ukazovať ľuďom, ktorí o ne nemajú záujem.
Ak sa vám zdá tento popis zložitý alebo pre vás nedostačujúci, môžete o to požiadať nás a my vám nastavíme remarketingovú kampaň presne a efektívne.