Kremsa Digital

Branding: 6 tipov, ako na budovanie značky predajcu automobilov

04.06.2024

Branding: 6 tipov, ako na budovanie značky predajcu automobilov

Azda každý predajca automobilov sa chce stať jednotkou na trhu. S konkurenciou však často súperia o rovnakých zákazníkov a nie je nič nezvyčajné, že predávajú aj modely rovnakej automotive značky.

Na rad preto prichádza marketing. Väčšina predajcov vsadí na výkonnostné kampane a takpovediac si kupujú návštevnosť na svoju webstránku. To je, samozrejme, legitímny prístup. No bez toho, aby ste budovali značku s pridanou hodnotou, si vás zákazníci ľahko pomýlia s konkurenciou. Je naozaj brand dôležitý a ako ho môžu predajcovia a díleri automobilov budovať?

Prečo budovať značku v automotive?

Prečo by si mali zákazníci vybrať práve vás, keď rovnaké auto nájdu aj u konkurenčného predajcu? Táto otázka dáva dobrý základ na to, aby ste premýšľali nad budovaním aj vlastnej značky predajcu automobilov.

Okrem racionálnych argumentov, akými sú vhodná lokalita, cena vozidiel, možnosť pozrieť si auto osobne či rôzne akcie by to mali byť aj iné aspekty. Tie často nie sú na prvý pohľad až také viditeľné, no hrajú veľkú rolu pri rozhodovaní u zákazníkov. Výkonnostnou reklamou síce podporíte predaj, no z dlhodobého hľadiska vás to bude stáť viac ako investovanie aj do budovania značky.

 

Investovanie do brandu vás odlíši od konkurenčných predajcov, budete rozpoznateľný a zákazníci si vašu značku budú pamätať. V rámci budovania značky (branding) sa nesnažíte osloviť len ľudí, ktorí si práve teraz chcú kúpiť vaše auto. Sila brandingu tkvie v tom, že oslovujete aj budúcich zákazníkov a pripravujete si pôdu na budúci dopyt.

V skratke povedané – keď príde tá správna chvíľa na nákup auta, potenciálny zákazník si spomenie práve na vás a začne svoju nákupnú cestu práve u vás.

Ako na budovanie značky automotive predajcu?

Hneď na začiatku si treba uvedomiť, že to nie je len o autách. Ale aj o firemnej kultúre, prístupe k zákazníkom, hodnotách, unikátnych výhodách či benefitoch, ktoré im prinášate. Preto treba začať pekne po poriadku.

1. V akej situácii sa nachádzate

Zanalyzujte si konkurenciu. Pozrite sa na to, ako komunikujú, ako vyzerajú ich marketingové výstupy. Zároveň nazrite aj do vnútra svojej firmy. Aké sú vaše silné stránky, na akých pilieroch značka stojí, čo robíte inak a najmä, čo vaši zákazníci vnímajú, že robíte inak alebo lepšie ako konkurencia. Poznanie firmy a trhu je základný pilier, od ktorého sa pri brandingu dokážete odraziť správnym smerom.

2. Spoznajte svojich zákazníkov

Pri budovaní značky musíte presne vedieť, komu autá predávate. Ide o luxusné značky, rodinné autá alebo aké špecifiká má vaše portfólio áut? Stačí sa pozrieť na predajňu. Aký typ zákazníkov vás navštevuje, aké sú ich potreby, kúpna sila, čo zvažujú pri výbere modelu? To všetko viete využiť pri budovaní značky. Spôsob komunikácie, ponuky aj marketingové posolstvá viete prispôsobiť tak, aby odrážali ich potreby a životný štýl.

3. Value proposition – ako vás majú vnímať a prečo?

Budovanie značky je z veľkej časti o povedomých procesoch, ktoré sa odohrávajú v mysliach zákazníkov. Preto by ste mali mať jasne definované aj to, ako chcete, aby vás zákazníci vnímali? Podľa čoho vás majú spoznať? Akú emóciu alebo aký dojem by ste chceli, aby ste v nich pri kontakte s vašou značkou vyvolali? Prípadne, čo im má prvé napadnúť, keď sa spomenie vaša značka predajcu automobilov.

Takýto pozicioning by ste mali potvrdiť aj konkrétnymi argumentmi. Tie by sa mali opierať o konkrétne merateľné dôvody, ktoré vychádzajú z vašich hodnôt, unikátnych benefitov a celkového prístupu k zákazníkom.

4. Vizuálna identita

Množstvo firiem sa pri vytváraní značky obmedzuje len na tvorbu loga. To však nehrá takú úlohu, ako by sa mohlo zdať. Podľa spoločnosti Ipsos je logo až na poslednom mieste v rámci efektivity prvkov, ktoré odlišujú úspešné reklamy od tých menej úspešných. Na prvom mieste je prekvapivo vizuálny charakter, prípadne postavička, ktorá reprezentuje značku.

Vizuálna časť by preto mala spájať viaceré prvky, kam patria aj písmo, farby, symbol, vzor alebo celkový štýl vizuálov. Identita značky by preto mala fungovať ako jeden celok a mala by byť najmä rozpoznateľná a odlíšiteľná od konkurencie. Viacero predajcov sa totiž spolieha na vizuálnu identitu automobilky, ktorú predávajú. Kvôli tomu však zanikajú v spleti množstva ďalších predajcov rovnakej značky.

5. Tone-of-voice – hlas vašej značky

Ďalším nemenej dôležitým aspektom budovania značky je spôsob, akým sa prihovárate cieľovej skupine. Zadefinovať by ste si mali nielen štýl komunikácie, ale aj to, čomu sa chcete vyvarovať. Opäť by mal tón komunikácie vychádzať zo zadefinovaných aspektov z vyššie uvedených bodov v článku.

Hlas vašej značky nie je len vaša marketingová komunikácia, ale aj spôsob, akým pristupujete k zákazníkom na predajni. Vašimi hovorcami sa totiž stávajú aj vaši zamestnanci. Takisto sa nimi stávajú aj ľudia, ktorí sa s vašou značkou spájajú. Patria tu aj influenceri či osobnosti, ktorí s vami spolupracujú. Vyberte preto tých, ktorí sa k vašej značke hodia a vyznávajú podobné hodnoty.

6. Propagácia a distribúcia

Aj ten najlepší brand nemá význam bez dostatočnej propagácie a distribúcie vášho posolstva. Práve konkrétne aktivity, vďaka ktorým šírite svoj brand medzi ľudí, môžeme nazvať brandingom.

Digitálny marketing dnes poskytuje viacero marketingových kanálov, cez ktoré môžete budovať značku. Základom je tvorba hodnotného obsahu, vďaka ktorému odprezentujete svoje postoje, pozicioning a potvrdíte to konkrétnymi službami či prístupom. Či už cez blog, newsletter alebo pomocou sociálnych sietí.

Skvelým nástrojom je aj tvorba kvalitného videoobsahu, ktorý má potenciál zasiahnuť široké spektrum potenciálnych zákazníkov. Takisto to je bannerová reklama, vďaka ktorej budete stále na očiach.

Konzistencia a vytrvalosť vyhráva

Vaše posolstvo, pridaná hodnota, vizualita a tón komunikácie by mali byť prezentované konzistentne. Neznamená to, že všetky marketingové výstupy budú rovnaké. Znamená to len, že si vašu reklamu budú vedieť priradiť k vašej značke.

Vaše postoje a prístup k predaju automobilov budú pre potenciálnych zákazníkov jasné, vďaka čomu budú vedieť, v čom vynikáte. Keďže budovanie brandu je dlhodobá záležitosť, mali by ste zvoliť aj správnych partnerov alebo tím, ktorý bude na tom vytrvalo pracovať.

Ak hľadáte partnera, ktorý vám pomôže nielen zadefinovať brand stratégiu, ale zabezpečí aj jej efektívnu exekúciu, neváhajte nás kontaktovať. Napíšte nám a prejdeme si všetky možnosti spolupráce.





Komentáre

Comments are closed.






Kremsa Digital s.r.o.
Námestie hraničiarov 37
851 03 Bratislava
Slovakia